با ماسک عسل و خیار چين و چروك صورت و گردن را از بین ببرید
با ماسک عسل و خیار چين و چروك صورت و گردن را از بین ببرید

با ماسک عسل و خیار چين و چروك صورت و گردن را از بین ببرید

با ماسک عسل و خیار چين و چروك صورت و گردن را از بین ببرید . چين و چروك صورت و گردن در چهره برای افراد زیادی مطلوب نیست که عامل های زیادی در ایجاد آن دخیل است ، پوست بعد از 30 سالگی ، هم فیبرهای کلاژن و هم الاستین که دو فیبر سازنده و اساسی ساختار پوست هستند را از دست می دهد و پوست در گذر زمان خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و نازک تر می شود. با نازک تر شدن پوست ، ساختار پوست تغییر می کند ، پوست خشک می شود و چربی آن کم شده و این خشکی عاملی برای چین و چروک است.

دلایل ایجاد چین و چروک صورت و گردن

نور آفتاب
خواب ناکافی
افزایش سن
استعمال دخانیات
استرس و اضطراب
عادات غذایی ناصحیح
انقباضات عضلات صورت
غذاخوردن زیاد و یا کم غذایی

ماسک عسل و خیار برای درمان چین و چروک
مواد لازم برای ماسک عسل و خیار برای درمان چین و چروک

پوست خيار
عسل طبیعی یک قاشق

طرز تهیه ماسک عسل و خیار برای درمان چین و چروک

به آرامي مقداري عسل را با انگشت به روي قسمت هايي از صورت و همينطور گردن كه چروك هاي عمقي تري دارد بماليد و سپس پوست خيار را روي آن قرار دهيد. مدت زمان١٠ تا ١٥ دقيقه بگذارید ماسک روی صورتتان بماند. سپس با آب ولرم و بدون استفاده از صابون صورت خود را بشوئید. بعد از شست و شو از كرم مرطوب كننده مخصوص پوست خود استفاده كنيد و در صورتي كه بيرون مي خواهيد برويد ضد آفتاب را فراموش نكنيد. اگر علاقمند هستيد كه پوستتون جوانتر به نظر برسد حتما يك بار در هفته اين كار رو انجام بدهيد.

  خواص خيار برای پوست

ويتامين c و اسيد كافئيك موجود در خيار، دو آنتي اكسيدان بسيار موثر در كاهش چين و چروك مي باشند. همچنين فلاونوئيد سبب كاهش تورم ، التهاب و قرمزي مي شود. همچنين داراي مواد مغذي بسيار از جمله آب ، پتاسيم ، سولفات و ويتامين A مي باشند كه باعث تسكين پوست در انواع شرايط از جمله آفتاب سوختگي مي شود ، خيار چون داراي آب زيادي مي باشد در نتيجه داراي خاصيت مرطوب كنندگي فوق العاده اي براي پوستتان است و كمك زيادي براي از بين بردن چين و چروك مي كند.
نكته: چون پوست تمامي افراد متفاوت است قبل از استفاده از هر ماسكي آن را روي قسمت كوچكي از پوست خود تست كنيد تا در صورت بروز عوارض آلرژيك از مصرف آن ماسك خودداري كنيد.

  خواص عسل برای پوست

عسل برای هر نوع پوستی حتی پوست های حساس مناسب است. عسل حاوی بهترین آنتی اکسیدان ها می باشد و بدین دلیل از بهترین راه های از بین بردن چین و چروک پوست محسوب می گردد زیرا رادیکال های آزاد را دور می سازد. همچنين خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و جزء بهترین مرطوب کننده های طبیعی پوست است ، عسل پوست را به شکل طبیعی پاکسازی کرده و آن را فوق العاده نرم و شاداب می سازد.

نكته: با توجه به تفاوت نوع و ميزان حساسيت پوست افراد قبل از استفاده از هر ماسك خانگي ، حتما روي ناحيه كوچكي از پوست خود تست كنيد و در صورت بروز هرگونه واكنش آلرژيك از مصرف آن خودداري كنيد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

خاصیت های باور نکردنی عسل برای پوست و ماسک های شگفت انگیز با عسل

پوستی بدون جوش و لکه با مصرف عسل طبیعی