شربت عسل طبیعی با لیمو ترش
شربت عسل طبیعی با لیمو ترش

شربت عسل طبیعی با لیمو ترش

🔲   مخلوط یک قاشق عسل، یک لیوان آب ولرم و یک قاشق آب لیموترش (قبل از هر وعده غذا) در زمانی‌ كه علائم سرماخوردگی را در خودتان احساس می‌كنید و یا برای درمان گلو درد و رفع سرفه بهترین نوشیدنی دارویی است. برای گلودرد بهترین دارو لیموترش است؛ یک قاشق چای خوری آب لیموترش را در آب نیم گرم بریزید و با آن غرغره کنید ورم گلودرد را برطرف خواهد کرد. لیموترش به علت داشتن خواص اسیدی ضدعفونی کننده قوی است و حتی اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می‌ترسید از آن بنوشید، کافی است چند قطره آب لیموترش را در آن بریزید. آب را کاملاً استرلیزه کرده و میکروب‌های موجود در آب را از بین می‌برد.

🔲   همچنین کسانی‌که می‌خواهند خود را لاغر کنند اگر صبح ناشتا آب لیموترش را با یک لیوان آب مخلوط کنند و مقدار کمکی عسل طبیعی به آن اضافه كنند و آن را بنوشید تا ظهر گرسنه نخواهند شد و بدین ترتیب از شر چربی‌های اضافی راحت خواهند شد. اگر در صورت شما لکه و جوش قرمز رنگ وجود دارد بهترین راه درمان آن آب با آبلیمو و نمک است: بدین ترتیب که در مقداری آبلیمو نمک بزنید و آن را با پنبه روی صورت خود بمالید، لکه‌ها و جوش‌ها را برطرف می‌کند. همچنین خوردن آبلیمو سنگهای کلیه را نیز دفع می‌کند.

🔲   برای گرفتگی بینی و زکام، کافی است چند قطره آبلیمو را با یک قاشق چای خوری آب مخلوط کرده و در بینی بچکانید برای رفع سنگینی معده و روده باید یک لیموترش را با پوست و هسته له کنید و آن را با یک لیوان آب سرد و یک قاشق عسل مخلوط کرده و یک ساعت قبل از خواب بنوشید. برای جلوگیری از خونریزی بینی کافی است که یک تکه پنبه را آغشته به آب‌لیمو کرده و در سوراخ بینی بگذارید خون دماغ را برطرف خواهد کرد.

🔲   بهترین کلسیم آن است که از پوست تخم‌مرغ و آب‌لیمو تهیه می‌کنند برای تهیه کلسیم طبیعی یک تخم‌مرغ را تمیز شسته و در یک لیوان بگذارید و روی آن یک لیموترش را بریزید و آن را مدت دو سه ساعت در جای خنکی بگذارید، سپس تخم‌مرغ در آورده و آبلیمو را که دارای مقدار زیادی کلسیم است می‌توانید روی سالاد ریخته و یا با عسل شیرین کرده بنوشید از تخم‌مرغ هم که پوست آن نرم شده می‌توانید هنوز استفاده کنید.

🔲   بهترین دارو برای پوست دست شما مخلوط گلیسیرین و آب‌لیمو است: آبلیمو و گلیسیرین را به نسبت مساوی مخلوط کنید و به دست‌های خود بمالید، ببینید که چقدر پوست دست‌ها صاف می‌شود در زمستان برای جلوگیری از سرمازدگی دست‌های خود را با آب‌لیمو ماساژ دهید.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

کمپوت و شربت ها با عسل

دسر و شربت با عسل و موز و آجیل و گرانولا