سودمندی عسل در درمان عفونت قارچی
سودمندی عسل در درمان عفونت قارچی

سودمندی عسل در درمان عفونت قارچی

سودمندی عسل در درمان عفونت قارچی !! در تحقیقات عمل آمده در دانشگاه علوم پزشكی بابل، تاثیر عسل بر جلوگیری از رشد هر چه بیشتر قارچی موسوم به كاندیدا را مورد مطالعه قرار داده اند، در تحقیقات تاثیر عسل بر درمان عفونت قارچی كاندیدا مشخص شده است، استفاده از عسل در رقت های 25 تا 45 درصد، رشد دو گونه از قارچ كاندیدا را به میزان 100 درصد مهار می كند. با توجه به افزایش مقاومت برخی گونه های كاندیدا به داروهای ضد قارچ، محققان به استفاده از تركیبات با منشا طبیعی در درمان این بیماری توجه زیادی كرده اند.

بسیاری از انواع قارچ ها از جمله جنس مخمر شناخته شده به عنوان کاندیدا در بدن انسان زندگی می کند. کاندیدا معمولاً در مقادیر کم در دهان، روده و روی پوست یافت می شود. در سطوح نرمال، قارچ مشکل ساز نیست. با این حال، هنگامی که کاندیدا شروع به رشد غیرقابل کنترل می کند می تواند باعث عفونت شناخته شده به عنوان کاندیدیازیس شود. در واقع، کاندیدا شایع ترین علت عفونت قارچی در انسان است. به طور معمول، باکتری سالم در بدن شما کاندیدا را کنترل می کند. با این حال، اگر سطح باکتری سالم قطع شود یا سیستم ایمنی بدن از بین برود کاندیدا ممکن است شروع به تولید بیش از حد کند.

🔲   در زیر عوامل متعددی است که می تواند منجر به رشد قارچ کاندیدا شود.

🔺   دیابت
🔺   مصرف الکل
🔺   سطوح استرس بالا
🔺   مصرف آنتی بیوتیک ها
🔺   یک سیستم ایمنی ضعیف
🔺   مصرف قرصهای ضد بارداری
🔺   خوردن رژیم غذایی با قند و کربوهیدرات های تصفیه شده
🔺   هنگامی که کاندیدا شروع به تولید بیش از حد می کند، می تواند منجر به مشکلات سلامت مختلف شود.

راههای درمان خانگی برای عفونت های قارچی

کاندیدا در حقیقت نوعی قارچ است که به طور طبیعی در محیط واژن وجود دارد. وضعیت رشد قارچ کاندیدا بر اساس میزان رشد و فعالیت باکتری لاکتوباسیلوس در واژن تعیین می شود. عفونت قارچی اندام تناسلی، یا کاندیدیاز واژن، توسط یک قارچ، (نه باکتری) ایجاد می شود. عفونت زمانی رخ می دهد که رشد بیش از حد قارچ کاندیدا آلبیکنس اتفاق بیفتد. این رشد بیش از حد باعث علائمی مانند ترشحات مهبل، و همچنین تحریک، التهاب و خارش شدید در مهبل (واژن)، به ویژه در منطقه ولو (vulvar) می شود.قبل از وجود دارو، خانم ها با درمان های طبیعی به درمان عفونت قارچی اندام تناسلی می پرداختند. اما در حال حاضر کرم های ضدقارچ و درمان های طبیعی، مانند ماست، عسل طبیعی و روغن درخت چای مناسب می باشد.

در ادامه داروهای خانگی محبوب برای درمان عفونت های قارچی ذکر شده است.

🔸 عسل طبیعی

عسل عفونت واژن و دیگر عفونت‌های قارچی را تسکین می‌دهد. دست کم به مدت ۲۰ دقیقه عسل را در ناحیه‌ی آلوده استعمال کنید و سپس آن را بشویید. این کار باعث کاهش راش و خارش ناشی از عفونت می‌شود.

🔸 ماست

ماست ماده غذایی پروبیوتیک است. این ماده حاوی باکتری زنده مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس است. پروبیوتیک به حفظ تعادل باکتری مخمر در بدن کمک می کند. مطالعات نشان می دهد پروبیوتیک ها در برابر کاندیدا آلبیکانس موثر هستند. بسیاری از خانم ها ماست می خورند و یا برای تسکین علائم عفونت قارچی واژن ماست را بر روی واژن قرار می دهند.

🔸 روغن نارگیل

روغن نارگیل یک روغن چرب است که از گوشته نارگیل گرفته می شود. این روغن خواص درمانی و خواص ضد قارچی دارد. مطالعات نشان می دهد روغن نارگیل در برابر کاندیدا آلبیکانس موثر است. برای درمان عفونت قارچی واژن از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل آلی خالص بخرید. می توانید روغن را به طور مستقیم بر روی منطقه آسیب دیده قرار دهید.

🔸 روغن درخت چای

روغن درخت چای اسانسی است که برای کشتن قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد شیاف واژینال حاوی روغن درخت چای عفونت واژن را درمان می کند. بیشتر داروهای خانگی در عرض چند روز باعث بهبود بیماری می شود. برخی ممکن است یک هفته طول بکشد. اگر علائم شما را بدتر شد و یا علائم جدید بروز کرد با دکتر خود تماس بگیرید. همچنین اگر خارش مداوم جدا از علائم عفونت قارچی دارید، با دکتر خود تماس بگیرید.

🔸 کرم های ضد قارچ بدون نسخه

شایع ترین درمان خانگی عفونت قارچی واژن کرم ضد قارچ یا شیاف است. می توانید این آیتم ها را بدون نسخه در داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی خرید کنید.کرم های یک روزه، سه روزه و هفت روزه گزینه های در دسترس هستند. درمان شامل کرم ضد قارچ یا شیاف، اپلیکاتور و دستورالعمل های آن ها می باشد. داروی ضد خارش برای اندام ها خارجی نیز مناسب است. برای درمان با استفاده از کرم، کرم یا شیاف را بر روی اپلیکاتور قرار دهید. سپس آن را به داخل مهبل (واژن) (بر طبق دستورالعمل های نوشته شده روی بسته) وارد کنید.

🔸 بوریک اسید

اسید بوریک یک ضد عفونی کننده است. این ماده برای درمان عفونت مزمن قارچی واژن و یا عفونت های قارچی که به دیگر درمان ها مقاوم هستند، مناسب است. با توجه به مطالعه ۲۰۰۹، اسید بوریک موضعی برای درمان عفونت های واژن مناسب است. برخی از وب سایت های سلامت اذعان می کنند شیاف واژن بوریک اسید نیز در درمان عفونت قارچی واژن موثر است. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید اسید بوریک به عنوان یک درمان موثر مورد نیاز است. این داروی با نسخه پزشک در دسترس است، اما به عنوان یک درمان خانگی نیز استفاده می شود.
توجه: اسید بوریک سمی است و اگر به مقدار کافی جذب شود می تواند به نارسایی حاد سیستم گردش خون، صدمه به کلیه، یا مرگ منجر شود. آن را بر روی پوست زخم شده استفاده نکنید و یا به صورت خوراکی مصرف نکنید. اگر حامله هستید هرگز از اسید بوریک استفاده نکنید.

🔸 روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی که برای درمان عفونت قارچی مورد استفاده قرار می گیرد همان پونه کوهی که به عنوان ادویه استفاده می شود نیست. روغن پونه کوهی باید از پونه وحشی و یا مرزنجوش تهیه شود. این روغن حاوی تیمول و کارواکرول است که ضد قارچ قوی می باشند. در مقابل، پونه کوهی معمول، و یا مرزنجوش، چیزی است که معمولا در بخش ادویه فروشگاه مواد غذایی پیدا می کنید. یک مطالعه که در مجله بیوشیمی سلولی و ملکولی منتشر شده است نشان می دهد روغن پونه کوهی وحشی رشد کاندیدا آلبیکانس را متوقف و یا کند می کند (بسته به دوز استفاده شده).

توجه : روغن پونه کوهی رقیق کننده طبیعی خون است. اگر خون شما رقیق است یا مشکل لخته شدن خون دارید از آن استفاده نکنید.اگر عفونت شما درمان شد اما بعد از مدتی بازگشت با دکتر خود تماس بگیرید. ممکن است به نسخه ای قوی تر نیاز داشته باشید.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

فواید شگفت آور عسل

عسل،سیر،زردچوبه و ویتامین c عفونت خون را درمان می کند

آشنایی سریع با خواص عسل و خواص دارویی عسل