مصرف عسل از گرفتگی رگ های خونی پیشگیری می کند
مصرف عسل از گرفتگی رگ های خونی پیشگیری می کند

مصرف عسل از گرفتگی رگ های خونی پیشگیری می کند

عسل از ترکیب بیش از 20 نوع قند 8 نوع ویتامین، 11 نوع ماده معدنی، 16 نوع اسید آمینه و چندین ماده دیگر است که فواید زیادی برای آن عنوان شده است. با توجه به خصوصیاتی که ذکر شد و در ادامه بیشتر به آن اشاره می کنیم مصرف عسل از گرفتگی رگ های خونی پیشگیری می کند. افرادی که به طور منظم 4 قاشق عسل طبیعی در روز مصرف می کنند، آنتی اکسیدان بیشتری دارند و آنتی اکسیدانها از بافت های بدن در مقابل اکسیژن های تهاجمی محافظت می کنند. تحقیقات نشان می دهد، خوردن یک لیوان آب که در آن یک قاشق عسل و نصف لیمو ترش حل شده باشد، پیش از خواب یکی از مهمترین راه کارهای درمان تپش قلب است.

🔘   تاثیر عسل در جلوگیری از گرفتگی رگ‌های خونی

مصرف روزانه ۴ قاشق عسل از گرفتگی رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. به گفته محققان دانشگاه ایلینویتر کسی که روزانه ۴ قاشق عسل مصرف کند آنتی اکسیدان مواد محافظ بیشتری در خون خود ذخیره خواهد کرد. این مواد از گرفتگی رگ‌های خونی جلوگیری می‌کنند. این محققان به مردانی که بین ۱۸ تا ۶۸ سال سن داشتند به مدت ۵ هفته هر روز یک لیوان آب با ۴ قاشق عسل دادند و مشاهده کردند آنتی اکسیدان آن‌ها بیشتر از دیگران است. گفتنی است آنتی اکسیدان ماده ای است که از بافت‌های بدن در مقابل اکسیژن تهاجمی محافظت می‌کند. تحقیقات انجام شده در گذشته نیز نشان می‌داده است که عسل به اندازه سیب، موز یا توت فرنگی مواد محافظ و آنتی اکسیدان دارد.

🔘   تاثیر عسل بر روی قلب

وقتی سرعت جریان خون در قلب و عروق زیاد شود، مقدار هموگلوبین خون افزایش می یابد و این افزایش سبب جذب اکسیژن بیشتر در شش ها و نهایت شادابی بیشتر به علت اکسیژن رسانی بیشتر به سلول های بدن و دفع کارآمدتر مواد زاید آن می شود این توجیهات علمی ثابت می کند که مصرف عسل در افراد سالم موجب طول عمر بیشتر قلب آن ها می شود و در بیماران قلبی باعث تقویت عضله قلب و تشدید فعالیت آن می شود.

🔘   تقویت قلب با میل کردن عسل خام

🔹   سعی کنید مصرف در حدّ ۳۰ گرم در هر نوبت رعایت شود.
🔹   یک لیوان شربت عسل که حاوی یک قاشق مربا خوری عسل باشد، بنوشید.
🔹   عسل مصرفی را بعد از صبحانه، ناهار و شام به صورت شربت مصرف کنید.
🔹   برای مدت ۳ ماه، هر روز در ۳ نوبت ۳۰ گرم عسل را مصرف کنید (روزانه ۹۰ گرم).
🔹   در هر نوبت مصرف، ۳۰ گرم عسل (۱ پیمانه مخصوص) را در یک لیوان آب سرد کاملا حل کنید و بنوشید.
🔹   پس از ۳ ماه، کمک درمانی با عسل را به مدت ۳ ماه دیگر به روش فوق و با ۱۵ گرم عسل در هر نوبت (۴۵ گرم در روز) ادامه دهید .
🔹   پس از اتمام ماه ششم ، دوره کمک درمانی قلب شما با عسل تمام شده است ، اما توصیه می شود که از آن پس نیز از مصرف عسل غافل نشوید و دست کم یک روز در میان عسل مصرف کنید.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

فواید شگفت آور عسل

عسل،سیر،زردچوبه و ویتامین c عفونت خون را درمان می کند