با عسل و دارچین موهایتان را رنگ کنید
با عسل و دارچین موهایتان را رنگ کنید

با عسل و دارچین موهایتان را رنگ کنید

با عسل و دارچین موهایتان را رنگ کنید. بله درست خواندید. حتما برایتان تعجب آور بود که عسل و دارچین می تواند برای موهایتان بصورت مستقیم نیز بکار رود. در این مقاله سعی می کنیم یک رنگ موی طبیعی به شما معرفی کنیم تا از مواد شیمیایی که اغلب در رنگ موها استفاده می شود در امان باشید. در ادامه رنگ موی طبیعی با دارچین و عسل را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

✔️   رنگ موی طبیعی با دارچین و عسل

در این رنگ موی طبیعی استفاده از عسل اختیاری است. عسل می توانید رطوبت مو را افزایش دهد و فرآیند روشن شدن موها را تسریع بخشد.

🔲   مواد لازم رنگ موی طبیعی با دارچین و عسل

🔹   عسل ۱ فنجان
🔹   مرطوب کننده ۱ فنجان
🔹   آب لیمو ۱ قاشق چای خوری
🔹   دارچین 2 قاشق غذاخوری

🔲   طرز تهیه رنگ موی طبیعی با دارچین و عسل

همه این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را روی قسمت هایی از موهایتان که می خواهید روشن تر شوند بزنید می توانید مخلوط این مواد را روی همه موهایتان بکشید سپس موهایتان را با استفاده از کلاه رنگ پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید که این مواد به مدت ۴ ساعت روی موهای شما بمانند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید. می توانید برای روشن تر شدن موهایتان از مخلوط این مواد ۳ تا ۴ بار دیگر استفاده کنید.

✔️   رنگ موی طبیعی کاکائو و عسل

🔲   مواد لازم برای تیره نگاه داشتن مو با کاکائو

🔹   کاسه
🔹   همزن
🔹   شامپو
🔹   پودر کاکائو
🔹   ظرف شامپو
🔹   نصف پیمانه ماست
🔹   یک قاشق غذا خوری عسل
🔹   یک قاشق غذا خوری سرکه سیب

🔲   مراحل ساخت رنگ موی طبیعی کاکائو و عسل

نصف پیمانه پودر کاکائو را در یک کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذا خوری سرکه سیب و نصف پیمانه ماست را به کاسه اضافه کنید. با یک همزن به خوبی مخلوط کنید تا یک دست شوند. موهای‌تان را مثل همیشه شامپو بزنید و آب اضافی موها را بگیرید. مخلوط رنگ کاکائو را به موهای‌تان بزنید. از ریشه‌ها شروع کنید و به سمت نوک مو‌ها بروید و مطمئن شوید که رنگ به تمام جاهای آن برسد. حتی می‌توانید فقط قسمت‌هایی از مو ‌را رنگ کنید. بگذارید رنگ برای سه دقیقه بماند. سپس بدون شامپو زدن مو‌ها را بشویید. مو‌ها را با حوله خشک کنید و به فرم دلخواه‌تان مدل بدهید

اما برای تیره نگاه داشتن مو با کاکائو و عسل، چطور مو را شامپو کنیم؟

یک ظرف شامپو را برای این کار اختصاص دهید. نیمی ‌از آن را شامپو و نیم دیگر را پودر کاکائو بریزید. درب ظرف را ببندید و به خوبی تکان دهید تا شامپو و پودر کاکائو خوب مخلوط شوند.با شامپوی کاکائویی جدیدتان مثل همیشه مو‌های خود را شامپو بزنید. اگر دنبال رنگ تیره‌تر هستید، می‌توانید هر روز از این شامپو استفاده کنید.

از بلوند به خرمایی تیره

البته تغییر رنگ از بلوند به قهوه‌ای تیره تغییر بسیار بزرگی است، و وقتی می‌خواهید این کار را انجام دهید باید کمی صبور باشید. برای این کار پودر نیلی به حنا اضافه کنید چرا که باعث تشدید تیرگی موهایتان می‌شود. اگر موهای بلوند دارید بهترین روش برای ایجاد چنین تغییری آن است که این کار را ظرف چند روز با سایه‌های قرمز انجام دهید. هر چه بیشتر آن را استفاده کنید، موهایتان تیره‌تر خواهد شد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

با عسل ماسک مو های موثر بسازید

درمان ریزش مو با موم عسل