ماسک عسل و گرده گل معجزه‌ایی برای داشتن صورتی جذاب
ماسک عسل و گرده گل معجزه‌ایی برای داشتن صورتی جذاب

ماسک عسل و گرده گل معجزه‌ایی برای داشتن صورتی جذاب

ماسک عسل و گرده گل معجزه‌ایی برای داشتن صورتی جذاب می باشد . امروز با عسل و ترکیب مواد مغذی ، ماسک هایی برای صورت تهیه شده که خاصیت های زیادی برای پوست دارند ولیکن در این مقاله ماسکی را معرفی می کنیم که به صورت معجزه آوری پوست شما را سالم تر و جذاب تر می‌کند. ماسک عسل و گرده با اینکه فقط از دو ترکیب طبیعی عسل خام و گرده‌ گل (که به شکل پودری در آمده است) ساخته شده است دارای تاثیرات شگرفی می باشد. در ادامه مقاله با طرز تهیه ماسک عسل و گرده گل و خواص ماسک عسل و گرده گل بیشتر آشنا می شویم.

🔸 ماسک عسل و گرده گل

ماسک عسل و گرده گل ماسکی ظریف است که دارای ویتامین‌ها ، مواد معدنی ، آمینو اسیدها و آنتی‌اکسیدان‌هایی مختلف است که باعث می‌شود چین و چروک صورت شما کمتر شود. همچنین باعث می شود پوست را جوان کند ، رنگ خوبی به پوست بدهد و در طول چند روز پوست‌تان را پاک‌سازی کند. این ماسک برای تمام پوست‌ها مناسب است ، باعث تقویت و محافظت از پوست‌های سالم می‌شود و پوست‌هایی که دچار التهاب ، آکنه ، اگزما ، روزاسه یا دیگر مشکلات پوستی هستند را بهبود می‌بخشد و ترمیم می‌کند.
عسل به تنهایی می تواند به عنوان ماسک استفاده شود و بدلیل خواص ضد میکروبی که داردر، در درمان آکنه و پاکسازی روزنه های پوست و جلوگیری از رشد میکروب ها تأثیرگذار است. بعلاوه ، قسمت مومی عسل به نرم ، شاداب و صاف کردن پوست کمک می کند.

🔸 خواص ماسک عسل

عسل دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدان است و همزمان چسبنده است که این چسبندگی گرد و غبار ، سلولهای مرده و میکروب ها را از منافذ پوست بیرون می کشد و خواص ضد میکروبی نیز از آلوده شدن دوباره پوست جلوگیری می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در عسل به شادابی و جوان به نظر رسیدن پوست کمک می کند و در آخر موم نیز پوست را براق ، نرم و مرطوب می کند.

🔸 ماسک عسل و گرده گل

🔲 مواد لازم برای تهیه ماسک عسل و گرده گل صورت

🔹 یک قاشق غذاخوری گرده‌ گل (ساییده شده)
🔹 دو قاشق غذاخوری عسل خام ( برای جلوگیری از چکیدن ماسک، عسل کرمی به دلیل غلظت‌اش نسبت به عسل مایع انتخاب بهتری است. )

🔲 طرز تهیه ماسک عسل و گرده گل برای پوست

🔹 پودر گرده‌ی زنبور و عسل خام را در ظرفی با یکدیگر ترکیب کنید. به عنوان ماسک صورت روی صورت‌تان بگذارید. بعد از نیم الی یک ساعت ماسک را از روی صورت‌تان بشویید. چند بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

چند پیشنهاد برای استفاده از ماسک عسل و گرده گل

🔸 به هنگام پاک کردن ماسک از صابون استفاده نکنید .

🔸 می‌توانید در هنگامی‌که ماسک بر صورت دارید ، ورزش‌های آرام بخش یا حرکات یوگا انجام دهید.

🔸 برای شستن این ماسک بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

خواص گرده گل

خواص گرده گل کوهستان و طریقه مصرف آن