ساخت ماسک مو با عسل
ساخت ماسک مو با عسل

ساخت ماسک مو با عسل

ساخت ماسک مو با عسل فواید شایانی برای مو دارد ، علاوه بر خاصیت های غنی که عسل دارد و با میل کردن آن منابع غنی ویتامین برای بدن تامین می شود می توان ماسک مو نیز با آن ساخت ، ماسک عسل می تواند در رشد مو ، سلامت پوست و پاکسازی پوست نیز نقش مهمی داشته باشد. با استفاده از یکی از این ماسک های عسل می توانید به راحتی در خانه به رشد موهایتان کمک کنید.

🔸 ماسک مو عسل و تخم مرغ

تخم مرغ نیز برای مو بسیار مفید است و در این ترکیب باعث می شود مو پروتئین بیشتری بدست بیاورد.

🔻 مواد لازم ماسک مو عسل و تخم مرغ
دو عدد تخم مرغ
یک پیمانه عسل خام

🔻 روش تهیه ماسک مو عسل و تخم مرغ
دو عدد تخم مرغ را با هم ترکیب کنید و عسل را به این ترکیب اضافه کنید. با یک همزن هم بزنید که کاملا با هم ترکیب شود. محلول به دست آمده را روی موهایتان بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با شامپو بشویید. برای اینکه برق بیشتری به موهایتان بدهید با محلول رقیق آب و عسل نیز موها را شستشو دهید.

🔸 ماسک مو عسل و موز

🔻 مواد لازم ماسک مو عسل و موز
۲ تکه موز پخته شده
نصف پیمانه عسل
¼ پیمانه روغن زیتون

مشکل این ماسک این است که موز حتی در حالی که با بقیه مواد ترکیب می شود نیز وقتی روی سر می زنید ، روی سر می چسبد و شستن سر را کمی دشوار می کند ، با اضافه کردن مقداری روغن زیتون ، می توانید کاری کنید که موهایتان کمی نرم تر شده و موز از روی مو به آسانی پاک شود.

🔻 روش تهیه ماسک مو عسل و موز
ابتدا مواد را با هم ترکیب کنید ، بهتر است این کار را با یک میکسر انجام دهید. روی مو و پوست سرتان به آرامی بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند . از کلاه حمام در این مدت استفاده کنید تا موادی که به سرتان زدید ، روی زمین نریزد. پس از ۲۰ دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید و شانه بزنید تا هیچ ماده ای لا به لای موهایتان باقی نماند.

🔸ماسک مو روغن زیتون و عسل

🔻 مواد لازم ماسک مو روغن زیتون و عسل

نصف پیمانه عسل
¼ پیمانه روغن زیتون
¼ پیمانه کره آب شده

🔻 روش تهیه ماسک مو روغن زیتون و عسل
عسل و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و برای مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو بگذارید. کمی که سرد شد کره را به آن اضافه کنید. محلول بدست آمده را به آرامی روی موهایتان بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با محلول رقیقی که از ترکیب آب و چهار قاشق غذا خوری عسل تهیه شده موهایتان را بشویید.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

با عسل ماسک مو های موثر بسازید

ماسک عسل و انواع ماسک برای پوست،صورت و مو