آیا خوردن خربزه با عسل منجر به مرگ می‌شود

آیا خوردن خربزه با عسل منجر به مرگ می‌شود؟

خوردن عسل با خربزه یکی از سوالاتی است که همیشه دوستان و کاربران از ما می پرسند این است که آیا خوردن عسل و خربزه منجر به مرگ می شود؟! اگر خربزه بخورم و چندساعت بعد عسل هم بخورم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ من خربزه و عسل را باهم خوردم حالا چکار کنم؟ آیا ناسازگاری عسل و خربزه یک خرافه قدیمی هست و واقعیت ندارد؟

مخلوط شدن عسل و خربزه در معده باعث می شود که بعضی از ترکیبات این دو ماده با هم واکنش بدهند و ماده حاصل از این واکنش یک ماده سفت است که خیلی دیر هضم می شود و فشار زیادی را به دستگاه گوارش وارد می کند و باعث ایجاد دل دردهای شدیدی می شود. البته ممکن است برای یک نفر خوردن عسل و خربزه هیچ مشکلی ایجاد نکند و برای شخص دیگر باعث دلدرد های خیلی شدید و اورژانسی شدن فرد بشود. اما فکر نمی کنم یک دلدرد شدید منجر به مرگ یک فرد سالم که بیماری زمینه ای هم ندارد بشود ولی این دلیل نمی شود که اگر اتفاقی عسل و خربزه را خوردید به پزشک مراجعه نکنید.

اگر اتفاقی و یا نادانسته عسل و خربزه را با هم خوردید و دچار دلدرد شدید به پزشک مراجعه کنید و اگر به پزشک دسترسی ندارید اگر می توانید با فروبردن انگشت در حلق آن را برگردانید، این کار را بکنید. خوردن عرقیجاتی مثل عرق نعناع و عرق پونه هم برای رفع دل درد خیلی موثر هست. خوردن آب انار ترش هم از جمله درمان های خانگی خوردن خربزه و عسل هست.

عسل و خربزه را هیچ وقت با هم نخورید و سعی هم نکنید تا این ترکیب را امتحان کنید تا خودتان کسب تجربه کنید.

 

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

پرسش‌های متداول درباره عسل

خواص عسل