ماسک صورت عسل و گوجه ‌فرنگی روشن کننده پوست
ماسک صورت عسل و گوجه ‌فرنگی روشن کننده پوست

ماسک صورت عسل و گوجه ‌فرنگی روشن کننده پوست

خانم های عزیز دیگر نیاز به استفاده از مواد شیمیایی خطرناک برای روشن کردن پوستتان نیست و شما می توانید با ترکیب عسل و گوجه ‌فرنگی رنگ پوستتان را روشن و شفاف کنید .در حقیقت ماسک صورت عسل و گوجه ‌فرنگی روشن کننده پوست می باشد.

خواص ماسک صورت عسل و گوجه ‌فرنگی روشن کننده پوست
گوجه فرنگی دارای حجم زیادی از ماده‌ای به نام لیکوپن است که می تواند پوست شما را برنزه کند و پوست شما را درخشان‌تر کند . خاصیت دیگر گوجه ‌فرنگی این است که از پوست شما در برابر اشعه‌های UV محافظت کرده و مانند یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند.
با توجه به مواد موجود در عسل می تواند پوست را روشن و شفاف ‌کند ، عسل به عنوان ماده طبیعی جاذب رطوبت ، موجب تثبیت رطوبت در سلول‌های پوستی می‌شود. همچنین خواص باکتری‌زدایی ، عفونت‌زدایی ، قارچ‌زدایی و التهاب‌زدایی دارد که از پوست در برابر باکتری و عفونت محافظت می‌کند. پوست را از آسیب رادیکال‌های آزاد مصون داشته ، آکنه‌ها را پاکسازی می‌کند. به کمرنگ شدن لکه‌های سیاه روی پوست و زخم‌های ناشی از آکنه کمک می‌کند و از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک صورت عسل و گوجه ‌فرنگی

🥃 یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی
🍅 نصف گوجه‌فرنگی رسیده

طرز تهیه ماسک صورت عسل و گوجه‌فرنگی

نصف گوجه ‌فرنگی را به شکل پوره‌ی نرم آماده کنید. عسل را با آن به خوبی مخلوط کنید. حالا مخلوط را به صورت خود بمالید و ۱۵ دقیقه به آن زمان بدهید تا کامل به پوست‌تان نفوذ کند. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و به آرامی خشک کنید.

🔸  پیشنهادهای لازم برای استفاده از ماسک صورت عسل و گوجه ‌فرنگی

🔘  به دلیل چسبنده بودن این ماسک از پیشانی‌بند یا روسری استفاده کنید که موهایتان آسیب نبیند.
🔘  از عسل خام و گرما ندیده برای پوست استفاده کنید. محصولات فرآوری شده ممکن است موجب بروز حساسیت شوند.
🔘  بهتر است هنگام قرار دادن این ماسک بر روی صورت نزدیک روشویی و یا سینک آشپزخانه بایستید تا قطره‌های چسبناک آن روی زمین نریزد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

ماسک زرد چوبه و عسل روشن کننده پوست

ماسک عسل روشن کننده طبیعی پوست