خاصیت های عسل برای پوست و سلامتی
خاصیت های عسل برای پوست و سلامتی

خاصیت های عسل برای پوست و سلامتی

با خاصیت های عسل برای پوست و سلامتی بیشترآشنا می‌شویم . افراد زیادی هستند جوش ها و آکنه های روی پوست صورتشان تصویر نامناسبی از چهره آن ها به نمایش گذاشته و تمایل زیادی برای از بین بردن آن دارند ، احتمال دارد که با ماسک های زیادی آشنا شده باشند که در آن ماسک ها عسل وجود داشته است. خاصیت های عسل برای پوست از دیر باز مورد توجه بوده و پزشکان از زمان قدیم بر خاصیت های عسل برای پوست و سلامتی پوست اشراف داشته اند. عسل ماده غذایی می باشد که دارای ویتامین های مختلف می باشد و همچنین وعده غذایی کامل و مکملی است. ولی عسل طبیعی تنها خاصیت خوراکی ندارد بلکه می تواند ضامن سلامتی پوست و زیبای آن نیز باشد ، در صورتی که می خواهید خاصیت های عسل برای پوست و سلامتی را بدانید توجه شما را به ادامه این مقاله در عسلکده جلب می کنم.

♦️  درمان آفتاب سوختگی به وسیله عسل

همه ما می دانیم که عسل یک ماده ترمیم کننده است . برای اینکه بتوانید بافت های سوخته را بهبود ببخشید می توانید از عسل استفاده کنید. عسل یکی از بهترین آب رسان ها می باشد و شما می تواند با استفاده از عسل عمل آب رسانی را تا عمیق ترین قسمت های پوست را انجام دهید. استفاده از عسل همراه آلوئه ورا می تواند به راحتی پوست آفتاب سوخته شما را التیام ببخشد و شادابی به پوستتان دهد.

♦️  لایه برداری با عسل

یکی دیگر از خواص بی نظیر عسل برای پوست ، لایه برداری است. شاید در ابتدا همه بعد از شنیدن لایه برداری پوست به یاد عمل های جراحی بیفتند ولی منظور از لایه برداردی ، از بین بردن سلول های مره پوست می باشد. جوش شیرین یکی از ماده هایی است که به خاطر داشتن آنتی اکسیدان های فراوان ، تاثیر زیادی بر لایه برداری دارد . ترکیب جوش شیرین با عسل می تواند به راحتی شما را از شر سلول های مرده پوست خلاص کند.

♦️  استفاده از عسل به عنوان ماسک مرطوب کننده

یکی از ابتدایی ترین استفاده هایی که از عسل برای زیبایی و سلامت پوست می شود ، استفاده به عنوان ماسک صورت می باشد. این ماده غذایی زیبا و خوش مزه به خاطر داشتن ماده ای که به نام هیدروکسی‌ شناخته می شود ، که به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می کند و پوست شما رطوبت موجود در هوا را جذب کرده و در قسمت های زیرین نگه می دارد . عسل و این ماده جادویی اش به مرطوب نگه داشتن لایه های زیرین پوست و هیدراته آن کمک می کنند. تنها کافی است چند قاشق چای خوری را بر روی پوست خود بمالید تا از این ویژگی عسل بهره ببرید .

♦️  عسل کمک کننده به بهبود جای زخم ها

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم ، عسل دارای خواص ضد باکتریایی می باشد . استفاده از عسل بر روی زخم ها باعث می شود تا شما جلوی عفونت کردن آنها را بگیرید. شما می توانید از عسل به خاطر خاصیت آب رسانی آن برای برای احیای بخش های پژمرده پوست استفاده کنید. مخلوط کردن عسل با روغن زیتون و نارگیل می تواند به جلوگیری از التهاب زخم های عمیق کمک کند. با موادی که در بالا گفته شد یک محلول بسازید و سپس به آرامی آن را در محل زخم با نوک انگشت خود ماساژ دهید .

♦️  عسل نرم کننده مو

عسل دارای آنزیم ها و مواد مغذی بسیاری است که می توانند موی شما را روشن و نرم کنند. عسل و روغن نارگیل می توانند به اعماق مو نفوذ کنند و کوتیکول مو را تحت تاثیر قرار بدهند و آن را نرم کنند. برای اینکه از این  مخلوط جادویی استفاده کنید ، ابتدا عسل را با روغن زیتون مخلوط کنید و پس از آن به آرامی از ساقه مو به پایین مالش دهید . این مخلوط باید به مدت 20 دقیقه بر روی مو های شما بماند. دقت داشته باشید که قبل از مصرف مو های شما باید نیمه مرطوب باشد .

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

عسل از سریع پیر شدن شما جلوگیری می‌کند

با ماسک عسل پوستی شاداب و سرزنده داشته باشید