غذاهایی که برای درمان لاغری باید مصرف کنیم
غذاهایی که برای درمان لاغری باید مصرف کنیم

غذاهایی که برای درمان لاغری باید مصرف کنیم

غذاهایی که برای درمان لاغری باید مصرف کنیم ؟ تشخیص علت لاغری و کمبود وزن فرد اولین گام برای درمان لاغری می باشد.  بیماری هایی که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند ، پیروی از رژیم های خاص ، کاهش اشتها ، وجود انگل در بدن و … از علل کاهش وزن می باشند ، افرادی که لاغر هستند و کمبود وزن دارند باید بدانند که فقط با خوردن مواد غذایی ممکن است نتوانند کمبود وزن خود را جبران کند و گاها ممکن است این افزایش غذایی تاثیر عکس هم داشته باشد.  در پائین به خاصیت های مواد غذایی که در درمان کمبود وزن تاثیر دارد اشاره می کنیم

🔹 تقویت عمومی بدن با گشنیز

تخم گشنیز را پودر کنید و به نسبت مساوی با عسل طبیعی مخلوط کنید و بخورید.

🔹 درمان لاغری با گردو

گردو را با عسل مخلوط کنید یا مربای گردو درست کنید این کار تاثیر زیادی در چاق شدن افراد دارد.

🔹 درمان لاغری با عسل

هر روز صبح عسل و کره میل کنید ، یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق عسل و شیر مخلوط کنید و هر روز صبح یک لیوان از این معجون میل کنید.

🔹 چهار تخم اشتها آور

رازیانه ، زنیان ، زیره سیاه و زیره سبز را با هم مخلوط کنید و بگذارید که دم بکشد بعد مواد را بکوبید تا حدی که به صورت نیم کوب در بیاید و میل کنید.

🔹 درمان و رفع بی اشتهایی با گل بابونه و ساقه آن

20 گرم گل بابونه و ساقه آن را خشک کنید و در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت پنج دقیقه صبر کنید دم بکشد و سپس آن را کمی شیرین کنید و قبل از هر غذا یک فنجان از آن بنوشید. گل بابونه باعث افزایش اشتها می شود.

🔹 درمان لاغری با میوه ها

زردآلو به علت داشتن آهن ، مس ، فسفر و … بسیار مفید است سعی کنید حتما این میوه خوشمزه رو تو دستور رژیم تون قرار بدید. انگور ، کشمش ، خرما ، انجیر ، توت، پنیر ، عسل و خاکشیر مواد غذایی بسیار مفیدی هستند که باید در وعده صبحانه خورده شوند . دقت کنید که خوردن این مواد در شب باعث لاغری می شود.

🔹 توت فرنگی منبع غنی از ید است و باعث چاقی می شود.

خوردن مغز پسته افراد لاغر را چاق می کند. اگر می خواهید چاق شوید حتما در وعده صبحانه آب هویج را قرار دهید دقت کنید که خوردن هویج خام به صورت همه روزه باعث لاغری می شود .همچنین جهت درمان لاغری و چاق شدن هر روز 50 گرم کنجد را با مقداری مغز بادام بسابید و با یک عدد تخم مرغ آب پز کامل به همراه  عسل طبیعی مخلوط کرده و میل نمایید.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

نسخه های شگفت آور گیاهی برای چاق شدن

افزایش وزن و رسیدن به وزن ایده آل در یک دوره منسجم