ماسک لیمو و عسل ماده جادویی برای پوست
ماسک لیمو و عسل ماده جادویی برای پوست

ماسک لیمو و عسل ماده جادویی برای پوست

ماسک لیمو و عسل ماده جادویی برای پوست می باشد و به دلیل وجود خواص و تاثیرات شگفت انگیزاش مورد توجه و توصیه بسیاری از متخصصان پوست و مو بوده است. جالبه بدونید هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی فراوانی هستند ، در نتیجه مصرف آنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. بهتر است بدانید از زمان ملکه کلئو پاترا تا ملکه صبا ، ترکیب لیمو و عسل برای زیبایی پوست خانم ها به کار می رفته همچنین در قرن هیجدهم ملکه آن زمان انگلستان ، موهایش را به وسیله لوسیونی که از لیمو و عسل تهیه می شد رنگ میکرد و موی درخشان ملکه در دربار آن روز معروف بوده است. ترکیب عسل و لیمو می‌تواند به کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو کمک کند و یا شاید هم بعد از آشنایی بیشتر با خواص این ماده جادویی ، بیشتر اصرار مادربزرگ خود را برای مصرف نوشیدنی لیمو و عسل درک کنیم.

آیا ماسک لیمو و عسل برای پوست مفید است ؟
آیا برای درمان جوش صورت میشه از ماسک لیمو و عسل استفاده کرد ؟
برای پاسخ به این قبیل از سوالات شما همراهان عزیز امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه ماسک لیمو و عسل آشنا کنیم پس تا پایان همراه ما باشید.

 

♦️  ماسک لیمو و عسل

🔲  مواد لازم ماسک لیمو و عسل

🔹 لیموترش تازه
🔹 یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی
🔹 یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش

🔲  طرز تهیه ماسک لیمو و عسل

لیموترش تازه ای را تهیه کنید و آب آن را بگیرید سعی کنید هسته وارد آبلیمو نشود.یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را درون ظرفی بریزید.یک قاشق غذاخوری عسل  طبیعی را که به دمای اتاق رسیده است به آبلیمو اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید. این ماسک را حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

نکته : اگر شما به هر کدام از مواد تشکیل دهنده ماسک های گیاهی روی صورت حساسیت دارید خواهش می کنم قبل از اعمال آن بر صورتتان مقدار کمی از آن را بر روی بازوی خود بمالید و مدتی صبر کنید و اگر نشانه های حساسیت مثل قرمز شدگی ، جوش قرمز و غیره ایجاد شد ماسک را بر صورت خود اعمال نکنید.

🔘 خواص ماسک لیمو و عسل

مالیدن عسل طبیعی بر پوست بسیار مفید است اما جدای از این خاصیت ، استفاده از ماسک لیمو و عسل به دلیل خاصیت پاک و تصفیه کنندگی‌اش ، باعث تمیز شدن و روشن شدن پوست شده و به تولید سلول‌های جدید خونی کمک می‌کند در نتیجه این امر ، پوست شما صاف و شفاف می‌شود. همواره بخاطر داشته باشید که لیمو و عسل برای پوست شما حکم یک کلاژن طبیعی را دارند. اگر به دنبال داشتن پوستی روشن ، لطیف و جوان هستید ، از این ماسک غافل نشوید.

🔸 پاکسازی لکه های پوستی و شادابی پوست
🔸 جلوگیری از خستگی پوست و ترک های پوست
🔸 این ماسک دارای خاصیت سم زدائی قوی و رطوبت رسانی عالی برای پوست است.
🔸 آنتی اکسیدانی قوی این ماسک برای خنثی کردن رادیکالهای آزاد و تقویت کننده تولید کلاژن به شمار می رود.
🔸 ویتامین C و اسید سیتریک موجود در این ماسک می تواند به روشن شدن لکه های تیره و قهوه ای پوست کمک کند.
🔸 آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این ماسک خاصیت لایه بردای دارد و از بروز چین و چروک و شل شدن پوست جلوگیری می‌کند.

🔘 چند نکته برای استفاده از ماسک لیمو و عسل

🔸 هنگام استفاده از ماسک لیمو و عسل طبیعی ، از مالیدن آنها به نزدیکی چشم جدا خودداری کنید ، زیرا ممکن است منجر به بروز ناراحتی های چشمی شود.
🔸 بهترین زمان مصرف ماسک لیمو و عسل بلافاصله بعد از حمام است استفاده از این ماسک بلافاصله بعد از حمام سبب می شود تا رطوبت بیشتر داخل پوست بماند.
🔸 ماسک را دور از نور خورشید و در داخل یخچال قرار دهید و هنگام قرارگیری در یخچال باید داخل ظرف دربسته ای قرار دهید تا میکروب های یخچال وارد آن نشود.
🔸 ماسک لیمو و عسل را به مقداری تهیه کنید که بعد از مصرف یک تا دو روز تمام شود به عبارت دیگر ارزش و اهمیت استفاده از ماسک ها در این است که تازه مصرف شوند.
🔸 اگر ماسک لیمو و عسل به مقدار زیادی تهیه شود و برای مدت چند روز مصرف شود ، احتمال فساد ماسک بدلیل وجود لیمو ترش وجود دارد و ممکن است نه تنها پوست شما را مرطوب نکند ، بلکه اثرات مخرب بر روی پوست شما داشته باشد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

ماسک عسل برای پوست‌های خشک و چرب

با ماسک موز و عسل و لیمو شفافیت پوست خود را بدست آورید