باکتری های مقاوم پذیر با مصرف عسل و چای از بین می روند
باکتری های مقاوم پذیر با مصرف عسل و چای از بین می روند

باکتری های مقاوم پذیر با مصرف عسل و چای از بین می روند

محققان یافته اند که باکتری های مقاوم پذیر با مصرف چای و عسل از بین می روند این یک درمان قدیمی و موثر برای مقابله با میکروب‌های قوی می باشد و در عین حال باعث می شود از مصرف بیشتر از آنتی بیوتیک‌ها جلوگیری شود. همچنین بیان کرده اند اگر بخواهیم برای مقابله با افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی در باکتری‌ها مبارزه کنیم و مصرف آنتی بیوتیک ها را کاهش دهیم باید جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک ها پیدا کنیم، چای و عسل بهترین جایگزین است چرا که چای حاوی ترکیباتی موسوم به پلی فنول است که برای سلامتی مفید هستند و می‌توانند میکروارگانیزم‌ها را نابود کنند.متخصصان همواره هشدار می‌دهند آنتی بیوتیک‌ها کم کم بی اثر می‌شوند و هرچه بیشتر مصرف شوند سطح مقاومت باکتری‌ها در برابر آنها افزایش می‌یابد. روش‌های سنتی مثل خوردن چای و عسل برای مقابله با میکروب‌های بیماری زای قوی موثرتر هستند و در زمانی که دارو های شیمیایی در حال از دست دادن تاثیر دارویی خود هستند چای و عسل می تواند به عنوان دارویی شفا بخش مثمر ثمر باشند

☑️   خواص و فواید عسل

از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد، ولیکن میکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می رود. زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است. در گذشته از این خاصیت عسل برای از بین بردن پینه های دست و پا سود می جستند.

🔹    عسل در درمان آب مروارید ( کاتاراکت ) مفید است.
🔹    سنگ های کلیه و مثانه را از بین می برد. برای این منظور عسل را با کندر باید مصرف کرد.
🔹    عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می شود و در مسمومیت های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می سازد.
🔹    عسل خواب آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی توصیه می شود که قبل از خواب چند قاشق مربا خوری عسل میل کنند.
🔹    عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان ها و لثه مضر نیست، بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند.
🔹    دوست کبد و پاد زهر است، پس در بیماری های کبدی مصرف آن مفید است .سکنجبینی که با عسل تهیه می شود، برای صفرا اعلاست.
🔹    عسل گرفتگی مویرگ ها را باز می کند و برای عروق بسیار مفید است. پس سالمندان اگر هر روز شربت عسل و لیموی تازه بنوشند، عمر طولانی تری خواهند داشت.
🔹    برای رفع کم اشتهایی مفید است و کلاً جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. از این رو به رشد عضلات کمک می کند، پس برای بچه های کم اشتها و افراد ورزشکار بسیار مفید است.
🔹    دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده با هلیکو باکتر پیلوری دارد. از این رو ضد زخم معده و دستگاه گوارش است.
🔹    از عسل در فرآورده های ضد سرفه بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شود. مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است.

☑️   خواص و فواید چایی

ساده است اما حقیقت دارد که آنتی اکسیدان ها سلامت را تضمین می کند. درحقیقت، بدن را در مقابل بیماری ها مقاوم تر می کند. بسیاری از تحقیقات نشان داده که خوردن چای به علت موجود بودن مقداری آنتی اکسیدان در آن از ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند.تحقیقات نشان داده که آنتی اکسیدان اصلی در چای فلاونویدها هستند. که رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کنند و به سالم نگه داشتن سلولها و بافتهای بدن کمک می کند. واژه های مختلفی برای آنتی اکسیدان در چای وجود دارد:فلاونویدها، تانین ها، پولی فنول ها و کتچین ها.

🔹    با سردرد مقابله می کند.
🔹    درمان کننده کم خونی است.
🔹    بهبود دهنده خلق و خو است.
🔹    برای درمان یرقان مفید است.
🔹    با مصرف چای می توان خواب راحتی داشت.
🔹    قسمت های متورم بدن را التیام می بخشد.
🔹    قبل از مصرف هر گیاه دارویی، بهتر است با پزشک مشورت شود.
🔹    مصرف یک فنجان چای بعد از صبحانه و شام، ناراحتی گلو و سینوزیت را برطرف می کند.
🔹    چای با باکتری های مضر و ویروس هایی که از طریق بریدگی یا زخم وارد بدن می شود، مقابله می کند.
🔹    خاصیت آنتی بیوتیک و ضد ویروسی آن، در بهبود احتقان عفونت سینوزیت، آنفلوآنزا و علایم برونشیت موثر است.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

برای درمان ریفلاکس چای سبز طبیعی با عسل مصرف کنید

آشنایی سریع با خواص عسل و خواص دارویی عسل