عسل کاهش دهنده استرس و اضطراب رژیم غذایی
عسل کاهش دهنده استرس و اضطراب رژیم غذایی

عسل کاهش دهنده استرس و اضطراب رژیم غذایی

پژوهشگران پافته اند عسل حاوي آنتي اكسيدان هاي گوناگون می باشد و از عسل به عنوان یک غذای کامل نام می‌برند که برای درمان انواع زخم معده و سوختگي هاي مختلف موثر است و همچنين باعث زيبايي پوست می شود. پژوهش های انجام گرفته در دانشگاه نيوزلند بر روي موش ها، عسل حافظه را ارتقا داده و موجب كاهش اضطراب نيز مي شود، از هر ده درصد عسلي كه به موش ها داده شد، هشت درصد آن ساكاروز و بدون هر نوع شكر است كه بعداز يك سال موش ها پيرتر از درجه اضطراب كمتر و از حافظه بالاتري برخوردار بودند.

ویژگی های منحصر به فرد عسل

🔹  عسل منبع بسیار خوبی از آنتی‌اکسیدان است و نقش بزرگی در جلوگیری از سرطان و همچنین بیماری‌های قلبی دارد.
🔹  عسل سطح کالری آن پایین است، در مقایسه با سایر مواد قندی، عسل 40% کمتر کالری دارد. هر چند انرژی عسل بسیار بالاست، اما به وزن بدن شخص اضافه نمی‌کند.
🔹  عسل به راحتی هضم می‌شود، مولکول‌های قند موجود در عسل می‌توانند به راحتی به سایر قندها تبدیل شوند، به همین جهت حتی حساس‌ترین معده‌ها نیز می‌تواند آن را به سادگی هضم کند.
🔹  قند موجود در عسل به سرعت در خون پخش می‌شود، قند موجود در عسل وقتی با میزان مناسبی آب مخلوط شود. پس از 7 دقیقه در جریان خون پخش می‌شود و با آزادسازی ملکول قند به عملکرد بهتر مغز که اصلی‌ترین مصرف‌کنندۀ قند در بدن است، کمک می‌کند و مانع بروز خستگی می‌شود.
🔹  عسل در سلامت و ساخت عوامل خونی مؤثر است ، عسل بخش مهمی از انرژی مورد نیاز برای این مورد تأمین می‌کند. به علاوه عسل باعث تمیز شدن خون می‌شود و جریان خون را تنظیم و آسان می‌کند و مانع بروز مشکلات عروقی و تصلب شرایین می‌شود.

چند ویژگی جالب دیگر عسل

🔹  عسل به خاطر میزان بالای فروکتوز 25% شیرین‌تر از قند است.
🔹  عسل تنها غذایی است که استفاده از آن باعث نابودی چرخۀ طبیعت نمی‌شود.
🔹  عسل هرگز فاسد نمی‌شود، جهت نگهداری احتیاج به یخچال ندارد و می‌توان در دمای اتاق آن را نگهداری کرد.
🔹  عسل در درمان آلرژی‌های فصلی برای ساکنین مناطقی که عسل از گل‌های همان منطقه به دست آمده است، بسیار مفید است.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

آشنایی سریع با خواص عسل و خواص دارویی عسل

تاثیرگذاری عسل بر درمان بیماری‌ها