خواص عسل ۶۲ خواص عسل مفید برای سلامتی که حتما باید بدانید
خواص عسل ۶۲ خواص عسل مفید برای سلامتی که حتما باید بدانید

 

خواص عسل ۶۲ خواص عسل مفید برای سلامتی که حتما باید بدانید

در حقیقت عسل از قند و ترکیبات دیگر تشکیل شده است. در ساختار عسل وقتی به کربوهیدرات‌ها نگاه می کنیم متوجه می شویم که عسل عمدتا گلوکز و فروکتوز است و شباهت آن به شربت اینورت را متوجه می شویم، که حدودا ۴۷٪ گلوکز ، ۴۸٪ فروکتوز  و ۵٪ ساکارز است. مابقی کربوهیدرات‌های در عسل عبارتند از مالتوز ، ساکارز و سایر کربوهیدرات‌های پیچیده.
عسل همانند تمام شیرین کننده‌های مغذی، عمدتا دارای قند است با این تفاوت که شامل مقداری ویتامین و مواد معدنی است. عسل ماده‌ی شیرین خوراکی همچنین حاوی مقادیر بسیار کمی از ترکیبات متفاوت است که به عنوان آنتی‌اکسیدان نیز عمل می‌کند ، از جمله پینوبانکسین ، ویتامین C. کیریسین و ترکیب خاص انواع مختلف عسل که بستگی به گل‌هایی که زنبورهایی تولید کننده عسل به آن دسترسی دارد می باشد.

در این متن با ۶۲ خواص عسل مفید برای سلامتی که حتما باید بدانید آشنا می شوید

۱. درمان ترک لب و خشکی لب با عسل

عسل برای درمان ترک های لب و خشکی های لب بسیار مفید است.

۲. پاکسازی سیستم داخلی بدن با عسل

عسل یک ماده‌ی فوق‌العاده برای پاکسازی سیستم داخلی بدن است.

۳. تقویت قوه بینایی با عسل
عسل برای تقویت قوه‌ی بینایی مفید است. استفاده‌ی منظم از عسل ترکیب شده با آب هویج کمک می‌کند تا قوه‌ی بینایی‌تان بهبود بیابد. این ترکیب را باید در صبح‌ها مصرف بنمائید.

۴. زیبایی پوست با عسل
عسل سرشار از ویتامین ، اسیدهای آمینه و مواد معدنی است ، با توجه به اینکه عسل پوست را به خوبی تغذیه می کند فواید زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد.

۵. رفع مشکلات پوستی با عسل
عسل می‌تواند برای طراوت و زیبایی پوست‌ بسیار مفید باشد. عسل توانایی بالایی در جذب آب را دارد. همچنین از عسل می توانید به جای ماسک‌های آلفا هیدروکسید که شامل مقدار بسیار زیادی از اسید است ، استفاده کنید.

۶. رفع آکنه با عسل
عسل با دارا بودن خاصیت ضد باکتری‌اش ، تاثیر مثبت و قابل قبولی روی آکنه دارد.

۷. درمان قارچ پوستی با عسل
عسل قابلیت درمان مشکل قارچ پوستی را دارد. در روش درمانی آیورودا، برای درمان قارچ پوستی زردچوبه و عسل را توصیه می‌کند.

۸. رفع ورم ملتحمه با عسل
عسل را در مقدار مساوی از آب گرم حل کنید لوسیون خوبی ایجاد می کند که برای شستشوی چشم مبتلا به ورم ملتحمه خوب است.

۹جلوگیری از پوکی استخوان با عسل
خوردن یک قاشق چای خوری عَسَل به طور روزانه ، تاثیر مثبت روی جذب کلسیم دارد و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

۱۰.  موثر برای آسم با عسل
با جویدن یک قاشق چای‌خوری موم عسل پنج تا شش بار در روز به مدت ۲۰ دقیقه سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. این روش درمانی برای بیماران مبتلا به آسم موثر است.

۱۱. افزایش طول عمر با عسل
با مصرف یک قاشق چای‌خوری عسل در روز می توانید یک زندگی طولانی تر و سالمتری داشته باشید.مصرف‌کنندگان همیشگی عسل اغلب آدم‌هایی هستند که طول عمر طولانی تری دارند. واقعیت جالبی که وجود دارد، افرادی که شغل زنبورداری دارند در مقایسه با گروه‌های شغلی دیگر در سراسر جهان کم‌تر به سرطان و ورم مفاصل (آرتریت) مبتلا می‌شوند.

۱۲. استفاده در جراحی از عسل
عسل توانایی اثر بخشی شفابخش سریعی دارد،به همین دلیل در بسیاری از عمل‌های جراحی استفاده شده‌ است و هنوز هم استفاده می‌شود. برای مثال، به عنوان مانعی در برابر لانه‌گیری تومور در جراحی لاپاروسکوپی استفاده می‌شود.

۱۳. درمان کنده زردی

من شنیده‌ام که وقتی که عَسَل پردازش می‌شود و به صورت درون وریدی استفاده شود، به مبارزه با زردی کمک می‌کند، اما در مورد صحت این موضوع مطمئن نیستم.

۱۴. نگهدارنده مواد غذایی با استفاده از عسل

عسل یک نگهدارنده‌ی خوب برای مواد غذایی است. برای پختن کیک می توانید از عسل بجای شکر استفاده کنیدو کیک می تواند مدت طولانی‌تری تازه بماند، علت آن این است که آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی عسل رطوبت کیک را حفظ می‌کند.

۱۵. حل ناتوانی‌های جنسی و ناباروری با عسل

در متون آیورودا عسل به عنوان دارویی برای حل مشکلات ناتوانی جنسی و ناباروری معرفی شده است. نوشیدنی شیر گرم همراه با عسل و چهار مغز این قابلیت را دارد که تعداد اسپرم را از سطح صفر تا سطح باروری بیش از ۶۰ میلیون اسپرم افزایش دهد.

۱۶. کاهش وزن با عسل

اگر شما می خواهید وزن کم کنید، عسل می‌تواند در این راه کمک بزرگی به شما بدهد. عسل در صورتی که با آب گرم و آب لیمو مصرف شود می‌تواند به کاهش وزن کمک کند . به مدت هزاران سال، عسل به عنوان یک راه درمانی در طب آیورودا برای کمک به از بین رفتن چربی استفاده شده‌ است.

۱۷. محرک جنسی با عسل

عسل خالص و حرارت ندیده به صورت طبیعی یک محرک جنسی خفیف است، به این دلیل که حاوی مواد مختلفی مانند ویتامین E، روی و غیره است که باروری و قدرت جنسی را افزایش می‌دهد. مصرف منظم ترکیبی از عسل و پودر سیر قبل از خواب داروی مقوی افزایش نیروی جنسی است که لذت جنسی واستقامت جنسی را افزایش می‌دهد.

۱۸. ضدسلولیت با عسل

مصرف آب لیمو همراه با یک قاشق عسل به عنوان اولین چیزی که بعد از بیدار شدن هنگام صبح می نوشید، یک درمان موثر ضد سلولیت است که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک شایانی می‌کند.

۱۹ . ضد پیری با عسل

عسل خاصیت جوان نگه داشتن شما را دارد و در حقیقت فرآیند پیری را به تعویق می اندازد. عسل شامل ماده آنتی‌اکسیدان است ، ترکیب های قدرتمندی که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و بر روند پیری و سرعت پیری غلبه می‌کنند.

۲۰. تسکین درد آرتریت با عسل

تحقیقات علمی نشان داده است که بیماران مبتلا به آرتریت ، در صورتی که صبح‌ها با معده‌ی خالی مخلوطی از عسل و دارچین را به طور منظم مصرف نمایند، دردشان به میزان زیادی تسکین می‌یابد.

۲۱. ترکیب عسل و دارچین و ده ها خاصیت

عسل و دارچین برای درمان کمک به کاهش کلسترول ، ریزش مو ، درمان ناباروری ، ورم مفاصل ، دندان درد ، درمان سرماخوردگی ، قوی شدن سیستم ایمنی بدن ، ناراحتی معده ، طول عمر و کاهش وزن مفید است.

۲۲. کاهش ریسک بیماری های قلبی با عسل

اگر در صبح از ژله‌ صبحانه‌ استفاده می کنید آن را با عسل جایگزین کنید. با انجام این کار ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی در شما کاهش می یابد. و همینطور بیماران قلبی باید عسل را که گلوکز وفروکتوز طبیعی دارد، جایگزین شکر سفید کنند.

۲۳. آرام بخش مغزی با عسل

عسل را در صبحانه‌تان بگنجانید مثلا می‌توانید غلات صبحانه‌تان یا فرنی را با عسل مخلوط کنید. مواد مغذی که در عسل موجود است باعث اثرات آرام‌کننده روی مغز می شوند.

۲۴. پانسمان زخم با عسل

در صورتی که روی بدن‌تان جراحتی دارید که ناشی از خراش یا سوختگی یا بریدگی است یا در اثر عمل جراحی بوجود آمده ، باید از عسل در این زمینه استفاده کنید و جراحت بدن‌تان را با عسل پانسمان کنید. عسل با توجه به خاصیت ضد التهابی طبیعی که دارد، کمک می‌کند که زخم‌تان سریع‌تر بهبود پیدا کند. عسل دارای مواد شیمیایی فتوشیمیایی متفاوت است که در غذاها و گیاهان مختلف یافت می‌شود و باکتری‌ها و قارچ و ویروس‌ها را می‌کشد. بدین ترتیب عسل می‌تواند یک راه حل خوب برای پانسمان زخم باشد.

۲۵. کاهش کلسترول با عسل

از آن‌جایی که عسل فاقد کلسترول است می‌تواند میزان کلسترول یک بیمار مبتلا به کلسترول بالا را کاهش دهد.

 ۲۶: درمان زخم داخلی با عسل

عسل می‌تواند در درمان زخم معده و رورده موثر واقع شود. در اروپا ، از عسل برای کمک به درمان زخم ، به ویژه زخم معده استفاده می‌شود.

۲۷. افزایش انرژی با عسل

عسل انرژی بدن را بصورت طبیعی افزایش می‌دهد.با مصرف یک قاشق عسل شما می توانید هزار و پانصد متر بیش‌تر بدوید. برای این‌که انرژی خودتان را بیشتر کنید، ماده خوراکی طبیعی بهتر از عسل وجود ندارد.

۲۸. التیام زخم با عسل

نوع خاصی از عسل می‌تواند زخم پا را بهبود و درمان کند.

۲۹. رفع اسید معده با عسل

کسانی که اسید معده‌شان بیش از اندازه است و مبتلا به التهاب معده‌ی هیپرتروفیک هستند، توصیه می‌شود که ترکیب آب گرم و عسل بخورند.

۳۰. رفع درد معده و کم آبی بدن با عسل

ترکیب عسل رقیق شده در آب برای درد معده و دهیدراته شدن بدن (کم شدن آب بدن) بسیار مفید است.

۳۱. بهبود مشکل تنفس با عسل

عسل روی درمان مشکلات تنفسی تاثیر مثبت و قویی دارد.

۳۲. تقویت ایمنی بدن با عسل

عسل یکی از خوراکی هایی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده‌ است.

۳۳. فعال کردن واکنش ایمنی بدن با عسل

عسل واکنش ایمنی بدن را با ارائه‌ی گلوکز برای گلبول‌های سفید خون، فعالتر می‌کند.

۳۴: رفع حملات میگرنی با عسل

افرادی که دچار حملات میگرن می‌شوند ، باید در همان لحظه حمله یک قاشق مرباخوری عسل محلول در نصف لیوان آب گرم را آرام آرام میل کنند. در صورت نیاز ۲۰ دقیقه بعد دوباره ترکیب آب و عسل را بنوشند. ترکیب عسل و آب گرم می‌تواند برای بهبود درد موثر باشد چرا که میگرن با میزان استرس ارتباط دارد.

۳۵. رفع خماری با عسل

عسل می‌تواند خماری و ناهوشیاری ناشی از مصرف الکل را از بین ببرد.

۳۶. درمان ناخوشی ها با عسل

عسل یک درمان طبیعی برای بسیاری از ناخوشی‌ها است.

۳۷. کاهش درد گلو با عسل

استفاده از عسل در چای لیمو به کاهش درد گلو کمک می‌کند.

۳۸: درمان بی خوابی با عسل

اگر نمی‌توانید بخوابید ، ترکیب معروف عسل و شیر را استفاده کنید. یک قاشق چای‌خوری عسل را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید تا استرس خود را کم کنید و به خواب بروید. یا ۱ یا ۲ قاشق چای خوری عسل را به یک فنجان چای بابونه بیفزائید و آن را بنوشید.

۳۹. رفع حبس آب و ترس کودکان با عسل

قبل از خواب یک قاشق چای خوری عسل ، به رفع احتباس آب در بدن کمک می‌کند و ترس را در کودکان از بین می‌برد.

۴۰. رفع سوزش سر دل با عسل

مشکل سوزش سر دل را در دوران بارداری  با مصرف عسل و شیر به حداقل برسانید.

۴۱. تمیزکننده دندان با عسل

عسل را بعنوان یک عنوان دهان شویه می‌توانیم استفاده کنیم. ترکیب یک قاشق غذاخوری عسل در یک فنجان آب گرم می‌تواند دندان‌ها و دندان‌های مصنوعی را تمیز کند و میکروب‌های داخل دهان را از بین ببرد.

۴۲. جلوگیری از اسیدیته بدن با عسل

عسل از اسیدیته شدن بدن جلوگیری می‌کند. pH عسل معمولا بین ۳.۲ تا ۴.۵ است. این سطح pH نسبتا اسیدی از رشد بسیاری از باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

۴۳. بالا بردن عملکرد ورزشی با عسل

عسل یک ماده‌ی نیروزای طبیعی مقوی بسیار عالی است و به افزایش عملکرد ورزشکاران کمک شایانی می‌کند.

۴۴. ضد طاسی با عسل

برای جلوگیری از ریزش مو یا طاسی از عسل استفاده کنید.

 ۴۵. درخشان شدن موها با عسل

عسل و دو فنجان آب گرم می‌تواند به درخشش طبیعی موهای‌تان کمک کند و سلامت آن را بهبود دهد. یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و آن را به شکل خمیر دربیاورید. این ترکیب را روی موهای‌تان استفاده کنید. این کار باعث درخشش موهای شما می‌شود.

۴۶. هضم کننده غذا با عسل

عسل در روند بهبود هضم غذای‌تان موثر واقع می‌شود. خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتری عسل آن را تبدیل به یک درمان بسیار خوب برای بهبود فرآیند سیستم گوارش کرده‌ است.

۴۷. ضد سرطان با عسل

عسل ضد سرطان است. سرطان را درمان نمی‌کند ، اما چیزی که نمی‌توان نادیده گرفت این است که عسل دارای خواصی است که از ابتلا به سرطان و تشکیل تومور پیشگیری می‌کند.

۴۸.درمان خشکی پوست با عسل

شما همچنین می‌توانید عسل را به عنوان یک لوسیون برای درمان قسمت‌های خشک پوست دست ، آرنج ، و یا جاهای دیگر استفاده کنید. خیلی راحت یک قاشق چای‌خوری عسل را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون و یک-دوم قاشق چای‌خوری آب لیمو مخلوط کنید. این ترکیب را به دست، آرنج، پاشنه پا و بسیاری از نقاط دیگر بدن‌تان بمالید، و پس از ۱۵ دقیقه آبکشی کنید. درمان فوری!

۴۹. تقویت حافظه با عسل

عسل حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری است که می‌توانند مغز را در بهترین حالتش حفظ کنند. در حقیقت، تحقیقات نشان می‌دهد فقط مصرف روزانه‌ی یک قاشق عسل می‌تواند به حافظه‌ی زنان بعد از عادت ماهیانه‌ی کمک کند هوشیار بماند. اضافه کردن روزانه یک قاشق غذاخوری عسل به یک فنجان چای ، راهی آسان شاداب‌کننده برای رسیدن به این مقدار است. عسل به مغز کمک می‌کند کلسیم جذب کند که به حافظه هم کمک می‌کند. مراقبت خوب از مغز به وسیله‌ی مصرف مواد مغذی درست، می‌تواند احتمال ابتلای شما به زوال عقل را در کهنسالی کاهش دهد.

۵۰. ضد سرفه با عسل

همه‌ی مواد موجود در شربت‌های ضدسرفه برای سلامت بدن‌تان خوب نیستند، اما عسل یک درمان قدیمی برای سرفه است که مملو از فوایدی برای سلامتی است. عسل گلو را می‌پوشاند و با تسکین انتهای اعصابی که از گلو محافظت می‌کنند، آن را آرام نگه می‌دارد.

برخی از پزشکان معتقدند که دو قاشق غذاخوری عسل دقیقا به اندازه‌ی داروهای مهارکننده‌ی سرفه موثر است.

در حقیقت ، سازمان جهانی بهداشت ، عسل را به عنوان یک دیمالسنت (چیزی که التهاب یا سوزش را تسکین می‌دهد) مورد تایید قرار می‌دهد، که به خاطر عملکردش به عنوان یک محافظ روی گلو ، سرفه را تسکین می‌دهد.

۵۱: ضد امراض پوست سر با عسل

محققان دریافته‌اند وقتی محلول رقیقی از آب و عسل را به کف سر بمالید و آن را چند ساعت به حال خود بگذارید، کف سرتان سریعا سلامتی خود را باز می‌یابد. در واقع، برخی می‌گویند ضایعات پوستی پس از چند هفته استفاده از این درمان، کاملا ترمیم می‌شوند؛ سایرین می‌گویند در کاهش ریزش مو هم بهبودهایی را مشاهده کرده‌اند.

عسل به خاطر خواص ضدقارچ، ضدالتهاب، و ضدباکتری‌اش برای مشکلات پوست سر بسیار خوب است. پس راحت باشید و سرتان را با مقداری عسل بپوشانید و از نرم‌کنندگی عمیق آن بهره ببرید تا دیگر نگران خشکی و پوسته‌پوسته شدن کف سرتان نباشید. حتی اگر پوست سرتان مشکلی ندارد، می‌توانید از عسل استفاده کنید؛ عسل کف سرتان را مرطوب کرده و موهای‌تان را فوق‌العاده نرم می‌سازد.

۵۲: ضد جوش هرپس با عسل

سر و کار داشتن با جوش هرپس می‌تواند عذاب‌آور باشد و گاهی داروهای بدون نسخه آن طور که افراد می‌خواهند عمل نمی‌کنند. لازم به ذکر نیست که افراد زیادی از خرید داروی هرپس خوش‌شان نمی‌آید زیرا به خاطر وضعیت خود احساس خجالت می‌کنند.

کسانی که با هرپس درگیر هستند، از شنیدن این خبر که عسل می‌تواند به بهبود علائم هرپس کمک کند آسوده خاطر خواهند شد، زیرا اگر روی جراحت‌ها استفاده شود مایعات آن‌ها را بیرون می‌کشد.

۵۳حفظ کننده رطوبت با عسل

عسل ماده‌ی فوق‌العاده‌ای برای کسانی است که عاشق درمان‌های خانگی دست‌ساز هستند و به حفظ رطوبت دست‌ها، پاها، و تمام بدن کمک می‌کند. از آن جایی که عَسَل رطوبت را به خوبی نگه می‌دارد، می‌توانید آن را به شامپوها، نرم‌کننده‌ها، و مرطوب‌کننده‌ها اضافه کنید تا نتایج خارق العاده‌ای بگیرید.

۵۴. ضد رفلاکس با عسل

عسل در جلوگیری از رفلاکس مواد غذایی به اسید مری و تسکین بازگشت اسید معده و سوزش سر دل معروف است. تعدادی تحقیق انجام شده نشان می‌دهد که عسل می‌تواند به کاهش علائم مرتبط با رفلاکس اسید کمک کند و قادر است به درمان نای کمک کند.

شاید شواهد زیادی در این باره وجود نداشته باشد، اما برخی می‌گویند عسل عفونت‌های هلیکوباکتر پیلوری معده را نیز درمان می‌کند که معمولا عامل اصلی زخم معده هستند. وقتی عَسَل مصرف می‌کنید، نای را می‌پوشاند که به درمان التهاب یا آسیب کمک می‌کند؛ این امر در نهایت منجر به کاهش علائم رفلاکس مواد به مری می‌شود.

برخی می‌گویند عَسَل به حفظ حرکت یکنواخت دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند زیرا حاوی آنزیم‌های خاصی است که سبب تقویت سیستم گوارش می‌شود.

۵۵رفع التهاب سینوس با عسل

اگر تا به حال یک دوره بیماری سینوس شدید داشته‌اید و تنها کاری که از دست‌تان برمی‌آمده است آن بود که خودتان را بخوابانید و استراحت کنید، از شنیدن این خبر خوب خوشحال می‌شدید که عسل می‌توانید به رفع چنین مشکلاتی کمک کند.

بله ، فقط برای چند ماه ، هر روز یا عصرها پیش از خواب نصف یک قاشق چایخوری عسل بخورید تا به تدریج متوجه کاهش علائم مربوط به التهاب سینوس‌ها شوید.

برخی محققان اذعان می‌کنند در عَسَل چیزی وجود دارد که باکتری‌های مسبب عفونت‌های سینوسی را می‌کشد. اگر این امر واقعیت داشته باشد دیگر نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود و هم برای بدن‌تان بهتر است.

 ۵۶: درمان عفونت واژن با عسل

زمانی که طبیعت اسیدی واژن از تعادل خارج شود، کاندیدا آلبیکانس در چنین محیطی به خوبی رشد می‌کند، و سبب عفونت قارچی می‌شود.

امروزه بسیاری از زن‌ها می‌دانند مصرف لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس به رفع این مشکل کمک می‌کند، اما بسیاری نمی‌دانند عَسَل نیز می‌تواند کاملا مفید باشد. بله، فلاونوئیدهای عَسَل در بسیاری از زنان که آن را به عنوان درمان خانگی مصرف می‌کنند، به دور نگه داشتن کاندیدا آلبیکانس کمک می‌کند.

می‌توانید عسل را با ماست معمولی مخلوط کنید و یک یا دو بار در روز آن را به صورت موضعی اطراف ناحیه‌ی واژن استفاده کنید تا ببینید آیا به بهبود عفونت قارچی کمک می‌کند یا خیر. بهتر است ۲ قاشق غذاخوری عسل خام  فرآوری نشده را با ۱ قاشق غذاخوری ماست معمولی مخلوط کنید.

۵۷. درمان بیماری لثه با عسل

عسل به دلیل مواد ضدمیکروب خوبی که دارد، علی رغم محتوای قندی‌اش می‌تواند به مبارزه با بیماری‌های لثه کمک می‌کند. محققان می‌گویند آنزیمی در عسل وجود دارد که مسئول ایجاد هیدروژن پراکسید است. این پراکسید همان چیزی است که خاصیت ضدمیکروبی عسل را ایجاد می‌کند ، و رشد باکتری‌های پژک دندان را کاهش داده و مقدار اسید را محدود می‌کند.

شرط می‌بندم هرگز فکرش را هم نمی‌کردید که بشنوید عسل می‌تواند با شوینده‌ی دهان مقایسه شود.

۵۸: ضدباکتری و شیرین کننده با عسل

بله عسل یک شیرین‌کننده‌ی طبیعی است اما مراقب آدم‌ها یا تولید‌کنندگانی باشید که عسل را فرآوری می‌کند و بیش‌تر خواص ضدباکتری‌اش را می‌گیرند.

اگر از سوپرمارکت محل خود عسل درجه یک می‌خرید ، احتمال آن‌که فرآوری شده باشد زیاد است. در حقیقت، برخی می‌گویند سه چهارم عسلی که در خواربار فروشی‌ها یافت می‌شود، فرآوری شده است، یعنی تقریبا تمام فواید تغذیه‌ای خود را از دست داده است.

بیش‌تر این به اصطلاح عسل‌ها از چین می‌آیند و حتی در ظروف آن‌ها هیچ اثری از گرده‌ی گل نیست، یعنی فوق‌ فرآوری شده است.

 ۵۹. درمان اگزما با عسل

عسل یک درمان طبیعی برای کسانی است که از اگزما رنج می‌برند و ممکن است بتواند بیماری‌شان را تسکین دهد.

یک درمان خانگی شگفت‌انگیز برای چنین مشکلی استفاده از مخلوط عسل ، دارچین، و آب‌لیمو است. فقط یک قاشق چایخوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و نصف آب یک لیمو را به آن بیفزایید.هر روز این مخلوط را هم بزنید و بنوشید.

هم‌چنین اگر طعم تلخ سرکه اذیت‌تان نمی‌کند ، می‌توانید یک قاشق چایخوری سرکه‌ی سیب هم به آن اضافه کنید. سرکه‌ی سیب علاوه بر اگزما ، برای بسیاری از ناخوشی‌ها و مشکلات دیگر هم مفید است.

می‌توانید چند بار در روز عسل را به نواحی تحت تاثیر پوست بزنید تا ببینید آیا به پاک‌سازی نقاط آسیب‌دیده کمک می‌کند یا خیر. قبل از هرگونه نتیجه‌گیری چند هفته به آن مهلت دهید.

۶۰. افزایش هوش با عسل

عسل هوش شما را را بهبود می‌بخشد.

۶۱. خاصیت جوان کنندگی عسل

عسل بدن‌تان را دوباره جوان می‌کند.

۶۲.کاهش استرس با عسل

با مصرف یک قاشق عسل در روز میزان استرس خود را کاهش دهید

یک قاشق چای‌خوری عسل می‌تواند حدود ۴ گرم فروکتوز داشته باشد ، در صورت مصرف زیاد، می‌تواند برای کسانی که بیماری دیابت یا مقاومت به انسولین دارند، دردسرساز شود.توصیه می‌شود روزانه کمتر از ۲۵ گرم فروکتوز مصرف کنید.

با وجود آن که عسل درمانی طبیعی برای بسیاری مشکلات است ، باید مراقب باشید و هر روز مقدار کمی عسل مصرف کنید یا در صورت ضرورت به صورت موضعی استفاده کنید.پس از آن‌که چند ماه  به طور مرتب این کار را انجام دادی، متوجه احساس بهترتان می‌شوید.

بسیاری از افرادی که شروع به استفاده‌ی منظم عسل کرده‌اند، متوجه شده‌اند چقدر انرژی بیش‌تری دارند.افراد زیادی عسل را به خاطر اثرات درمانی‌اش تحسین می‌کنند. اگر مطمئن نیستید که چطور عسل را در زندگی روزمره‌تان بگنجانید، از برخی ایده‌های فهرست شده در این نوشتار استفاده کنید.

حال که با ۶۲ مورد از فواید عسل برای بدن آشنا شدید حتما این ماده‌ی مغذی را در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید و از خاصیت های عسل برای سلامتی‌تان بهره بگیرید. با مطالعه‌ی این مطلب منتظر نظرات‌تان در مورد فایده عسل برای سلامتی بدن هستیم. از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

فواید شگفت آور عسل

با این خاصیت عسل آشنا شوید

خاصیت های عسل برای پوست و سلامتی

خواص عسل

تاثیرگذاری عسل بر درمان بیماری‌ها