درمان اضطراب و تقویت‌كننده سیستم ایمنی بدن با عسل طبیعی
درمان اضطراب و تقویت‌كننده سیستم ایمنی بدن با عسل طبیعی

درمان اضطراب و تقویت‌كننده سیستم ایمنی بدن با عسل طبیعی

 

عسل ماده خوراکی شیرینی است که علاوه بر مقوی و غنی بودن از نظر غذایی دارای خاصیت های درمانی موثری نیز می باشد، پزشکان سنتی از دیر باز از عسل برای درمان اضطراب و همچنین تقویت‌كننده سیستم ایمنی بدن و رفع مشكلاتی چون گلودرد و یا سوختگی‌های مختصر استفاده می کرده اند، برخی از مهم‌ترین خواص درمانی معجزه‌كننده عسل عبارتند از:

🔹    درمان زخم‌های دیابت با عسل
با توجه به این كه امروزه تعداد كمی محصول برای درمان زخم‌های دیابت در بازار موجود است، استفاده از یك محصول طبیعی برای درمان این زخم‌ها بهترین راه چاره است.

🔹    درمان اضطراب و عصبانیت با عسل

اگر به دنبال روش طبیعی برای كاهش سطح استرس خود هستید، می‌توانید روزانه مقداری عسل خالص مصرف كنید. مواد مغذی موجود در عسل خالص، تاثیر آرام‌بخش دارند. برای کنترل و کاهش استرس، می توانید عسل و آب پرتقال را به مقدار لازم با یکدیگر ترکیب کرده و مصرف کنید.

🔹   بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن با عسل

هرچند هنوز به لحاظ علمی ثابت نشده اما تجربه تایید می‌كند كه مصرف روزانه عسل خالص، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند. همراه با ویتامین‌های روزانه، عسل نیز مصرف كنید تا تاثیر معجزه‌آسای آن را بر بدن خود ببینید. برای تقویت اشخاص خسته و ضعیف باید هر روز حدود ساعت 10 صبح دو قاشق عسل و یک قاشق خامه و یک عدد موز رسیده‌ پوست کنده و له‌ شده را با هم مخلوط کنید و بخورید..

🔹   تقویت‌كننده انرژی بدن با عسل

اگر مایل هستید انرژی خود را افزایش دهید، چرا عسل را جایگزین نوشابه‌های انرژی‌زا نمی‌كنید؟ مقداری عسل خالص را در آب حل كنید و بنوشید. قند این نوشیدنی توسط مغز جذب شده و وارد جریان خون می‌شود و در نهایت خستگی شما را كاهش می‌دهد. این راهكار ساده اما در عین حال موثر و طبیعی است.

توانایی عسل در ترمیم زخم‌ها، به ویژه زخم‌های دیابتی شناخته شده است.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

درمان های طبیعی نقرس با عسل

درمان ریزش مو با موم عسل