بره موم درمانی و توضیح تعدادی از بیماران مورد درمان با بره موم

بره موم درمانی و توضیح تعدادی از بیماران مورد درمان با بره موم

نظر صاحب نظراندر این مورد متفاوت است. دکتر مک ایوان متخصص آلرژی که قبلاً اشاره شد مصرف حداقل دوز 5/1 گرم یعنی 1500 میلی گرم بره موم تصفیه شده در روز را توصیه می کند و صاحب نظران دیگر این توصیه را تأیید می کنند. یکی از دلایلی که او ادعا دارد گاه باعث سوء معروفیت بره موم می گردد این است که مقدار کافی آن مصرف نمی گردد. دکتر مورات توصیه می کند که طی دوره ی درمانی ده روزه باید 30-25 گرم از این ماده را مصرف گردد. این میزان تقریباً معادل 3 گرم در روز و برای دو وعده است که همان دوز توصیه شده به وسیله ی دکتر مک ایوان است. با این همه پزشکان روسی با سال ها تجربه در استفاده از بره موم تا 9 گرم آن را برای تعدادی از بیماری های خطرناک توصیه می کنند، بدون این که آثار جانبی ویژه ای در پی داشته باشد. همانطور که ما قبلا در قسمت بیماری ME دیدیم آنهایی که سیستم ایمنی شان بطور جدی به خطر می افتاد بیش از 12 گرم در روز بره موم مصرف می کردند . این مقدار به نظر می رسد که بیش از حد معمول باشد زیرا این مقدار برای بیماریهای سخت تجویز شده است. در مواجه با بیماری های خاص نظیر سرفه، آنفولانزا، سرماخوردگی و مشکلات تنفسی میزان زیاد مصرف خوراکی و سپس کاهش منظم دوز تا پایان دوره توصیه شده است.

زخم های سطحی

همانگونه که قبلا ذکر گردید، در اردوی جنگ روسیه با ناپلئون از بره موم برای التیام بخشیدن به جراحات استفاده می کردند و پس از آن طی جنگ دوم جهانی محققیندر موسسه دامپزشکی کازان در اوایل سال 1950 از آن استفاده کردند. شلر از محققین لهستانی در سال 1980 گزارش داد که استعمال بره موم در درمان زخم های جراحی، سوختگی ها و جراحت 80 درصد سریع تر در مقایسه با درمان های رایج بهبودی می دهد.

کاربرد: بطور عادی همانند دیگر صابون ها به کار می رود. این فرآورده برای سالم نگاه داشتن پوست و جهت درمان جوش صورت مفید است.

تعدادی از پرسش هایی که به طور معمول پیرامون بره موم مطرح می گردد: چه مقدار از این ماده را باید مصرف کرد؟

درد عضلانی و التهاب مفاصل

تسکین درد و توانایی پیاده روی و دوچرخه سواری به نحو بسیار مطلوب تر و نیز امکان پیاده روی به مقدار بسیار بیشتر فراهم شده است. فقط خشکی زانوها درهنگام صبح وجود دارد.

بیماریهای تنفسی

با مصرف کپسول ها فقط به مدت سه هفته، صد در صد نسبت به قبل احساس بهتری دارم، خوابم بهتر شده، اشتهایم بهبود یافته و به تسکین تنگی نفس نیز کمک کرده است.

خوابم بهتر شده است و حالت پوستم بهبود یافته و کمتر سرما می خورم.

بیماریهای پوستی

از هنگامی که از کرم بره موم استفاده کرده ام تنها در طی سه روز، تغییرات قابل توجهی بوجود آمد و پوستم دیگر خارش و لکه ندارد.

برای دو سال از لک ها و زخم های پوستی رنج می بردم. از زمانی که از کرم استفاده کرده ام بسیار بهبود یافتم ام و پوستم بسیار روشن تر شده است و لکه ها برطرف شده اند. بعد از انجام همه گونه درمانی، بره موم تنها درمان بود.

بشدت نسبت به اثر درمانی و سرعت درمانی آن تحت تأثیر قرار گرفتم. نسبت به آنتی بیوتیک هایی که توسط پزشک تجویز می شود موثرتر می باشد.

اگزمای کودکم پس از دوبار استفاده از آن کاملا درمان شد و همچنین به درمان زخم های بند انگشتان دخترم نیز کمک کرد.

برای درمان پسوریازیس، انواع کرم ها را مصرف کردم اما هرگز کرمی که به من کمک کند نیافتم تا اینکه بره موم به من معرفی شد.

پسوریازیس تقریبا برطرف گشتو کلیه ها بعد از نقض کلیوی، علائمی از بهبود را نشان دادند.

جوش های پوستی به آرامی ناپدید گشتند و پوستم بسیار صاف تر شد. از هر کرم تجویز شده ای موثرتر بود.

التهاب های پوستی دستانم کاملا برطرف شدند و در پاهایم نیز 40% بهبودی حاصل شد. حال عمومی ام از زمانیکه کپسول ها را مصرف می کنم کاملا بهتر است. و موهایم نیز بسیار بهتر شده اند.

پسوریازیس تقریبا برطرف شده و انرژی بدنم بعد از خوردن کپسول بیشتر شده است.

اکنون می توانم مصرف قرص های تجویز شده توسط دکترها را قطع کنم و جوش های صورتم نیز بسیار بهبود یافته اند.

جوش های پوستیروی یکی از پاهایم بطور کامل و روی پای دیگرم تقریبا برطرف شده است و دردهای مفاصلم نیز کاهش یافته اند.

قسمت های ترک خورده پوستم و نیز لکه های قرمز پوستی ام همگی برطرف شدند.

وضعیت پوستم که پزشک قادر به درمان آن نبود درمان شد. بره موم از انتشار آن جلوگیری نمود و در آینده نزدیک کاملا برطرف خواهد شد.

جوش های صورتم عملا از بین رفته اند. از کرم نیز برای آفتاب سوختگی ها و گزش ها استفاده کرده ام که موثر بوده است.

به مدت دو سال بر روی صورتم جوش های ایجاد می شد و انواع کرم های مورد تجویز توسط پزشکان را استفاده کردم بدون هیچگونه نتیجه ای. پس از استعمال بره موم به مدت یک ماه جوش ها برطرف شدند و اکنون نیز کرم را شب ها استفاده می کنم و ادامه خواهم داد.

سندرم مزمن خستگی

مشکلات عفونی ام کمتر شده است. کمتر خسته می شوم و عموماً احساس سلامتی می کنم.

به رفع مشکلم بسیار کمک کرده است و مقاومت بدنم افزایش یافته است.

خستگی ام بسیار بهبود یافته است، سرما نمی خورم، به آنفولانزا مبتلاء نمی شوم و هر روز احساس بهتری دارم.

خستگی ام بهبود یافته و پوستم نیز روشن تر شده است.

از زمان مصرف بره موم درد زانوها و درد معده ام برطرف شده و در کل حال عمومی بهتری دارم. به همه افراد آن را پیشنهاد می کنم.

خستگی ام کمتر شده و انرژی بیشتری یافته ام.

سالم تر شده ام و دردهایم بسیار کمتر شده است، وزوزی که در بیماری ME شما به آن مبتلا هستید را رفع می کند.

اختلالات دستگاه گوارش

اختصاصاً درد را برطرف می کند و امیدوارم که زخم ها نیز برطرف شود، مصرف کپسول ها را ادامه می دهم تا کاملاً بهبود یابم.

اسید معده وخیمی داشتم اما اکنون کاملاً برطرف شده است.

برای زخم معده به تجویز پزشک، قرص مصرف می کردم. از زمانی که کپسول ها را دریافت کردم دیگر قرص ها را مصرف نمی کنم. مشکلم بهتر شده است و قرص های دکترم نیز هنوز بدون مصرف در کابینت می باشد.

سوء هاضمه ام کاملاً بهبود یافته و اشتهایم برگشته است.

دل درد کمتری دارم و کمتر ترش می کنم.

دل دردهای مرتبط به PMT به سختی قبل نیست، موهایم به نظر سالم تر شده اند و در مجموع بهترم.

آلرژی ها

فرآورده های زنبورعسل به ایجاد واکنش های آلرژی مشهور هستند. یکی از موارد بروز اثرات جانبی بره موم، چنین موارد حساسیتی می باشد. این موارد اغلب هنگامی که بره موم بطور موضعی در درمان مشکلات پوستی استعمال می گردد،رخ می دهد.

التهاب مفاصل

تحقیقات نشان دادند که بره موم بیش از هر مشکل دیگری برای درمان التهاب مفاصل استفاده شده است. خود درمانی در این مورد همواره شامل استعمال خوراکی بره موم بصورت عصاره، کپسول، قرص و یا بسیار کمتر از طریق استعمال کرم ها در ناحیه ی مورد نظر بوده است.

آسم

مشکلات تنفسی بطور سنتی و از گذشته، توسط بره موم بطور موثری درمان می شدند و محققان داروسازی اخیراً نقش بره موم در مهار روند التهاب در مشکلات تنفسی را به تصویر کشیده اند.

خود درمانی

دکتر مک ایوان مصرف روزانه5/1 گرم را توصیه می کند. می توان آن را به صورت کپسول یا قرص مصرف نمود. در مواقعی که بیمار مطمئن است که یک حمله ی آسمی نزدیک است عصاره بره موم تأثیر بسیار سریعتری دارد.

زخم های بستر

در سال 1978 سربانسکو1یک دکتر اهل رومانی به منظور درمان 12 بیمار با زخم های وخیم بستر و متعدد ناحیه ی خاجی از 10% پودر بره موم در 90% پودر خنثی استفاده کرد. این درمان با درمان معمول و رایج یک گروه 12 نفره دیگر از بیماران مقایسه شد. در گروهی که با بره موم درمان شدند،9 نفر از دوازده نفر نتایج بسیار خوبی را نشان دادند و زخم های مزمن بستر آنها در 54-16 روز درمان شد.

استخوان سازی

بطور سنتی بره موم برای کمک به جوش خوردن استخوان ها به یکدیگر استفاده می شد. در سال 1978 پزشکان لهستانی این فرضیه را بر روی حیوانات آزمایش کردند. آنها عصاره ی اتانولیک بره موم را به داخل استخوان رادیال چند سگ تزریق نمودند. پزشکان مدعی شدند که ترمیم بافت استخوانی دو برابر سریعتر از موارد درمان نشده با بره موم بوده است.

خود درمانی

مصرف بره موم حداکثر 3 گرم درطی روز و به مدت 3-2 هفته درطی دوره ی شکستگی استخوان توصیه می شود.

برونشیت

مشاهده کردیم که بطور سنتی از شان های عسل که حاوی مقادیری بره موم می باشند برای درمان التهاب ریه استفاده می شده است.

خود درمانی

عسل نیز دارای فواید ضدباکتریائی می باشد. ترکیب این دو ماده (عسل و بره موم) همانگونه که اشاره شد می تواند مؤثر باشد و همچنین بره موم را خوشمزه تر و مطبوع تر می نماید.

سوختگی ها

قرنهاست که در بین پزشکان استفاده از عسل برای درمان سوختگی ها معمول و رایج است. قدرت درمانی آن احتمالا مربوط به وجود بره موم می باشد بخصوص هنگامی که عسل خام و فرآیند نشده استفاده می شود.

خود درمانی

سوختگی های کوچک می توانند با انواع مختلفی از کرم ها، پمادها، عصاره ها و یا اسپری های بره موم درمان شوند. اگر عصاره استفاده می شود بهتر است که از نوع بر پایه پروپیلن گلیکول باشد.

التهاب کولون

در سال 1975 محققان بلغارستانی از عصاره ی اتانولی بره موم برای درمان 45 بیمار با التهاب حاد و مزمن کولون استفاده کردند. نتایج برای 26 بیمار بسیار خوب، برای 12 بیمار خوب و برای 5 مورد رضایت بخش بود. فقط برای دو بیمار سودمند نبود. در بیشتر موارد پس از 7 روز از درمان، درد کاهش می یافت. بعد از 19 تا 20 روز درد کاملا برطرف می شد. در تمامی موارد احساس فشار در محوطه ی شکمی بعد از پنج روز از درمان برطرف می شد.

خود درمانی

این که عصاره ی اتانولی بره موم چگونه به بدن منتقل می شود و اثر می گذارد، مشخص نیست ولی به نظر می رسد که بهترین شیوه راه خوراکی باشد. عصاره را در مایع گرم و با معده ی خالی مصرف نمایید.

سرفه و سرماخوردگی

همان طور که قبلاً گفته شد در تحقیقاتی که از مصرف کنندگان به عمل آمد، نشان داد که تعداد زیادی از مصرف کننده ها بره موم را به صورت مرتب برای این که سالم بمانند و سیستم ایمنی قوی داشته و در مقابل سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا ایمن باشند، استفاده می کنند.

خود درمانی

بهترین نتایج با مصرف روزانه 1 تا 1.5 گرم بره موم حاصل می شود. برخی صاحب نظران معتقدند که افرادی که از بره موم به طور مستمر استفاده می کنند باید هر 3 تا 4 ماه مصرف حدود یک هفته وقفه بیاندازند تا از حساسیت بدنشان نسبت به بره موم جلوگیری شود.

مشکلات دندانی

بره موم چند صد سال است که به عنوان درمان سنتی در مشکلات دندانی استفاده می شود. استفاده از بره موم به دلیل سهولت ارزیابی نتیجه درمان، یکی از رشته های شایع در تحقیقات کلینیکی در غرب و شرق محسوب می شود.

خود درمانی

عصاره ی بره موم بصورت دهان شویه، غرغره یا مصرف مستقیم روی نواحی زخمی توصیه می شود. بره موم خام در صورتی که تمیز بوده و کیفیت مناسبی داشته باشد می تواند جویده و وقتی حالت آدامسی مانند بخود گرفت دور دندان دردناک قرار داده شود.

دیابت

در سال 1997 یک گروه از پژوهشگران چینی به سرپرستی فوهای لیو2 مقاله ای را که مصرف ترکیبی از محصولات زنبورعسل را در درمان دیابت بررسی کرده بودند، منتشر کردند. آنها مدعی شدند که محصول جدیدشان به نام فنگ زن که از ترکیب گرده ی گل و بره موم زنبورعسل تشکیل شده بود می تواند باعث کنترل قند و چربی خون شود.

چشم ها

در سال 1978 محققین رومانیایی تحقیقی را ارائه دادند که در آن از محلول چشمی بره موم (5-2)% و یک پماد حاوی(10-5)% بره موم در درمان انواع مختلف بیماریهای چشمی استفاده شده بود.

آنفولانزا

آنفولانزا یک عفونت ویروسی می باشدکه پس از ابتلاء به سختی قابل درمان است. مصرف کنندگان معتقدند که با مصرف بره موم احتمال ابتلاء به آنفولانزا کمتر می شود و در صورت ابتلاء شدت آن کاهش می یابد.

خود درمانی

روزانه 5/1 گرم بره موم را بصورت قرص یا کپسول مصرف کنید تا سالم بمانید. در صورت بیماری این مقدار را افزایش دهید. پانزده قطره عصاره سه بار در روز با آب گرم یا آب میوه هم موثر است .

عفونت های قارچی

محققین چینی در سال 1978 در بیمارستان کارگران کانگ سو آزمایشی با عصاره 10-1 درصدی الکلی بره موم در مقابله با عفونت های قارچی انجام دادند. درمان با بره موم بر روی 10 قارچ بسیار موثر بود ولی بر روی قارچ تریکوفیتون و 9 تا از قارچهای دیگر تاثیری نداشت. محققین روسی در سال 1979 بر روی 12 بیمار مبتلاء به سینوزیت های قارچی مزمن که در اثر آلودگی با قارچ کاندیدا آلبیکنس ایجاد شده بود امولسیون روغن- الکل بره موم را آزمایش کردند. بعد از 5 الی 8 جلسه درمان بهبودی کامل در 9 مورد و بهبودی نسبی در سه مورد مشاهده شد. بهبودی کامل پس از 10 الی 17 روز نمایان شده بود.

خود درمانی

اگر تصور می کنید که پوستتان لکه نمی گیرد و می توانید از کرم یا عصاره استفاده کنید فرآورده را به آرامی روی سطح آسیب دیده بمالید. ابتدا نسبت به حساسیت خود به فرآورده اطمینان حاصل کنید.

اختلالات معده ی-روده ای

دکتر ماکاروف1 نویسنده روسی کتاب «درمان با بره موم» این ماده را برای درمان تهوع، ترش کردن (سوزش سردل) کاهش اشتها، افزایش اسیدیته (اسید زیاد) و کاهش اسیدیته (اسید کم) استفاده می کرد. پس از 5 روز تمامی بیماران دردشان برطرف می شد.

خود درمانی

عصاره ی ضعیف بره موم را با مقدار کمی آب گرم مخلوط کنید و در تمام طول روز بطور متناوب استفاده کنید.

تب یونجه

بررسی مصرف کنندگان نشان می دهد که تعدادی از بیماران پس از کاربرد بره موم از این بیماری رهایی یافتند.

خود درمانی

مقداری از آن را بصورت کپسول، قرص یا عصاره استفاده کنید. اگر علائم ناخوشایندی همچون واکنش های آلرژی زا مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کنید.

مشکلات شنیداری

بره موم را برای درمان مشکلات یا عارضه های شنوایی بکار می برندکه یکی از کاربردهای غیر متداول این دارو نیز محسوب می شود. پزشکان روسی در سال 1973، 382 بیمار مبتلاء به امراض مختلف گوش و نقض های شنوایی را با بره موم درمان کردند.

تبخال

تبخال بیماری ویروسی است که همیشه همراه با درد تاول در مجرای عصبی می باشد. عموماً آن را با نام زونا می شناسند. دکتر فرانس فیکس، پزشک استرالیایی با استفاده از محلول 5 درصد بره موم و با کمک یک برس و قرار دادن محلول روی محل 21 مورد را درمان نمود. در هر 21 مورد پس از 48 ساعت درد برطرف شد و خارش آن فقط برای 3 روز پس از درمان باقی ماند. کاربرد اسپری بره موم در این مورد چندان کار ساز نبوده است.

خود درمانی

عصاره ی بره موم یا کرم آن را می توان پس از آزمایش حساسیت استفاده کرد. بخاطر داشته باشید که عصاره ی بره موم ممکن است لکه ی رنگی بر روی پوست بوجود می آورد. همزمان می توانید بره موم را بشکل خوراکی نیز استعمال کنید.

فشارخون/ قلب

در سال 1978 ، در بیمارستان کارگران استان کیانگ سو چین، 45 بیمار با بره موم درمان شدند. بیماریهایی درمان شده شامل فشارخون بالا، تصلب شرائین و بیماریهای عروق کرونر قلب بودند. نتایج امیدوار کننده بود اما در چند مورد عوارض جانبی، قابل توجه بود.

تقویت ایمنی/ME

محققین آلمانی در سال 1988 مکانیزمی را شناسایی کردند که توسط آن بیوفلاونوئیدهای موجود در بره موم تولید اینترفرون ها را تحریک می کنند، این عمل در قوی نگه داشتن سیستم ایمنی اهمیت دارد.

خود درمانی

مصرف روزانه حداقل 3 گرم بره موم با کیفیت مورد نیاز است. این مقدار می تواند به شکل قرص، کپسول یا عصاره مصرف شود.

کمر درد

کمر درد یکی از متداول ترین دردهایی است که هنوز هم عده کثیری از مردم انگلستان به دنبال راه حلی برای بهبودی آن هستند. محققین بلغاری در سال 1997 گزارش دادند که 22 بیمار مبتلاء به کمر درد را که سنینی بین 32 تا 60 سال داشتند با ترکیب موم و بره موم به نسبت یک بخش از بره موم به 10 بخش موم، درمان کردند.

انگل ها

در سال 1971 ، دانشمندان روسی از عصاره 15 درصد بره موم برای درمان 260 بیمار مبتلاء به التهاب حلق استفاده کردند. در 67% بهبودی کامل دیده شد و در 28% بهبودی نسبی و تنها در 40% بهبودی مشاهده نشد.

گلو درد، التهاب حلق و حنجره

در سال 1971، دانشمندان روسی از عصاره 15 درصد بره موم برای درمان 260 بیمار مبتلاء به التهاب حلق استفاده کردند. در 67% بهبودی کامل دیده شد و در 28% بهبودی نسبی و تنها در 4% بهبودی مشاهده نشد.

خود درمانی

اصولاً درمان زخم های گلو و حنجره بصورت سنتی با استفاده از بره موم صورت می گرفت. درمان را می توان با شیوه های مختلف انجام داد. غرغره با محلول عصاره بره موم و آب گرم تاثیر مضاعفی بر تورم می گذارد و باعث می شود که پوششی بر روی حنجره یا گلو قرار گیرد. اشکال تجاری بره موم بصورت قرص های مکیدنی در دسترس می باشند. اما اغلب درصد کمی از بره موم را دارند و بهترین راه درمان برای التهاب های خفیف هستند.

التهاب پروستات

در سال های اخیر گرایش در بکارگیری محصولات زنبورعسل (بره موم، گرده گل و ژله ی رویال) برای درمان بیماری پروستات، افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

تابش

پزشکان در موسسه ی رادیولوژی سارایوو یو گسلاوی، بره موم را برای درمان بسیاری از ضایعات جدی کبدی که در اثر پرتودهی و سبب عوارض ناشی از استفاده بیش از حد از اشعه ایکس X ایجاد شده بود، بکار بردند. آنها با آزمون کورسازی شده دریافتند که مشکلات و عوارض تابش بر بیمار کم شده یا کاملاً برطرف می شود.

بیماریهای پوست: اگزما، جوش، پسوریازیس و غیره

دو نفر از هر 10 نفر مصرف کننده، بره موم را برای درمان مشکلات پوستی مختلف استفاده کرده بودند، که بسیار موفقیت آمیز بود.بدون شک بره موم دارای ویژگی های ضد التهابی است که در قسمت داروسازی شرح داده شد.

خود درمانی

تعداد زیادی از محصولات بره موم برای درمان انواع مختلف امراض پوستی همچون اگزما، پسوریازیس و غیره وجود دارد. کرم های بره موم را می توان بصورت موضعی استفاده کرد (همیشه به خاطر داشته باشید قبل از استفاده مقداری از آن را برای حساسیت آزمایش کنید). شما می توانید بره موم را به صورت قرص یا کپسول خوراکی مصرف کنید تا به فرایند سلامت عمومی خودتان نیز کمک کنید.

آبله

در سال 1975 کریوروچکو1 پزشک روسی دریافت که بره موم در آزمایش های خارج از بدن (in-vitro) بر واکسن آبله بسیار موثر است. تاثیرات آن در انسان وقتی که بره موم قبل از آلودگی مصرف شود محدود است.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

خواص بره موم

نکاتی طلایی درباره بره موم

تاثیر ترکیب عسل و بره موم در درمان فشار خون بالا