عسل يا اكسير زندگی
عسل يا اكسير زندگی

عسل يا  اكسير زندگی

عسل يک غذای مقوی است و معالج بسياری از امراض نيز مي‌باشد ، يكی از خواص ویژه عسل اين است كه هرگز فاسد نمي شود ، تأثير بسیار خوب در رشد بدن و اثرات مهمی در حيات انسان دارد ، دارای خاصیت شفا بخشی امراض كبدی و ريوی است.

برای زخم معده و زخم اثنی‌عشر باید صبح قبل از خوردن هر چیزی يك قاشق غذا‌خوری عسل خورده و تا يك ساعت بعد چیز ديگری خورده نشود و بعد از يك ماه ميتوانيد مقدار آن را افزایش دهید.

يك قاشق غذا خوری را در يك لیوان آب حل نمائید و با حرارت کم بجوشانید، جوشانده عسل اگر در برای گلو درد غرغره شود خيلی مفيد واقع مي‌شود.

درمان سوختگی با عسل:
50 گرم عسل را با 50 گرام روغن زيتون ترکیب کنید و روی منطقه سوختگی بمالید توجه داشته باشید از پانسمان استفاده کنید و عسل را مستقیم روی منطقه سوختگی نگذارید.

در مواقع شدت عرق النسا ، روماتیسم ، نقرس و درد های مفاصل روی يك پارچه تمیز مقداری عسل را ماليده بر روی پوست در موقع درد بگذاريد و در هر دو ساعت تعویضش کنید و صبح قبل از خوردن هر چیزی دو قاشق غذا خوری عسل صرف نمائید. برای رفع سوختگی هيچ چيز مؤثرتر از خوردن عسل مخلوط با سركه سيب نيست.

عسل برای ورزشكارانی كه احساس خستگی می كنند فوق العاده مفيد است و انرژی طبیعی و مفیدی در صورت مصرف به بدن آن ها می‌رسد .عسل مسكن اعصاب بوده و خاصيت يك مسهل ملايم را دارد.
کودکانی که شب در بستر ادرار مي‌نمايند قبل از خواب يك قاشق چای خوری به آنها عسل داده شود. بعضاً در بستر خواب پاها منقبض مي‌شود، در این صورت يك هفته مرتب روزانه دو قاشق چای خوری عسل مصرف گردد تا ناراحتی موجود برطرف شود.

مقدار 10 گرم موم عسل را به مدت 15 دقيقه اگر جويده شود و سپس موم را بیرون بیاندازید، اين عمل چند مرتبه تكرار گردد ریزش آب بينی را معالجه ميكند. صد گرم عسل توانایی تولید سيصد كالری انرژی را دارد ، عسل دارای ويتامين های زياد و مواد موثر فراوانی است و برای بسیاری از امراض شفا بخش است.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

فواید شگفت آور عسل

عسل آرامش بخش‌ترین ماده خوراکی