با فواید مصرف عسل و قهوه بیشتر آشنا شوید
با فواید مصرف عسل و قهوه بیشتر آشنا شوید

با فواید مصرف عسل و قهوه بیشتر آشنا شوید

بسیاری از افراد صبح خود را با نوشیدن قهوه شروع می‌کنند و دوست دارند قهوه خود را با شکر یا شیرین کننده های دیگر یا کمی شیر نوش جان کنند، آیا تا به حال از عسل به عنوان شیرین کننده قهوه استفاده کرده اید، شما با استفاده از عسل به جای شکر و قهوه می توانید علاوه بر اینکه ضرر کمتری به بدن خود وارد کنید جذب خواص قهوه را هم بیشتر کنید با ما همراه باشید تا با فواید مصرف عسل و قهوه بیشتر آشنا شوید.

افزودن عسل به قهوه میزان سلامت قهوه ی شما را افزایش می دهد زیرا عسل کمتر از شکر فرآوری شده است. بنابراین خواص غذایی خود را که برای سلامتی شما مفید است در خود حفظ کرده است. اما در مورد اینکه چه نوع عسلی تهیه کنید مراقب باشید چون عسل حرارت دیده، بسیاری از خواص غذایی خودش را از دست داده است. برای اینکه از تمام خواص عسل طبیعی بهره ببرید بهتر است آن را از یک زنبوردار محلی و یا یک فروشگاه عسل طبیعی تهیه کنید.

✔️   خواص استفاده از عسل طبیعی برای سلامتی

🔸   خواص ضد باکتری
🔸   ویتامین های ( B1, B2,B3,B5, B6,C )
🔸   مواد معدنی ( کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، سولفور، سدیم کلرین و منیزیم)

✔️   فواید مصرف عسل و قهوه

🔸   عسل طبیعی، بیشتر شامل قندهای ساده (گلوکز و فروکتوز) می باشد که می توانند انرژی پایداری تامین کند. برخلاف شکر، عسل دارای گلوکز و فروکتوز جدا شده است یعنی به راحتی به عنوان منبع انرژی در بدن استفاده می شود. هضم گلوکز و فروکتوز به هم پیوسته در شکر زمان بیشتری نیاز دارد زیرا قبل از اینکه بتواند مورد استفاده قرارگیرد پیوندهای مولکولی آنها باید شکسته شود. گلوکز به راحتی سوزانده شده و انرژی قابل استفاده می دهد، درحالی که فروکتوز می تواند ذخیره شود و منبع انرژی طولانی مدتی برای بدن باشد.
🔸   عسل شاخص گلیسمی پایین تری از شکر دارد، بنابراین اثر کمتری روی میزان قند خون دارد. افزایش بالای درصد قند خون، شما را برای مدت کوتاهی پر انرژی می کند. البته خیلی زود پس از آن پایین آمده و به شما احساس خستگی می دهد. همچنین افزایش درصد قند خون بوسیله شکر ممکن است باعث گرسنگی شده و شما را به خوردن وادار کند که می تواند به افزایش وزن بدن و چاقی منجر شود.
🔸   تحقیقات نشان داده که مصرف مخلوطی از عسل و قهوه در تسکین سرفه مداوم موثر است.
🔸   عسل نسبت به شکر شیرین تر است پس می توانید مقدار کمتری از آن را در قهوه استفاده کنید.
🔸   هضم سریع قندهای عسل همچنین به این معناست که احتمال اینکه به عنوان چربی ذخیره شوند کمتر است.
🔸   استفاده از عسل در قهوه ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند برای اینکه به شما احساس گرسنگی مضاعف نمی دهد.

✔️  مضرات مصرف عسل و قهوه

🔸   میزان کالری عسل کمی بیشتر ازشکر است پس مراقب مقدار عسلی که در قهوه استفاده می کنید باشید.

✔️  ویژگی های مصرف عسل و قهوه

برای بیشتر مصرف کنندگان قهوه، طعم معیار مهمی است. وقتی صحبت به طعم میرسد شکر امتیاز بالاتری از عسل دارد چون برخی از مردم از طعم قوی عسل در قهوه خوششان نمی‌ آید. اکثر افراد معتقدند طعم عسل با قهوه همخوانی ندارد. اما شاید کافیست شما نوع عسلی را پیدا کنید که در ترکیب با قهوه طعم خوبی داشته باشد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

ماسک عسل و قهوه برای داشتن پوستی زیبا و سالم تر

آشنایی سریع با خواص عسل و خواص دارویی عسل