برای درمان بواسیر از عسل استفاده کنید
برای درمان بواسیر از عسل استفاده کنید

برای درمان بواسیر از عسل استفاده کنید

برای درمان بواسیر از عسل استفاده کنید . چگونه با ترکیب آن با موادی که برای تان شرح خواهیم داد، بگذارید در مورد بواسیر بیشتر توضیح دهیم. بیماری بواسیر بیماری درد آوری می باشد و افراد زیادی از آن رنج می‌برند، این بیماری در اثر تورم رگهای مقعد شکل می گیرد و دو نوع متفاوت دارد

🔸   بواسیر خارجی : خارج از مقعد بوجود آمده وقابل مشاهده می باشد.
🔸   بواسیر داخلی  : وقتی ورم در قسمت داخلی مجرای مقعد به وجود بیاید وقابل احساس باشد .

در بواسیر خارجی، خون دفع نمی شود ودر صورتی هم که دفع شود بسیار اندک می باشد و بسیار دردناک است در صورتی که در بواسیر داخلی خون تیره از بدن دفع می شود. یبوست و بیرون آمدن مدفوع با فشار منجر به پاره شدن رگها شده و ایجاد خونریزی داخلی یا خارجی می کند که بستگی به محل پارگی رگ دارد.

بسیاری این بیماری را از ویژگی های طبیعی بدن خود می دانند و بسیاری از افراد خجالت می کشند در مورد این مشکل صحبت کنند اما باید بدانید این یک بیماری بسیار عادی می باشد و اگر به روش صحیح درمان شود تا ابد شخص از این بیماری مصون می ماند. دربسیاری ازموارد این بیماری به دلیل نامناسب بودن رژیم غذایی که فاقد فیبربوده و پرچرب است، به وجود می آید و همین طور لازم است که بگوییم چیزی مثل عفونت بواسیر وجود ندارد.

🔲   علائم بواسیر

درمان و معالجه به هم مربوط اند و فهمیدن دلیل بروز این بیماری دردرمان آن دارای اهمیت است. به غیر از عامل رژیم غذایی، عوامل مختلفی باعث بوجود آمدن این بیماری می شوند. فشار آوردن به رگهایی که درمقعد وجود دارند و زور زدن به هنگام دفع، باعث تورم رگها و بوجود آمدن این بیماری است. چاقی به پیشرفت این بیماری کمک می کند، به همین دلیل بروز این بیماری دردوره بارداری غیر عادی نیست. درمانهای ساده خانگی دردرمان این بیماری می تواند مؤثر باشد. به طور مثال تغییر در رژیم غذایی و نحوه زندگی کردن راهی برای درمان این بیماری است.

کوتاهی کردن دردرمان این بیماری باعث می شود که شخص مجددا دچار بواسیر شود و شرایط او بدتر گردد. درمواردی مثل داشتن سرطان روده، شرایط ایجاب می کند که این بیماری معالجه گردد. که در این صورت درمان سنتی خانگی نه تنها به خاطر مفید بودن آن بلکه به خاطر سالم بودن آن، ترجیح دارد. یبوست نه تنها یکی از عوامل این بیماری است بلکه باعث می شود مجرای مدفوع درحین دفع دردناک شود. در چنین شرایطی باید غذاهای ملین و داروهای ضد یبوست استفاده کرد و باید به خاطر داشته باشید که استفاده زیاد ازاین داروها می تواند خطرناک باشد. زیرا روده عادت می کند و بدون خوردن این مواد نمی تواند کارخود را انجام دهد. لبنیات یکی از بهترین مواد ملین می باشد. رژیم غذایی سرشار از فیبر ونوشیدن آب به مقدار کافی از ایجاد یبوست جلوگیری می کند.

🔲   احساس درد و دیدن خون در مدفوع

تشخیص این بیمای ساده است. بیشترین نشانه بارز آن حس درد درقسمت روده هنگام مدفوع کردن می باشد. خون آمدن، درد، حس خارش نشانه های دیگر می باشد و این علائم در اشخاص، متفاوت است بنابراین تشخیص قطعی این بیماری مهم است .

🔲   دلایل بوجود آمدن بواسیر

یبوستهای سخت، بی نظمی کار روده
اولین علت بروز این بیماری یبوستهای سخت و اختلال در کار روده می باشد. تلاش برای تخلیه مدفوع و فشار بر رگهای اطراف مقعد باعث این بیماری می باشد و در شرایطی بر کبد و روده فوقانی تأثیر می گذارد.

🔲   عوامل دیگر

زیاد نشستن و ایستادن زیاد، کارشدید، چاقی، ضعیف بودن بافتهای بدن، بحران روحی وعوامل وراثتی ازعواملی هستند که در ایجاد بیماری مؤثر می باشند.

🔲   درمان خانگی بواسیر

✔️ زنجبیل و عسل

نصف قاشق چای خوری از آب زنجبیل تازه را با یک قاشق چای خوری آبلیموی تازه ونعنا و یک قاشق عسل خام ترکیب کنید .

✔️ مصرف علف

تنقیه آب علف دیواره روده را از مدفوع پاک می کند مرحله عادی تنقیه با آب ولرم می باشد. بعد از 20 دقیقه صبر کردن می توان 90 الی 120 میلی گرم از این ماده را استعمال کرد.

✔️   تخم انبه

دانه انبه در درمان این بیماری مفید می باشد. باید به شیوه ای صحیح آن را خشک کرده و پودرنمائید و در محلی تمیز و خشک نگهداری کنید. یک یا دو قاشق پودر انبه را دوبار در روز مصرف نمایید خوردن آن باعث کاهش ورم می شود .

✔️   دانه کنجد

بیست گرم دانه کنجد را در پانصد میلی گرم آب بجوشانید تا آب آن یک سوم میزان اصلی شود یا به شکل یک شیرینی دربیاید. آن را با آب به شکل خمیر در بیاورید و برای درمان بواسیرمی توانید آن را با کره استفاده نمائید.

✔️   استفاده از آلو برقانی یا سیب سرخ

آلوی برقانی به عنوان سیب سرخ شناخته شده و مصرف آن به مدت دو الی سه ماه در درمان این بیماری مؤثر می باشد. مصرف این میوه یکی از مؤثرترین درمان برای بواسیر خونی می باشد.

✔️   استفاده از انجیر خشک

چند انجیر خشک را با آب گرم بشویید وشب آن را خیس نمایید. صبح انجیر وآبی که انجیر در آن خیس خورده را میل نمایید. خوردن انجیر هنگام عصر نیز مفید می باشد.
خوردن انجیر زمانی اثر گذار است که چندین هفته خوردن آن را ادامه دهید. دانه های ریز انجیر باعث تحریک روده وحرکت مدفوع می شود .
درمان های خانگی باعث کاهش فشار درقسمت مقعد و کاهش میزان بواسیر می شود. برای رهایی یافتن از این بیماری باید از مبتلا شدن به یبوست جلوگیری نمایید .

✔️   شلغم

آب برگ آن باید گرفته شود و 150 میلی گرم باید به بیمارداده شود و زمانی که آب آنرا مصرف می کنید خوردن میوه های خام و سبزیجات ضروری می باشد. برای بدست آوردن نتیجه بهتر، آب برگ شلغم را به اندازه یکسان با آب شاهی واسفناج و هویج مخلوط و همراه با عسل میل نمایید.

✔️  خوردن کدو

سه قاشق چای خوری آب برگ کدو را با یک لیوان شیر بدون چربی مخلوط نموده وهرروز صبح مصرف نمایید وخمیر ریشه گیاه را نیز برای بدست اوردن نتیجه بهتر می توانید استفاده کنید.

✔️   مصرف تربچه

مخلوط صد میلی گرم از تربچه رنده شده ویک قاشق عسل و یا نوشیدن آب این سبزی دو بار درروز درحدود 60 الی 90 میلی گرم دردرمان بیماری مفید می باشد. این روش درمانی می تواند به شکل داروی خارجی نیز استعمال شود . تربچه سفید را باشیر ترکیب نمایید تا به شکل خمیر درآید استفاده آن درمحل درد باعث کاهش یافتن ورم و درد می شود.

✔️   مصرف پیاز

در بواسیر خونی مصرف پیاز مفید می باشد. تقریبا 30 گرم آن را درآب رنده کنید. شش گرم شکر را به آن اضافه نمایید و دوباردرروز مصرف کنید بعد ازچند روز عوارض این بیماری کاهش می یابد. همچنین پیاز دردرمان بواسیر خشک مؤثر میباشد.

✔️   هلیله کابلی

گیاه هلیله کابلی برای درمان بواسیر و به عنوان ماده ای ملین و گس معروف است. این میوه باید در روغن سرخ شود تا به رنگ قهوه ای درآید؛ سپس آنرا پودر کرده و نگهداری نمایید. نصف قاشق چای خوری از این پودر هنگام خواب باعث حرکت معمولی مدفوع هنگام صبح می شود. گس بودن میوه باعث از بین رفتن سفتی مدفوع می شود. ترکیب خمیر میوه در روغن برای استعمال خارجی مفید می باشد.

🔲   رژیم غذایی برای بواسیر

درمان علل اصلی یبوست تنها راه رهایی از این مشکل می باشد. درابتدا تمام مسیر گوارشی برای چندین روز باید استراحت کنند تا روده پاک شود. بدین منظور بیمار باید خورن میوه را حداقل تا شش روز ادامه دهد پس از آن ممکن است از غذاهای طبیعی برای راحت مدفوع کردن استفاده نماید.

🔲   درمان دیگر برای بواسیر

✔️   ورزش کردن

کرم یا روغن های موضعی همراه با تغییرات در رژیم غذایی برای درمان بواسیر مؤثرند. درمواردی که این بیماری شدید باشد جراحی ضروری است. فهمیدن علل بروز این بیماری مهم است. ورزش برای هرکس مهم و مفید است. اما برای کسانی که مبتلا به این بیماری هستند بیشتر اهمیت دارد. ورزش باعث می شود ماهیچه های شکم تحریک شود وحرکت درقسمت هایی که مربوط به مقعد است، بیشترشود. بنابراین یبوست شخص کاهش می یابد. زندگی کم تحرک، شرایط را بدتر می کند. بنابراین ورزش راهی مطمئن دردرمان بواسیر است.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

تاثیرگذاری عسل بر درمان بیماری‌ها

فواید شگفت آور عسل

خواص عسل ۶۲ خواص عسل مفید برای سلامتی که حتما باید بدانید