راههای موفقیت در بارداری و داشتن رابطه جنسی لذتبخش با عسل
راههای موفقیت در بارداری و داشتن رابطه جنسی لذتبخش با عسل

راههای موفقیت در بارداری و داشتن رابطه جنسی لذت بخش با عسل

داشتن رابطه جنسی به صورت صحیح و درست از مهمترین مسائل زناشویی می باشد چرا که در صورتی که این کار اصولی صورت بپذیرد از مشکلات و بیماری های جنسی جلوگیری می کند و موجب دوستی و مودت و محبت بیشتر بین زوجین می شود و زمینه را برای فرآیند باروری مطلوب فراهم می کند. رابطه جنسی خوب ، لذت بخش و طبیعی در صورتی که خواهش و خواست دو طرف و به صورت صحیح انجام شود باعث می شود اوعیه منی پر و قوای بدنی سالم و قوی باشند و طبیعت بدن به شوق و رغبت مشتاق آن شود.در حقیقت چنین رابطه جنسی به قوت جسمانی و صحت بدن کمک می‌کند و نه به دلیل کمی فکر کردن به آن و احساس تحریک در آلات تناسلی و یا نگاه کردن به تصاویر محرک، ایجاد شود.

آداب و اصول رابطه جنسی

برای بارداری لازم است در حین رابطه جنسی انزال مرد با انزال زن متحد و هم زمان شود. معاشقه و ملاعبه قبل از رابطه جنسی عمیق در ارضاء و سلامت و صحت و فرح طرفین بسیار مهم است. در حالت طبیعی انزال زن دیرتر از مرد اتفاق می‌افتد (زمان به ارگاسم رسیدن زن طولانی تر از مرد است) ملاعبه قبل از دخول و آماده سازی زن برای آن ، برای ایجاد هم زمانی بین انزال‌ها موثر است. روز دوازدهم تا شانزدهم (از اولین روز قاعدگی محاسبه شود) بهترین زمان تخمک گذاری درزنان است و احتمال باروری در این روزها بیشتر است. بهتر است مقاربت در این فاصله یک شب در میان صورت گیرد. زن باید تا یک ساعت پس از مقاربت در وضعیت خوابیده بماند و بلافاصله بلند نشود. بهتر است نزدیکی در زمانی انجام شود که پس از آن خواب طولانی صورت گیرد به این دلیل که راحتی و آرامش در فرد ایجاد کند و احتمال انعقاد نطفه در رحم زن بیشتر شود. مقاربت در مکانی امن ، بدون روزنه و بدون استرسر، تمیز، پاکر، باصفا و معطر انجام شود.

بعد از مباشرت تا زمانی که بدن کاملاً آرام و خنک نشود نباید آب سرد و شربت سرد نوشیدر، زیرا باعث استرخا (ام اس یکی از اقسام فالج و استرخا می باشد) ، رعشه و سردی کبد می‌شود. غسل ، استحمام و شستشوی آلات تناسلی بعد از مباشرت با آب سرد نباشد. باید بدن را از هوای سرد محفوظ داشت ، زیرا اگر سرما به منافذ و مسام وارد شود حرارت غریزی ضعیف شده و بدن سرد می‌شود. خوردن چند لقمه چرب و شیرین (شربت عسل) بعد از جماع عادت شود هیچ ضرری به بدن نمی‌رساند.

خوردن عسل ، شیر گاومیش که تکه‌ای زنجبیل در آن بجوشانند خوب است. خوردن مقداری مومیایی (به اندازه یک نخود) با شربت عسل موجب تقویت بدن می‌شود. مالیدن روغن‌های خوشبو به طور مداوم و ماساژ ملایم ساق و کف پاها در وقت خواب نیز مناسب است. در صورت سرد مزاجی زن ، مالیدن روغن قسط یا روغن زیتون یا روغن بادام شیرین شب‌ها به ناحیه کلیه‌ها، زیر ناف و کشاله ران کمک کننده می‌باشد.

تقویت کننده‌های نیروی جنسی

در تقویت نیروی جنسی زن ومرد فایده غذا بیشتر از دواست. غذایی که از آن خون قوی گرم و لزج پدید بیاید و دارای غذائیت بالا ، سریع الهضم، لذیذ و خوشبو باشد. در اینجا بایستی بدانیم ، اگر همه این خصوصیات در یک غذا جمع نباشد می‌توان از چند غذا استفاده کرد. همچنین در بکارگیری داروهایی که مقوی نیروی جنسی‌اند نیز باید غذا مدنظرگرفته شود. غذا باید مناسب باشد تا دارو موثر واقع شود. باید به این نکته توجه کرد که هر دارویی در هر مزاجی موثر نیست ؛ چه بسا با وجود یکسان بودن مزاج هم یک دارو در شخصی اثربخش و در دیگری بی‌اثر است حتی ممکن است یک دارو در مورد همان شخص با وجود عدم تغییر مزاج ، زمانی مفید باشد و زمانی دیگر مفید واقع نگردد. از این روست که در یک نسخه داروهای متعدد تجویز می‌گردد که اگر یکی از آنها بی‌نتیجه بوده ، بیمار به سراغ دیگری برود و از درمان ناامید نگردد.

بعد از حمام روغن مالی بدن با روغن زنبق ، سوسن ، نرگس ، پنبه دانه گرم کرده و امثال این‌ها باشد. بعد از خوردن غذاهای مقوی ، کمی شربت رضوی با عسل طبیعی بنوشند. پاها را با آب گرم بشویند. در زمان مصرف داروها و غذاهای مقوی نیروی باروری ، از خوردن ترشی‌جات پرهیز شود. در تقویت نیروی جنسی نقش اشیای خوشبو (عطریات، ادویه‌جات و روغن‌های خوشبو) بسیار قوی است. روغن مالی بدن و کف پا با روغن‌های خوشبو حافظ قوت‌ها و شعله ور کننده حرارت و شهوت جنسی است. روغن‌های مالیدنی مناسب بر پا و اندامان وابسته بمالند و بخوابند. قبل از مقاربت استفاده از اشیای خوشبو مثل عود، مشک، عنبر، هل که خانم آن را زیر لباس خود گرفته تا به رحم برسد کمک کننده است. بوییدن شکوفه سنجد مقوی نیروی جنسی زنان و بوییدن شکوفه بادام مقوی نیروی جنسی مردان است.

در صورت ایجاد ضعف در بدن بعد از رابطه جنسی موارد زیر توصیه می‌شود :

پوشاندن بدن و خوابیدن بعد از جماع ، نوشیدن شیرتازه گاو و گوسفند ، نوشیدن شربت عسل ، خوردن زرده تخم مرغ نیم برشت( آب پز عسلی) با کمی شکر، غذاها و حلواهای مقوی و تقویت کننده نیروی جنسی. در صورت بروز رعشه ، تقویت مغز با روغن مالی سر با روغنهای گرم و بوییدن مشک و عنبر توصیه می شود.

مواد غذایی مفید در تقویت نیروی جنسی و باروری :
گوشت‌ها

گوشت گوسفند و بره ، گوشت شتر، خروس خانگی ، مرغابی ، جوجه مرغ ، مرغ پرگوشت ، جوجه کبوتر، دراج، گنجشک ، میگو، ماهی تازه (برای گرم‌مزاجان) ، ماهی ریز تازه و هر ماهی دیگری که مایل به گرمی باشد. مغز گنجشک ، مغز کبوتر ، مغز مرغابی ، مغز بره با نمک ، تخم ماهی (خاویار) ، تخم پرندگان مخصوصا تخم کبک ، کبوتر ، گنجشک ، تخم‌مرغ ، تخم مرغابی و اردک. سردمزاجان در صورت مصرف ، ماهی را با زنجبیل ، فلفل ، میخک و دارچین بخورند. ماهی را باید با روغن زیتون یا کنجد بپزید و با پیاز خام میل کنید.
نکته: هر گوشتی که برای تقویت نیروی جنسی در غذا مصرف می‌شود ، نباید در روغن سرخ شود. گوشت سرخ شده از تاثیر غذایی‌اش کاسته می‌شود و بهره چندانی ندارد. ضمنا گوشت باید از حیوان فربه و جوان باشد.

سبزی‌جات

نعناع ، تره ، شلغم ، ترب ، شنبلیله ، کلم ، ترتیزک (شاهی) ، هویج ، کرفس ، خارخسک (بالاخص که آب آن را همراه با عسل پخته تا به قوام برسد) ، شبدر، مارچوبه ، کنگر. برای مزاج‎ها‎ی بسیارگرم همه سبزی‌های تر حتی کاهو ، کدو و خرفه و تخم خرفه نیز مناسب است. خوردن سبزیجات تازه که با روغن بادام یا کنجد پخته باشند هیجان باه را زیاد می‌کند.

لبنیات

شیرگاو و روغن آن (مسکه تازه) ، سرشیر گاوی با عسل ، شیر شتر ، شیر گوسفند ، شیر بز. شیر شتر در تقویت غریزه جنسی بسیار موثر است. به مدت 20 روز هر روز به مقداری که قابل هضم باشد و بر معده سنگینی نکند با عسل مصرف شود. ماست در گرم‌مزاجان می‌تواند مفید باشد. شیر تازه با میخک ، دارچین و عسل یا شیر تازه گاو با 5/2گرم خولنجان بسیارسودمندند همچنین شیر گوسفند با تخم گزنه.

حبوبات

نخود ، باقلی ، لوبیا و هر دانه‌ای که نفاخ باشد و غذاییت آن زیاد باشد. در تقویت نیروی جنسی نخود از همه غذاها قوی‌تر و سودمندتر است زیرا که گرمی آن معتدل است ، مغذی است و رطوبتی دارد که مولد ریح است. اگر آن را در آب بخیسانید و هر صبح یک مشت از آن بخورید بسیار مقوی می باشد. اگر سردمزاجان آن را با کمی زنجبیل بخورند بهتر است. آبی که نخود را دو شبانه‌روز در آن خیس کرده باشند، باعث نعوظ و تقویت آلات تناسلی می‌شود. می‎‌توانید نخود را شب در مقداری آب خیسانده صبح آب آن را با عسل مخلوط کرده بنوشید ، پوست نخود را گرفته بر حسب تحمل هاضمه بخورید که در داروهای مفرد هیچ چیزی به این نمی‌رسد.

ادویه‌جات

فلفل ، دارچین ، زنجبیل ، میخک ، زعفران ، سیر ، پیاز خصوصا بریان‌ شده ، شقاقل ، خولنجان ، کبابه چینی ، شکرسرخ ، عسل ، پنیر مایه‌ها ، گلقند. اگر به نمک مصرفی در غذاها زنجبیل پودر شده اضافه شود بسیار موثر است. ترنجبین در جوانان تولیدکننده منی و در پیران کاهش دهنده منی است. خوردن پنیر مایه شتری که تازه از شیر گرفته شده باشد به اندازه 2/0 گرم با آب سودمند است. پنیر مایه گوساله یا پنیر مایه شتر را خشک کرده هنگامی که قصد استفاده از آن را دارید به اندازه یک نخود از آن را 12 ساعت در 150گرم آب حل کرده و بخورید. اگر موجب درد و آزار شد، با آب سرد حمام کنید.

خشکبار

پسته ، فندق ، بادام درختی ، گردو ، مویز ، چلغوزه ، مغز زبان‌گنجشک (لسان العصافیر) ، حبه الخضرا. مغز چلغوزه را یک شبانه‌روز در آب خیسانده با مویز سرخ یا عسل بخورید. مغز بادام را کونیده و با عسل  ترکیبکرده و سپس میل نمایید. یک قاشق غذاخوری از پودر مخلوط پسته ، بادام ، فندق ، گردو را در یک لیوان شیر حل کرده و با یک قاشق عسل خام میل کنید. هسته خرما را درآورده و مغز بادام درختی که پوست نازک قهوه‌ای آن برداشته شده باشد را در خرما گذاشته و با هم میل نمایید.

میوه‌ها

انگور شیرین ، انار شیرین ، گلابی ، خربزه شیرین رسیده ، خرما ، انجیر ، نارگیل. برای مزاج‌های بسیار گرم هندوانه، خیار و شفتالو نیز مفید است.

نوشیدنی‌ها

آب آهن تاب ، آب عسل ، آب‌نخود ، شربت مویز یا شربت عسل میل کنید.

غذاها

حریره‌ای که از آرد جو ، مغز بادام پوست کنده ، شیر و عسل تهیه شود.
اگر ضعف باه از سردی باشد، مغز تمرهندی را کوبیده با شیر گاو میل شود.
اگر ضعف از سردی باشد، زرده تخم‌مرغ نیم‌برشت با تخم ترتیزک میل شود.
آش شلغم که با گوشت بره ، شلغم ، هویج ، لوبیا ، روغن گاو ، کنگر ، پیاز و تره تهیه می‌شود.
آرد نخود را در شیر تازه بز یا گوسفند پخته با دارچین و عسل میل شود. (فرنی با آرد نخود)
اگر در خوردن گنجشک مداومت شود و به جای آب شیر نوشیده شود باعث تکثیر منی و نعوظ می‌شود.
خوراک از گوشت بزغاله یک ساله با پیاز ، نخود ، شلغم و یا پیاز،  شلغم و تخم پرندگان با روغن گاو پخته شود.
چهار عدد خرما را کوبیده با مقداری نخود خام در آب بخیسانید، صبح و شب نخود را بخورید و آب آن را بنوشید.
هویج ، پیاز و شلغم را کوبیده یا رنده کرده با باقالی و نخود و عسل و گوشت نرم بپزید و با ادویه‌جات گرم بخورید.
تخم ترتیزک ، تخم ترب ، مغز تخم خربزه به اندازه مساوی جدا جدا ساییده به اندازه 8گرم با شیر تازه ناشتا بخورند.
آب پیاز را با برابرش عسل بجوشانید تا عسل باقی بماند. هر شب یک تا دو قاشق غذاخوری با آب گرم میل شود.
خاگینه‌ای که از زرده تخم مرغ ، تخم گزنه ، پیاز ، مغز چلغوزه ، زنجبیل و روغن گاو درست شده باشد، بسیار مقوی است.
انجیر تازه یا خشک را با مغزگردو و تخم کرفس کوبیده ، شکر و روغن گاو برابر آن‎ها افزوده به شکل شکلات درآورده میل کنید.
یک عدد پیاز را خرد کرده در روغن حیوانی بریان کنند، تخم‌مرغ را در آن شکسته تا به شکل خاگینه شود. (اگر فقط زرده تخم‌مرغ باشد بهتر است)
نخود را در آب برگ خارخاسک (یا عرق خارخاسک) خیسانده، خشک کرده سپس پودر نمایید. با هم وزنش شکر مخلوط کرده به اندازه یک کف دست با شیر گاو بخورید.
هویج و انجیر را با هم در آب زیاد بجوشانید سپس آن را صاف کرده، مویز دانه برداشته را در آن بپزید و مجددا صاف کنید با عسل روی شعله قرار داده تا باز بجوشد و به قوام بیاید.
زرده تخم‌مرغ نیم‌برشت یا نیم‌بند با کندر ، تخم هویج کوبیده ، دارچین ، فلفل ، خولنجان. زرده تخم‌مرغ نیم‌بند با آنغوزه مخصوصا بعد از استحمام و مالیدن روغن یاسمین و سوسن بسیار قوی است.
تخم ماهی (خاویار باشد بهتر است) را بریان کرده با زرده تخم‌مرغ مخلوط کرده و بهم بزنید سپس کمی تره خرد شده ، پودر دارچین و زنجبیل و نمک افزوده در تابه‌ای که روغن در آن داغ شده ریخته تا بپزد.
یک عدد جوجه خروس را در آب بپزید. وقتی گوشت آن کاملا پخت آب آن را صاف کرده و به اندازه یک‌سوم آن آب پیاز سفید و نصف آب پیاز عسل در آب جوجه ریخته، بجوشانید تا سفت شود. صبح ناشتا و شب هنگام خواب بخورید.
اگر یک عدد زرده تخم‌مرغ ، روغن زرد ، آب پیاز سرخ ، عسل به اندازه زرده با هم مخلوط کرده روی آتش گرم کرده تا چهل روز بخورید و در این مدت دوغ و ترشی‌جات نخورید و غذای مقوی مصرف کنید، در تقویت نیروی جنسی و تولید منی بی‌نظیر است.
نخود بریان و خارخسک به اندازه مساوی کوبیده با هم وزنشان شکر مخلوط کرده ، صبح و شب هر روز بخورید که در افزایش منی و تقویت کلیه و آلات تناسلی نفع عجیبی دارد. خوردن نخود بریان با مغز بادام مساوی هم نیز ، هر صبح و شب بسیار مقوی است.
آب پیاز را با دو برابر عسل روی شعله ملایم بپزید تا سفت شود، هنگام خواب دو قاشق غذا خوری میل شود. یا آب پیاز را با دو برابرش شیر گاو و هم وزنش عسل بپزید تا سفت شود. هر روز 40 گرم مصرف شود. این از قبلی معتدل‌تر است. اگر مزاج گرم باشد همراه آن آب انار بخورید.
قلیه نرگسی با گوشت ، هویج ، تره ، نخود ، باقالی و زرده تخم‌مرغ و نمک که با زنجبیل ترکیب شده باشد از غذاهای مفید برای تقویت نیروی جنسی است. اگر کمی عسل در قلیه بریزید قوی‌تر می‌شود.
گوشت قرمز را خوب بپزید تا از استخوان جدا شود. آب گوشت را صاف کرده و عصاره آن را بگیرید، پس از آن گندم را پخته شیره کشیده مقداری شیر ، پیه مرغابی ، پودر نارگیل به آن اضافه کنید تا سفت شود. عصاره گوشت را به ترکیبی که گفته شد اضافه کنید.
200 گرم ترنجبین را در نیم لیتر شیر تازه بپزید تا به قوام عسل در بیاید. هر روز ناشتا 40گرم از آن میل شود. سردمزاجان همراه با دارچین ، شکر ، زنجبیل مصرف کنید. اگر ممکن باشد با شیر شتر درست کنید و بعد از غذا به جای آب بنوشید.
شیربرنج ، کله پاچه ، آبگوشت قلم ، خورشت کنگر ، خورشت کرفس ، آش هویج با کلم و گوشت ، آش شلغم ، انواع خاگینه‌ها ، کوکوها و قلیهها که از سبزیجات و گوشت‌های نام‌برده‌شده درست شده باشد، کوکوی تره با زرده تخم‌مرغ ، زرده تخم‌مرغ نیم‌بند ، سوپ جوجه ، حلیم اگر از گندم ، نخود ، لوبیا و گوشت گوسفند جوان فربه یا گوشت مرغابی باشد و با روغن تازه و دارچین و عسل میل شود. مربای زنجبیل ، مربای شقاقل ، مربای هویج. مربای هویج برانگیزاننده نیروی جنسی است به‌خصوص اگر با عسل و زنجبیل درست شود.

تذکر : شما می‌توانید از غذاهای معرفی شده به صورت دوره‌ای و سلیقه‌ای استفاده نمایید.

ضعیف‌کننده‌های نیروی جنسی :

استعمال گلاب ، بوییدن گل سرخ ، بوییدن شکوفه بادام شیرین در زنان ، مداومت در خوردن ترشی‌ها و سردی‌ها و رطوبت‌زاها مگر در گرم‌مزاجان، حرکات سخت و شدید، در جای سخت و نمناک خوابیدن ، ایستادن و راه رفتن زیاد ، زیاد فکر کردن ، ناشتا آب سرد نوشیدن ، زیاد قصد حجامت کردن ، زیاد مسهل خوردن ، استفاده از مخدرات. جماع با حایض و کودک کمتر از سیزده سال و زنی که مدت طولانی جماع نکرده ، استمنا با دست و لواط کردن ، مصرف چیزهای بادشکن مثل زیره سبز و سیاه ، اسفند ، مرزنجوش ، هر چیز خشک‌کننده مثل شاهدانه ، ارزن ، عدس و چیزهای سرد و خشک مثل نیلوفر ، کافور ، گشنیز ، اسفرزه ، ترشی‌جات (سرکه و …) به خصوص چیزهای ترش و قابض مثل سماق ، ریواس ، سیب ترش ، به ترش و نارنج. چیزهایی که آب زیادی دارند مثل کاهو ، کدو ، خیار و خرفه مگر در کسانی که مزاج بسیار گرم داشته باشند.

زمانها و مکانهای مناسب برای رابطه جنسی

قبل از باروری ، بهتر است شرایطی از نظر زمان ، مكان و حالات روحی برای هنگام جماع رعایت گردد :

در مكانهای امن و بدون روزنه ، تمیز  ، پاك و باصفا كه در آن جا از گلهای خوشبو استفاده شده بر پوششی از مخمل و زیبا، در مكانی معطر صورت پذیرد.
نزدیکی در زمانی صورت پذیرد كه پس از آن خواب طولانی صورت گیرد كه راحتی و آسایش در فرد ایجاد كند (ساعات اولیه شب)
بهتر است بیش از چهار روز یك بار تاخیر نیفتد.

زمانها و مکانهای نامناسب برای رابطه جنسی

در كِشتی
در حال جنابت
در حالت ایستاده
شبهای چهارشنبه
با تصور كردن زنی دیگر
زیر درخت های میوه دار
اول ، نیمه ، آخر ماه قمری
زیر نور مستقیم خورشید
جائی كه كودكی هست.
از اول غروب تا رفتن شفق
رو به قبله یا پشت به قبله
شبهای خسوف و روزهای كسوف
روی سقف ساختمانها ( پشت بام)
زمانی كه طرفین كاملا عریان باشند.
شبی كه می خواهند به مسافرت بروند.
شب عید فطر، عید قربان و نیمه شعبان
در شب و روزی كه زلزله اتفاق افتاده است.
در حال خضاب كردن (رنگ کردن موها در زمان جماع)
ساعات اولیه شب ، بین طلوع فجر و طلوع آفتاب ، بعد از ظهر
نزدیکی پس از خوردن ماهی که می تواند موجب جنون گردد.
جماع بلافاصله پس از آشامیدن شیر می تواند موجب سستی شدید در بدن گردد.
جماع بعد از خوردن بادنجان که ایجاد اخلاط محرقه (سوخته شده) نموده و جماع پس از آن جایز نیست.
بعد از خوردن گوشت گاو ، گوسفند ، عدس ، که امكان دارد دوالی (واریس) ، نقرس ، درد مفاصل بوجود آید.
مصرف كدوسبز و میوه ها به سبب سردی كه در مایع منی ایجاد می كنند به زن ضرر می رسانند مگر در موردی كه مرد انزال سریع دارد این میوه ها مفید است.
هنگام غضب شدید ، خروج عرق بسیار از بدن ، سردرد ، مستی ، خوشحالی شدید ، داشتن بول و براز (ادرار و مدفوع) ، زمانی كه هوا بسیار گرم یا سرد باشد یا هوا دچار آلودگی بوده و امراض وبائیه شایع باشد جماع ممنوع است.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

آیا می دانستید با مصرف این میوه ها می توانید نیروی جنسی خودتون را تقویت کنید ؟

بالا بردن میل جنسی و بهبود رابطه جنسی