با عسل در ماه رمضان کمتر تشنه شوید
با عسل در ماه رمضان کمتر تشنه شوید

با عسل در ماه رمضان کمتر تشنه شوید
همه ما در فصل های مختلف سال روزه گرفتیم و در همه فصل تشنه بوده اییم و عطش ما در روز های کاری بیشتر می شود برای کم کردن این عطش می توانید با عسل در ماه رمضان کمتر تشنه شوید و با قدرت بهتری به فعالیت روزانه خود ادامه بدید.

♦️   دم کرده برگ نعناع خشک و عسل
🔲   مواد لازم دم کرده برگ نعناع خشک و عسل
🔹   آب
🔹   عسل
🔹   برگ نعناع خشک

🔲 روش تهیه دم کرده برگ نعناع خشک و عسل
🔹 ابتدا برگ نعناع خشک را با مقداری آب به مدت ۱۵الی ۲۰ دقیقه دم کنید. پس از خنک شدن دم کرده، مقداری عسل به آن بیافزاید تا شیرین شود. این شربت را می توانید به صورت خنک از افطار تا سحر استفاده نمائید. البته در ایام ماه مبارک خورن شربت ها به صورتی که خیلی سرد نباشند، در رفع تشنگی موثرتر خواهد بود.

♦️   شربت خاکشیر و عسل
این نوشیدنی چون حاوی آبلیمو، گلاب و خاکشیر می‌باشد برای رفع گرمازدگی و ایجاد شادابی در فصل گرما مناسب می‌باشد.

🔲   مواد لازم شربت خاکشیر و عسل
🔹   خاکشیر ۵۰ گرم
🔹   عسل ۴ قاشق غذا خوری
🔹   یخ خرد شده به میزان لازم
🔹   آبلیمو و گلاب در صورت دلخواه

🔲   روش تهیه شربت خاکشیر و عسل
🔹   خاکشیر را با آب سرد خیس کنید سپس چند بار آن را شسته تا شن‌ریزه‌های آن از بین برود و خوب تمیز شود؛ سپس با عسل آن را کمی شیرین نمایید یخ را خرد کنید و داخل آن بریزید و میل کنید. می‌توانید مقداری گلاب و آبلیمو به شربت اضافه نمایید. در صورت نبود خاکشیر، این شربت را می توانید تنها با آب لیمو تهیه نمائید. البته چنانچه از آب یک عدد لیموترش تازه استفاده کنید لذت نوشیدن آن را چند برابر خواهید کرد.

♦️   شربت هندوانه عسلی
🔹   این نوشیدنی برای افطار و سحر مناسب می‌باشد و به دلیل اینکه حاوی هندوانه است برای رفع عطش در افطاری‌های ماه مبارک رمضان که با فصل گرم تابستان مصادف شده، بسیار مناسب است. در عین حال حاوی عسل که ماده‌ای بسیار مغذی و سرشار از ویتامین‌هاست نیز می‌باشد. لذا برای روزه‌داران توصیه می‌شود.

🔲   مواد لازم شربت هندوانه عسلی
🔹   هندوانه ۲ کیلوگرم
🔹   کمپوت آناناس ۱ عدد
🔹   عسل ۲ قاشق غذاخوری (در صورتی که هندوانه شیرین نباشد این مقدار دو برابر شود)

🔲   روش تهیه شربت هندوانه عسلی
🔹   هندوانه را برش دهید، تخمه‌های آن را بگیرید و در آب میوه‌گیری ریخته آب آن را بگیرید؛ سپس با عسل مخلوط کرده و آب آناناس را هم به آن اضافه کنید؛ تکه‌های آناناس را ریز خرد کرده و به مخلوط بالا بیفزایید. سپس میل نمایید. چنانچه که مایل بودید از مخلوط عسل و هندوانه نیز می توانید استفاده کنید.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

آشنایی سریع با خواص عسل و خواص دارویی عسل

با عسل سکنجبین خانگی بسازید