با ماسک عسل جوش صورت را درمان کنید
با ماسک عسل جوش صورت را درمان کنید

با ماسک عسل جوش صورت را درمان کنید

طبق تحقیقات به عمل آمده جوش صورت به خاطر مسدود شدن راه غدد چربی پوست ایجاد می شود و می توانید با ماسک عسل جوش صورت را درمان کنید. در حقیقت مسدود شدن به علت آلودگی ها یا فعالیت هورمونی بدن در سنین رشد به وجود می آید. در زمانی که منفذهای پوست مسدود می‌شوند چربی های زیر پوست نمی تواند راه خود را به بیرون باز کند و شروع به تجمع زیر منفذهای پوست می کنند که باعث ایجاد تورم شده و رنگ آن قرمز می شود. منفذهای بسته شده پوست محل مناسبی برای تجمع میکروب ها هستند و امکان دارد جوش ها تبدیل به جوش چرکین شوند. جوش ها ممکن است تمام صورت را بپوشانند و احساس خارش بدی ایجاد کنند.

جوش صورت را با عسل درمان کنید

چون جوش صورت با بسته شدن و ملتهب شدن منفذهای پوست به وجود می آید ، تمیز کردن آنها به نظر بهترین روش مقابله با آنها می آید. محلول ها و کرم های ضد جوش زیادی در بازار وجود دارد که برای درمان جوش صورت به کار می روند. اما بهترین کمک برای جوش صورت عسل هست. ماسک های صورت عسل عواملی که باعث مسدود شدن منفذهای پوست می شوند را از بین می برند و علاوه بر آن عفونت حاصله از جوش را نیز از بین می برند. بهتر است که با توجه به نوع پوست خود از ماسک عسل مناسب با پوست خودتان استفاده کنید.

خاصیت ماسک عسل برای جوش صورت

خاصیت آنتی اکسیدان عسل پوست را دوباره جوان می کند. عسل خاصیت آنتی اکسیدان و ضد میکروبی دارد و بسیار چسبناک هست و می تواند گرد و غبار ، پوست های مرده و میکروب ها را از پوست شما رفع کند و از بیماری های متنوع پوستی جلوگیری کند.

♦️  ماسک عسل برای جوش صورت

عسل می تواند یک درمان موثر برای پوست صورت باشد چرا که منفذهای پوست را تمیز می کند و میکروب ها را از بین می برد. و به خاطر خاصیت رطوبت دوستی عسل باعث شادابی و طراوت پوست شما می شود.

مواد اولیه ماسک عسل برای جوش صورت

ظرف تمیز
دستمال خیس
عسل خالص و طبیعی 2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماسک عسل برای جوش صورت

یک لایه نازک از عسل را بر روی پوست خود اعمال کنید.اگر برایتان امکان دارد از عسل درجه1 و خام استفاده کنید. پس از نیم ساعت آن را با حوله آغشته با آب ولرم پاک کنید. توجه کنید برای شستشوی صورت چه قبل و چه بعد از زدن ماسک از صابون استفاده نکنید.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

با ماسک عسل پوستی شاداب و سرزنده داشته باشید

ماسک عسل و دارچین و آب لیمو برای از بین بردن جوش های صورت