با عسل می شود عفونت رحم را درمان کنیم
با عسل می شود عفونت رحم را درمان کنیم

با عسل می شود عفونت رحم را درمان کنیم

با عسل می شود عفونت رحم را درمان کنیم، بله درست شنیدید ! درمان عفونت رحم با عسل روشی است که آسیبی به هیچ کدام از نواحی بدن نخواهد رساند و هیچ خطری ندارد. به طور کلی درمان گیاهی بوسیله عسل، زخم دهانه رحم از بهترین روش ها محسوب می شود اما بسیار مهم است که برای نتیجه بخش بودن این روش از عسل طبیعی  و خام استفاده کنید. چرا که در غیر این صورت نتیجه لازم را نخواهید گرفت. استفاده از قرص ها و کپسول های شیمیایی تنها برای مدتی درد و عفونت رحم را از بین می برند و پس از مدتی این بیماری مجددا باز خواهد گشت.اما با درمان عفونت رحم با عسل نتیجه به صورت دائمی و بدون بازگشت می باشد. در ادامه به مطالبی درباره اینکه زخم دهانه رحم چیست و چرا به وجود می آید خواهیم پرداخت و سپس به این موضوع که چگونه با عسل می شود عفونت رحم را درمان کنیم می پردازیم.

زخم رحم چیست و چه افرادی به آن دچار می شوند؟

زخم رحمی که ناشی از عفونت باشد زمانی اتفاق می افتد که لایه داخلی رحم و همینطور خود رحم دچار التهاب شده باشند. نکته مهم درباره زخم رحم این است که این بیماری در زنانی که با عمل سزارین زایمان کرده اند حدودا ۱۰ برابر بیشتر از زنانی است که به طور طبیعی فرزند خود را به دنیا آورده اند. شیوع عفونت رحم در زنانی که زایمان طبیعی انجام داده اند تنها بین ۱ تا ۳ درصد است در صورتی که این آمار برای زنانی که عمل سزارین انجام داده اند ۱۰ تا ۳۰ درصد می باشد.علاوه بر آن زنانی که به کم خونی مبتلا هستند بیشتر از سایرین به این بیماری مبتلا می شوند زیرا بدن آنها مقاوت کمتری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عفونت گردن رحم می توانید به صفحات دیگر سایت که در اره عفونت گردن رحم است مراجعه نمایید.

دلایل به وجود آمدن عفونت رحم چیست؟

یکی از اصلی ترین علل وقوع بیماری زخم رحم بارداری است.در این دوران بافت های رحم مرتب در حال ورم کردن هستند و به همین خاطر ملتهب می شوند.پس از زایمان ممکن است بیماری عفونت رحم رخ دهد. البته با خوردن عسل در بارداری می توانید تا حد زیادی از وقوع این اتفاق جلوگیری کنید. از سایر علل به وجود آمدن عفونت رحم می توان به رعایت نکردن بهداشت شخصی در بانوان، سقط کردن جنین، زایمان کردن به روش های غیر بهداشتی و با دخالت دستگاه و دست، زایمان هایی که بیش از حد طول بکشند، باقی ماندن بخشی از جفت در رحم پس از انجام زایمان و همچنین جراحی کردن رحم اشاره نمود.

علائم عفونت رحم در زنان باردار

این بیماری همانند همه بیماری ها علائمی دارد که در صورت مشاهده این علائم باید سریعا نسبت به درمان عفونت رحم با عسل اقدام کنید و یا سریعا به پزشک مراجعه کنید.

از جمله این علائم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بی حال شدن بدن و کاهش و یا از دست دادن اشتها، خونریزی در ناحیه رحم، سردرد، عرق کردن، لرز داشتن شدید، تب های بالای ۳۸ درجه و یا نبض بالای ۱۰۰ ضربه در دقیقه، یبوست و احساس درد شدید در ناحیه تناسلی هنگام نزدیکی با همسر.

علائم بیماری عفونت رحم در بانوان مجرد و بانوان متاهل غیر باردار

داشتن حالت تهوع، کمر درد، داشتن تب، ترشحات بو دار از رحم و احساس درد در ناحیه زیر شکم، احساس حالت تهوع.

نحوه تشخیص و نمونه برداری برای درمان عفونت رحم

پزشکان معمولا برای تشخیص این بیماری و اطلاع از شدت و نوع آن لگن فرد را معاینه می کنند.همچنین از ترشحات رحم فرد نمونه ای می گیرند و برای تشخیص نوع میکروب، به آزمایشگاه می فرستند.

راه های پیشگیری از ابتلا به عفونت رحم

واژن باید همواره خشک نگهداری شود و نکات بهداشتی در این ناحیه به خوبی رعایت شود. برای پیشگیری از این بیماری می بایست پس از عمل مدفوع، فرد هم از جلو و هم از عقب به خوبی خود را بشوید تا مانع از ورود آلودگی مقعد، به درون واژن شود. علاوه بر آن بانوان باید از لباس های نخی استفاده کنند و لباس های زیر خود را مرتب تعویض کنند. استفاده از کاندم در روابط جنسی از دیگر روش های پیشگیری از ابتلا به عفونت رحم می باشد.

نحوه درمان عفونت رحم

پس از زایمان تا چندین روز به بانوان آنتی بیوتیک داده می شود تا میکروب های احتمالی از بین بروند. پس از زایمان خوردن آنتی بیوتیک خوب است و می تواند مانع از ایجاد زخم دهانه رحم شود اما همان گونه که گفته شد بهترین راه درمان گیاهی زخم دهانه رحم است.

درمان عفونت رحم با عسل روشی است که می توانید دو یا سه روز پس از زایمان آن را به کار ببندید و تاثیرات آن را ببینید. عسل درمانی برای عفونت رحم بسیار خوب است و خطر ابتلا به این بیماری را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

نحوه درمان عفونت رحم با عسل در خانم های متاهل

نحوه درمان عفونت رحم با عسل بسته به شرایط فرد متفاوت است. علی رغم روش های درمانی رحم که با قرص ها و کپسولها انجام می گیرند، در روش های درمان گیاهی زخم دهانه رحم مهم است که فرد متاهل باشد و یا مجرد.

خانم های متاهل باید با سرنگ های ۲۰ سی سی بدون سوزن عسل را درون واژن خود تزریق کنند.باید توجه داشته باشید که سر سرنگ بدون سوزن کاملا خشک باشد و اگر از آن برای بار چندمین استفاده می شود حتما باید آن را از قبل شست و کاملا خشک کرد.بهتر است پیش از تزریق کردن عسل در واژن، سرنگ را با روغن محلی و یا ضماد زرد خوب چرب نمود.میزان تزریق عسل باید ۲۰ سی سی در هر بار باشد. به این عمل تزریق واژینال عسل گفته می شود. لازم به ذکر است که تزریق واژینال عسل باید به مدت هفت شب متوالی صورت گیرد. همچنین از انجام تزریق واژینال عسل به درون رحم و واژن در دوره عادت ماهانه خودداری شود.

درمان زخم دهانه رحم با عسل در خانم های مجرد

نحوه تزریق وازینال عسل در دختران باکره متفاوت است. دختران جوان برای به کار گرفتن روش درمان عفونت رحم با عسل باید عسل را بر روی یک گاز استریل یا یک پارچه آب ندیده بریزند به طوری که پارچه به طور کامل به عسل آغشته شده باشد.سپس آن را بر روی بدن خود قرار دهند و طاق باز بخوابند به طوری که عسل کم کم به داخل واژن آنها هدایت شود.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

عسل درمانی شگفت انگیز برای عفونت وازن

سودمندی عسل در درمان عفونت قارچی

آشنایی سریع با خواص عسل و خواص دارویی عسل