معجون عسل و گردو یک ترکیب شفا بخش
معجون عسل و گردو یک ترکیب شفا بخش

معجون عسل و گردو یک ترکیب شفا بخش

معجون عسل و گردو یک ترکیب شفا بخش ، معجونی قدرتمند و غنی و خوش طعم می باشد که خواص بسیار مناسبی برای بدن دارد، خواص معجون عسل و گردو به دلیل ترکیب این دو ماده شفا بخش با یکدیگر دو چندان شده است. مخلوط کردن گردو و عسل به میزان مناسب ، ترکیبی انرژی زا به وجود می آورد که مواد مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می کند.

🔲   فواید گردو

موسسه غذا و دارو پیشنهاد کرده است که برای سلامت قلب روزانه ۳۰ گرم گردو بخورید. گرچه فواید زیادی در آجیل پنهان است، بعضی ها به گمان این که آجیل موجب افزایش وزن می شوند، از خوردن گردو و دیگر آجیل ها امتناع می کنند. ولی ثابت شده است، افرادی که حداقل ۲ بار در هفته آجیل مصرف می کنند، احتمال افزایش وزن در آنها به مراتب کمتر از آنهایی است که اصلا آجیل مصرف نمی کنند. پس به گمان این که اگر گردو یا آجیل بخورید چاق می شوید، این غذای بسیار خوشمزه و مفید را از خود دور نکنید.

🔲   ویتامین ها و عناصر معدنی موجود در گردو

🔹   گردو مقدار کمی سدیم یا نمک دارد.
🔹   گردو بهترین منبع منگنز و مس می باشد.
🔹   در گردو ویتامین هایی نظیر E ، B۳ و B۲ نیز وجود دارد.
🔹   گردو حاوی بیشترین مقدار ویتامین های B۶، B۱ و B۵( پانتوتنیک اسید) می باشد.
🔹   در گردو، منیزیم و فسفر نیز وجود دارد. مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز پیدا شده است.

🔲   فواید عسل طبیعی

عسل ماده شیرین و غلیظی است که توسط زنبوران عسل از شهد گل‌ها جمع‌آوری شده و تغییر شکل می‌یابد و سپس در داخل سلول‌های مومی کندو ذخیره می‌شود. این عسل کاملاً طبیعی و سرشار از مواد غذایی و حیات‌بخش بوده و می‌تواند تمام نیازهای غذایی را برطرف کند، زیرا زنبور تمام املاح و ویتامین‌های موجود در گل را به شکل عسل می‌پروراند و آن را قابل جذب در خون می‌سازد

🔸  گردو با عسل و فواید آن برای سلامتی

🔲   فواید خوردن گردو با عسل

گردو سرشار از امگا ۳ می باشد که در تقویت و بهبود عملکرد حافظه موثر عمل می کند. مصرف مداوم گردو مانع از بروز بیماری های قلب، سرطان، افسردگی، استرس شده و از پیشرفت میگرن پیشگیری می کند. گردو موجب تنظیم سوخت و ساز بدن می شود. عسل سرشار از آنتی اکسیدان طبیعی است که از تخریب سلول های بدن جلوگیری می کند. مصرف روزانه عسل با رادیکال های آزاد در بدن مقابله کرده و سلامتی عمومی را حفظ می کند. مصرف این دو خوراکی با هم ترکیب بی نظیری برای سلامتی خواهد بود. از خواص گردو با عسل برای افزایش سطح سلامتی خود بهره ببرید!

🔲   بهبود کلسترول از خواص گردو با عسل

مهم ترین خاصیت گردو با عسل که در طب سنتی بسیار از آن گفته شده، درمان کلسترول خون است. مصرف ترکیب ۲ تا ۳ گردو با ۴ قاشق عسل، برای بیماران دارای کلسترول خون بالا توصیه شده است. کسانی که در خانواده آنها مواردی از کلسترول بالا دیده شده می توانند از خواص گردو و عسل برای پیشگیری از این بیماری بهره کافی ببرند.بیمارانی که مبتلا به کلسترول خون بالا هستند می بایست به مدت ۵ هفته، روزانه ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری از مخلوط گردوی خورد شده و عسل مصرف کنند! بهتر است این مقدار در طی روز و به صورت تدریجی میل شود تا اثر بخش تر باشد. پس از این مدت سطح کلسترول خون به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده و آنتی اکسیدان در بدن به میزان زیادی افزایش پیدا می کند. بهتر است این معجون را هر ماه یکبار استفاده کنید تا از اعجاز و خواص گردو با عسل بهره مند شوید.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

معجون عسل و دارچین درمانی طبیعی و قدرتمند برای لاغری

با خواص معجون عسل و زنجبیل بیشتر آشنا شوید