خاصیت تاثیرگذار عسل و نخود در تقويت توان و افزایش قوای جنسی
خاصیت تاثیرگذار عسل و نخود در تقويت توان و افزایش قوای جنسی

خاصیت تاثیرگذار عسل و نخود در تقويت توان و افزایش قوای جنسی

محققان فیزیولوژیک نخود را برای تقويت ميل جنسی بسیار موثر می‌دانند و دلیل آن ارزش غذایی بالای نخود است. برای خانم‌هایی با عادت ماهانه نامنظم و افراد مبتلا به کمردرد درمانی موثر و مفید است .

کارشناسان طب سنتی نخود را به دلیل غنی بودن از مواد آلی موثر می دانند و بهترین نوع نخود را سفيد، بزرگ و نسبتا تازه معرفی می‌کنند. طبع نخود گرم و خشک است اما انواع تازه و سبز آن مزاج گرم و مرطوب دارد ولی نخود تازه و سبز آن مزاج مرطوب و گرم دارد. نخود را برای افرادی که از لاغری رنج می‌برند و یا در سن رشد هستند و همچنین در دوره نقاهت بیماری هستند بسیار مفید می‌دانند. نخود حرارت غریزی بدن را افزایش می دهد و این حرارت ذاتی و درونی بدن است که عامل و همراه حیات افراد از بدو تولد است.

متخصصین سه دلیل برای افزایش تقويت توان جنسی بوسیله نخود می آورند

1 – چون مزاج نخود گرم است ايجاد حرارت می كند و در نتیجه ميل جنسی را افزايش می دهد، به خصوص در سرد مزاجان
2 – نخود چون خواص تغذیه ای زیادی دارد توليد مايع جنسی را كه حاوی سلول های جنسی است زياد می كند.
3 – بدلیل اینکه توليد كننده گاز و اصطلاحا ريح است كه به همين دليل ماده‌ای نفاخ هم محسوب می‌شود. گازی كه نخود در بدن ايجاد می كند باعث کمک به ایجاد حالت نعوظ و موفقيت‌آميز شدن نزديکی می شود.

يكی از روش های ساده مصرف نخود اين است كه آن را بپزند و آب نخود را جداگانه با عسل مخلوط کرده، ميل كنند. اين تركيب بخصوص برای تقويت قوای جنسی بسيار مفيد است.

غذاهایی همچون سمبوسه، آبگوشت، نخود پلو و انواع آش‌ها و سوپ هایی كه در آن ها از نخود استفاده می شود مقوی بوده و همه خواص نخود را در خود دارند، گفته می شود: در مورد برخی از خانم ها كه تاخیر یا بی‌نظمی در عادت ماهانه دارند و پریودشان اصطلاحاً‌ به خوبی جریان ندارد، بخصوص در كسانی كه مزاج سرد يا ضعف بدنی دارند و به ‌دليل اين ضعف بدنی، عادت ماهانه آنها مختل می شود، مصرف نخود توصیه شده است.

نخود برای همه به خصوص سرد مزاجان مبتلا به يبوست اثر بسيار ملينی دارد، آمیخته آب نخود و عسل را می توان برای پاک كردن كليه و مثانه از سنگ های ریز مفيد دانست و اضافه کرد: بزرگترین نقطه ضعف نخود نفاخ بودن آن است. افرادی كه دچار نفخ معده و روده هستند یا سوء هاضمه دارند، كسانی كه دچار رفلاكس می شوند و افراد چاقی که می خواهند لاغر شوند، بهتر است در مصرف نخود زیاده روی نکنند.
نخود همراه با غذاهای سنگين نبايد مصرف شود مگر اينكه با آنها پخته شده باشد مثل آبگوشت يا آش. البته استفاده از پودر زيره داخل آبگوشت، نفخ نخود را می گيرد و مصرف قدری ترشی به همراه این غذا حرارت مزاجی ناشی از نخود آبگوشت را تعديل و به هضم بهتر آبگوشت کمک می ‌كند. علاوه بر این به دلیل نفاخ بودن آن اصلا نبايد همراه و بعد از خوردن نخود حداقل تا يک ساعت آب نوشيده شود.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

هفت ترکیب عسل برای تقویت قوای جنسی

بالا بردن میل جنسی و بهبود رابطه جنسی