دهان شویه خانگی عسل و دارچین برای از بین بردن بوی بد دهان
دهان شویه خانگی عسل و دارچین برای از بین بردن بوی بد دهان

دهان شویه خانگی عسل و دارچین برای از بین بردن بوی بد دهان

هنگامی که قصد دارید در یک جلسه کاری یا مصاحبه شرکت کنید و یا میزبانی افراد دیگر را در یک مهمانی بر عهده دارید چیزی که می تواند از عوامل اصلی نگرانی شما باشد، بوی بد دهان‌تان است. بوی بد دهان اعتماد به نفس انسان را کاهش داده و می تواند افراد دیگر که با ما در ارتباط هستند را آزار دهد. به جای تکیه بر دهان‌شویه های مصنوعی و حاوی الکل می توانید خودتان دست به کار شده و یک دهان‌شویه خانگی که به راحتی درست می شود را برای مقابله با بوی بد دهان به کار بگیرید. آثار این دهان‌شویه خانگی بلند مدت است. با استفاده از این دهان‌شویه نفسی تازه و دندان ها و لثه هایی سالم را در اختیار خواهید داشت.

دلایل مختلفی برای شکل گیری بوی بد دهان وجود دارند که از بهداشت ضعیف دهان و دندان تا استفاده از برخی داروها یا ابتلا به بیماری های مشخص، حضور بیش از حد باکتری ها و مصرف مواد غذایی سرشار از سیر و پیاز را شامل می شود. در صورت استفاده از دهان‌شویه ها برای از بین بردن بوی بد دهان انتخاب نمونه هایی که در بلند مدت آسیبی ایجاد نمی کنند، توصیه می شود. در برخی دهان‌شویه ها اتیل الکل یکی از اجزا اصلی تشکیل دهنده است که چند مطالعه آن را با سرطان دهان و تضعیف کلی لثه ها در صورت استفاده طی یک دوره طولانی مرتبط دانسته اند.

دهان شویه خانگی عسل و دارچین برای از بین بردن بوی بد دهان

خواص دارچین علاوه بر این که باعث رفع ناراحتی معده و اختلالات گوارشی می شود ، خاصیت ضد باکتری بودن نیز هست و از این رو در خمیردندان‌ها و دهان‌‏شویه‌‏ها نیز استفاده می‌‏شود. برای از بین بردن بوی بد و نامطبوع دهان، آب دو عدد لیمو، نصف قاشق غذاخوری پودر دارچین، نصف قاشق چایخوری جوش شیرین، یک و نیم قاشق چای خوری عسل و یک پیمانه آب ولرم را با هم مخلوط کنید. فقط کافی است هر بار که می خواهید دهان خود را تازه کنید، مقداری از آن را غرغره کنید و بوی نامطبوع دهان شما از بین خواهد رفت.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

چگونه در خانه با عسل دهان شویه درست کنیم

آفت دهان را با استفاده از اسپری عسل درمان کنید