طرز تهیه کرم کارامل با عسل
طرز تهیه کرم کارامل با عسل

طرز تهیه کرم کارامل با عسل

کرم کارامل دسری بسیار خوشمزه است که طرز تهیه آن بسیار راحت است و هر کسی می تواند آن را تهیه کند، کرم کارامل را با طعم های مختلف می توان درست کرد تا سلیقه های مختلف را راضی نگه دارد. در این بخش از سایت عسلکده قصد داریم تا به شما طرز تهیه کرم کارامل را آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

🔲    مواد لازم برای تهیه کرم کارامل

🔸   آب
🔸   خامه
🔸   نمک
🔸   شیر
🔸   عسل
🔸   تخم مرغ
🔸   عصاره وانیل
🔸   چوب دارچین

🔲    طرز تهیه کرم کارامل

🔸   عسل و شکر را داخل قابلمه فلزی ریخته و آب را اضافه می کنیم. لبه ها شروع به طلایی شدن می کند.آن را روی حرارت زیاد می گذاریم تا بجوشد. رنگ آن کهربایی تیره شود. مراقب باشید نسوزد. یک قاشق از کارامل بدست آمده را ته ظرف مخصوص دسر می ریزیم. شیر، خامه، شکر و چوب دارچین، عصاره وانیل و نمک را روی حرارت قرار می دهیم. تخم مرغ را همراه با شکر با همزن دستی خوب مخلوط کنید. مخلوط شیر را به تخم مرغ ها اضافه کنید. در یک کاسه بزرگ یخ ریخته . ترکیب شیر و تخم مرغ را از صافی عبور می دهیم. همزن به آرامی هم می زنیم تا مایع کاستارد روی ظرف یخ سرد شود. مایع را داخل قالب داخل سینی فر گذاشته و داخل سینی را آب گرم می ریزیم. روی سینی فر را با فویل می پوشانیم و داخل فر قرار می دهیم.وقتی مایع حالت ژله مانند پیدا کرد آماده شده. بعد از اینکه خنک شدند به مدت حداقل 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم. با یک چاقو اطراف کرم را جدا کرده. روی بشقاب بر می گردانیم با یک حرکت سریع

🔲   خواص تخم مرغ

تخم مرغ منبع بسیارغنی پروتئین است. ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت ها و حبوبات غنی تر است. پروتئین تخم مرغ دارای تمامی اسیدآمینه های ضروری برای سلامتی بدن می باشد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

کرم با طعم دارچین و عسل

دسر سیب کاراملی با عسل و وانیل