با خوردن عسل لاغر شوید
با خوردن عسل لاغر شوید

با خوردن عسل لاغر شوید

با خوردن عسل لاغر شوید ، مححقان و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس در تحقیقات جدید خود پی برده اند، خواص عسل در کم کردن ریسک بیماری های قلبی و عروقی در افرادی که اضافه وزن دارند و چاق هستند تاثیر بسزایی دارد. این پژوهش که با همکاری دکتر نرجس السادات یعقوبی دستیار تخصصی رادیولوژی بیوشیمی بالینی، دکتر مجید غیور مبرهن PHD تغذیه ، سید فاطمه یعقوبی دانشجوی پزشکی، دکتر سید محمد رضا پریزاده PHD و سیده زهرا یعقوبی دانشجوی دندانپزشکی انجام شده است. چاقی، دیابت، اختلال در لیپوپروتین ها (یکی از پروتین های فاز حاد که در جریان التهاب بالا می رود ) و متابولیسم چربی ها از فاکتورهای خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی به شمار می رود .

دراین تحقیق تاثیر مصرف عسل طبیعی در مقایسه با گلوکز بر میزان وزن لیپیدهای سرم بر روی 55 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با BMI بالای 25 واجد شرایط مورد بررسی قرار گرفت. گروه آزمایش روزانه 70 گرم عسل طبیعی و گروه کنترل 70گرم محلول گلوکز را به مدت 30 روز مصرف کردند و نتایج پژوهش نشان داد عسل طبیعی موجب کاهش وزن، چربی بد، کلسترول و تری گلیسرید می شود و در مقایسه مصرف گلوکز با افزایش این فاکتورها همراه است .

نتایج نشان داد عسل موجب کاهش ملایم وزن بدن (۱.۳ درصد) و چربی بدن (۱.۱ درصد) شد در حالیکه کلسترول تا ۳ درصد کاهش یافت. طبق این مطالعه این نتیجه گیری حاصل شد که مصرف عسل طبیعی موجب کاهش فاکتورهای پرخطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی می شود.در مطالعه ایی دیگر محققان مصری دریافتند عسل خام موجب کاهش فشار خون وریدی می شود که نتیجه آن کاهش انباشتگی خون در دهلیز راست قلب خواهد بود.

کاربرد عسل طبیعی به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند در رژیم غذایی کلیه افراد می تواند ریسک بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش دهد.بنابر این توصیه به استفاده از عسل طبیعی به عنوان جایگزین گلوکز نقش موثری در پیشگیری از این بیماری دارد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

معجون عسل و دارچین درمانی طبیعی و قدرتمند برای لاغری

معجون لاغری عسل ، سرکه سیب و آب گرم