تاثیر عسل طبیعی بر زخم و سوختگی

تاثیر عسل طبیعی بر زخم و سوختگی

سال ها قبل از این که انسان پی به وجود عوامل میکروبی مانند باکتری ها ، قارچ ها و کپک ها ببرد ، عسل در جراحی ها و معالجه سوختگی ها استفاده می شد.

عسل موادی ترشح می کند که به اندازه کافی همه زخم را می پوشاند ، چرک ها را از میان برمی دارد و از تغییر شکل و چروکیدگی بافت ها و جای زخم جلوگیری می کند و زخم را به کلی از وجود میکروب ها پاک سازی می کند .

عسل از خونریزی زخم ها جلو گیری می کند و موجب انعقاد سریع خون می گردد . به همین سبب می توان زخم های روی پوست را با مالیدن عسل طبیعی روی آن بهبود بخشید . عسل جهت درمان دُمل های کوچک ، طاعون و وبا بسیار مفید است .

همچنین عسل خام دارای انزیمی بنام گلوکز اکسیداز می باشد که وقتی با آب مخلوط می شود ، پراکسید هیدروژن تولید می کند و این ماده خود به عنوان نوعی ضد عفونی کننده ضعیف شناخته می شود . علاوه بر آنزیم های خاصی که در عسل یافت می شود و نقش مرهم را ایفا می کند ، عسل شامل آنتی اکسیدان فلاونوید نیز می باشد که نقش ضد باکتری را اجرا می کند .

عسل و سوختگی

عسل در درمان سوختگی به علت ساختار صمغی آن بسیار سودمند و مفید است . چون با مالیدن آن به محل سوختگی مانع رسیدن هوا و میکروب به پوست شده ، از شدت درد و سوزش می کاهد و از تاول زدن و عفونت زخم جلو گیری می کند .

عسل خالص و طبیعی برزویان عاری از باکتری بیماری زا و ویروس است و به شدت از رشد میکروب جلوگیری می کند .

عسل طبیعی حاوی آنزیمی بنام کاتالاژ است که به بهبود انواع زخم ها از جمله زخم های سوختگی کمک می کند و رشد مجدد عاملی را که برای ترمیم پوست مفید است ، سرعت می بخشد .

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

عسل قابلیت درمان زخم های دیابتی را دارد ؟

خواص عسل ۶۲ خواص عسل مفید برای سلامتی که حتما باید بدانید