ژل رویال معجزه طبیعت برای درمان ناباروری و نازایی
ژل رویال معجزه طبیعت برای درمان ناباروری و نازایی

ژل رویال معجزه طبیعت برای درمان ناباروری و نازایی

ژله شاهانه ، ژله سلطنتی ، غذای ملکه ، ژل رویال ، اکسیر جوانی و در زبان انگلیسی رویال ژلی ( royal jelli) هم گفته می شود ، ژل رویال ماده خوراکی طبیعی بسیار مغذی ، مقوی و نیرو بخش است. در کتاب های پزشکی سنتی و قدیمی از ژل رویال به عنوان اکسیر جوانی و ماده طول عمر بیشتر و حیاط بخش نام برده شده است. ژل رویال یکی از مهمترین محصولات زنبور عسل می‌باشد ، ژل رویال را زنبوران کارگر در سن ۳ روزگی تا ۱۲ روزگی خود از مغز خود ترشح می‌کنند که اصطلاحا به این زنبورها زنبوران پرستار گفته می شود.

پژوهش ها پیرامون ژل رویال نشان داده است قدرت تخم ریزی فوق العاده و عمر طولانی ، زیبای ملکه و جثه بزرگ به دلیل تغذیه ژل رویال می باشد.
زنبورملکه حدودا ۵ تا۶ سال و حتی گاهی بیشتر هم عمر می کند در حالی که عمر زنبوران کارگر ۲۰ روز و در نهایت۳۰ روز می‌باشد. ژل رویال سرشار از املاح معدنی مثل فسفر، کلسیم ، اسید امینه های ضروری بدن ، آهن ، پروتیین ، ویتامین های مختلف از جمله : A , C , E و ویتامین های گروه B و D و همچنین آب فراوان است. تحقیقات به عمل آمده بر روی حیواناتی مثل موشها نشان می‌دهد با افزودن مقداری ژل رویال به جیره غذایی آنها طول عمرشان افزایش یافته و حتی به ۲ برابر بیش از حالت عادی رسیده است.

مواد تشکیل دهنده رویال

اجزای تشکیل دهنده اصلی ژل رویال ، آب ( ۶۷ % ) ، پروتئین و نمک های معدنی ، قند ، چربی (۵% ) است . ترکیب ژل رویال در مقایسه با نژاد های زنبور و زمان حدودا ثابت باقی می ماند .اسید های آمینه ضروری برای انسان در آن وجود دارد و حاوی ویتامین های گروه B مانند ویتامین B6 ( پیریدوکسین ) و اسید پانتوتنیک ( ویتامین B5 ) است . هم چنین حاوی بسیاری از مواد معدنی از قبیل فسفر ، آنتی بیوتیک و کلسیم ، آهن ، برخی آنزیم ها ( از جمله گلوکز ، اکسیدازوکولین ، استراز ) ، مقدار بسیار کم ویتامین C بوده ، اما هیچ یک از ویتامین های محلول در چربی E , D , A و K را ندارد . از جمله اسید های چرب غیر اشباع موجود در آن می توان به ۱۰ هیدروکسی ۲ دکونئیک اسید اشاره نمود که تنها در طبیعت ژل رویال دیده شده است و خواص اعجاب انگیزی را در بر دارد

ویژگی های ژل رویال

اثر آن مربوط به ویتامین ها ، به ویژه اسید پانتوتنیک است . گلوتامیک اسید و گلیسین موجود در آن نیز ممکن است نقشی حیاتی در به تاخیر انداختن پیری ، مقاومت بدن در برابر تومور ، بهبود دیابت و هیپر گلیسمی و آرتریت و هم چنین کاهش اثرات جانبی شیمی درمانی و پرتو درمانی در درمان سرطان داشته باشد . ژل رویال با نتایج موفقیت آمیز در مورد بیماری های قلب و عروق ، پارکینسون و … به کار رفته است. ژله رویال سرشار از استیل کولین است که موجب گشاد شدن عروق می شود بویژه برای اشخاص دچار فشار خون بالا توصیه شده است و باعث تنظیم فشار خون می شود . ژل رویال در موارد کم خونی ، ناراحتی های اعصاب و روان ، آلزایمر و ضعف عمومی بدن موثر می باشد .

مشخصات ژل رویال

این ژل ، خمیری شکل با رنگ تقریبا سفید تا زرد کمرنگ و طعمی تند و زننده است. این ماده مغذی تا سه روز مورد استفاده همه لاروها قرار میگیرد ولی زنبور ملکه به طور دائم از این ماده تغذیه می شود. بدون ژل رویال هیچ لاروی قادر به رشد نیست و این ماده، ملکه را قادر می سازد که در روزهای تخم ریزی در شبانه روز بیش از ۲۵۰۰ تخم بگذارد که وزن این مقدار بیش از وزن خود ملکه است. همچنین ملکه زنبور عسل به واسطه استفاده از این ماده مغذی حدود ۵ تا ۶ سال عمر می کند در حالی که زنبور های کارگر در فصول فعالیت خود (بهار و تابستان) حدودا در کمتر از ۲۱ تا ۳۴ روز از فعالیت خود می میرند.

خواص ژل رویال

ژل رویال قبل از هر چیز به عنوان ماده ای که وضعیت کلی فرد را با تسهیل متابولیسم درون سلولی بهبود می بخشد مطرح است . از جمله خواص ژل رویال می توان به کنترل قند و لیپید خون ، خواص ضد سرطانی ، تقویت میل جنسی با اثر بر هورمون های جنسی ، افزایش طول عمر با بهبود وضعیت آنی اکسیدانی به علت وجود پپتید های فعال ( تیروزین و فنیل آنالین ) و افزایش مقاومت در برابر بیماری های ویروسی اشاره نمود. و هم چنین در کرم های آرایشی که ژله رویال باشد از پیری جلوگیری و بر طراوت و شادابی پوست می افزاید.

برخی از خواص درمانی ژل رویال

🔹 بهبود میگرن
🔹 استخوان سازی
🔹 افزایش طول عمر
🔹 درمان بیماری صرع
🔹 تقویت قوای جنسی
🔹 کاهش مشکلات یایسگی
🔹 تنظیم فعالیت غده تیروئید
🔹 جبران کاهش ترشح تستسترون
🔹 پیشگیری و بهبود بیماری ام اس
🔹 امکان باروری در زوج های نابارور
🔹 بهبود بیماری های آرتروز و روماتیسم
🔹 بهبود بیماری های عصبی مانند آلزایمر
🔹 تنظیم قند خون و درمان بیماری دیابت
🔹 ترمیم و بازسازی جای زخم و سوختگی
🔹 تامین انرژی و مواد لازم در ایام بارداری
🔹 جلوگیری از آسیب کبد در شیمی درمانی
🔹 انرژی زایی برای ورزشکاران و افراد پر کار
🔹 زیبایی و شادابی پوست و ضد چین و چروک
🔹 تنظیم چربی خون ، پیشگیری و درمان سکته
🔹 پیشگیری از پیشرفت ، و بهبود انواع سرطان ها
🔹 تقویت رشد جسمی و ذهنی کودک در دوران جنینی
🔹 درمان افسردگی و بیماری های روحی و روانی مانند استرس

قدرت ژل رویال برای ملکه

در آزمایشاتی که  بر روی مرغ خانگی و افزودن ژل رویال به غذای آنها دیده شده این مرغان پیر تخم گذاری را ازسر گرفته اند و مرغان جوان میزان تخم گذاریشان افزایش یافته است. ملکه زنبور عسل در طول عمرچند ساله ی خود فقط یک بار جفت گیری می کند جالب است بدانید که ملکه زنبوران عسل با مصرف ژل رویال در طول ۲۴ ساعت میتواند ۲۵۰۰ تخم بگذارد که وزن تخم ها از وزن خود ملکه بیشتر است ، ملکه زنبور عسل قدرت بسیار بالایی در تخم ریزی دارد .این ماده از دو جفت غده هیپوفارین موجود در طرفین سر زنبوران کارگر جوان ترشح می شود و با بزاق دهان آنها مخلوط می گردد.

مشخصات ژل رویال

ژل رویال ماده ای خمیری شکل ، شیری رنگ متمایل به زرد روشن و دارای خاصیت کلوییدی و چسبناک، بابوی خاص که هنگام حل شدن در آب کمی کف میکند و phکمتر از ۷ و خاصیت اسیدی دارد. شاه انگبین خالص و طبیعی دارای طعمی کمی ترش ، گس وتیز می باشد که می توان برای بهتر شدن طعمش ، مقداری به آن عسل افزود.

مصرف ژل رویال در صبحانه

مصرف یک چهارم قاشق مربا خوری از آن همراه صبحانه توصیه می گردد این ماده روی مجموعه بدن تأثیر گذاشته و آن را تقویت می کند. تمام افراد خسته می توانند از یک مرحله درمان به وسیله ژله رویال سود ببرند . این ماده زمینه جسمی شخص را تقویت کرده و امکان پیشگیری از بیماری های عفونی را به وجود می آورد . هم چنین مقاومت شخص را در فعالیت های شدید افزایش می دهد .
ژله رویال یک غذای برتر است که افزایش وزن را تسهیل می کند و باید آن را برای افرادی که در حال گذراندن دوره نقاهت هستند و یا دچار بی اشتهائی شده اند ، توصیه کرد . به خاطر تأثیر آن روی غدد فوق کلیوی ، ژله رویال یک ماده غذائی تقویت کننده است که برای افراد ضعیف ، افسرده ، دچار ضعف عصبی و افرادی که کار فکری شدیدی دارند دانست.

تعادل هورمونی با ژل رویال

ژل رویال به عنوان یک داروی مهم ، به تعادل هورمونی خانم ها و تنظیم چرخه قاعدگی آن ها و سلامت تخمک ، در نتیجه به باروری آنها کمک مناسبی می کند. مصرف منظم ژل رویال با کیفیت ، باعث تعادل و توازن هورمون ها می شود. ژل رویال یک ماده طبیعی عالی برای افزایش قدرت باروری و جنسی هست ؛ اگر دلیل ناباروری در ضعف جنسی و یا کمبود تعداد اسپرم و یا داشتن تخمک ضعیف باشد ژل رویال می تواند به شما کمک کند. همچنین ژل رویال نقش مهمی در کاهش استرس و بهبود بیماریهای عصبی و تنظیم ترشح هورمونی دارد.

تقویت بدن با ژل رویال

برای اشخاصی که دچار ناتوانی جنسی هستند ، بسیار سودمند است . ژله رویال از پیری زودرس اعضا و پوست جلوگیری می کند . این خاصیت دو نتیجه دارد . یکی اینکه از فرتوتی شخص جلوگیری نموده و اثر آن را کاهش می دهد و دیگر اینکه در تولیدات محافظ پوست مانند کرم ها و ماسک ها به کار می رود مقدار قند افراد مبتلا به دیابت را پائین می آورد. این ژل حاوی ماده مهمی است که کلاژن را می سازد.کلاژن عنصری است که خاصیت ضد پیری دارد و باعث نرم و لطیف ماندن پوست می شود. ژله رویال برای محافظت پوست در تولیدات محافظ پوست بکار می‌رود. ژل رویال غنی ترین عنصر طبیعی از نظر ویتامین B5 است که به آن اسید پانتونیک می گویند.

تشخیص علت ناباروری پزشکی

برای تشخیص ناباروری ممکن است ابتدا آزمایش آنالیز اسپرم درخواست شود تا کیفیت و کمیت اسپرم در مردان مورد بررسی قرار گیرد. در صورت وجود نداشتن مشکلی در اسپرم‌‌های مرد ، سپس برای بررسی مشکلات ناباروری در زن اقدام می‌شود. برای بررسی مشکل ناباروری در زنان ، معمولاً ابتدا آزمایش‌های خونی برای بررسی سطح هورمون‌های مختلف درخواست می‌شود. همچنین ممکن است برای بررسی بیشتر، نمونه‌برداری از آندومتر یا دیوارۀ رحم انجام شود. تا وجود هر گونه مشکلی در بافت رحم بررسی شود. همچنین برای بررسی سلامت لوله‌های رحم و تشخیص دقیق‌تر مشکلات رحمی ، ممکن است سونوگرافی واژینال یا تصویربرداری رنگی از رحم یا هیستروسالپنگوگرافی تجویز شود. هیستروسالپنگوگرافی شامل انجام سونوگرافی یا عکس‌برداری با اشعۀ ایکس از اندام‌های تناسلی است. با تزریق نوعی رنگ یا محلول نمکی به همراه هوا به داخل دهانۀ رحم و وارد شدن آن به درون لوله‌های رحم، باز یا مسدود بودن لوله‌های رحم هنگام انجام سونوگرافی یا عکس‌برداری مشخص می‌شود.
در صورت تشخیص ندادن مشکل توسط روش‌های فوق، ممکن است پزشک برای بررسی دقیق‌تر رحم ، تخمدان و لوله‌های رحم از عمل لاپاراسکوپی استفاده کند. در این عمل ، پزشک با ایجاد برش کوچکی در نزدیکی ناف و وارد کردن یک لولۀ بلند و باریک مجهز به دروبین به درون شکم می‌تواند محیط بیرون رحم، تخمدان‌ها و لوله‌های رحم را بررسی کند و از وجود بافت غیرطبیعی مثل عارضۀ آندومتریوز باخبر شود. در ضمن پزشک می‌تواند باز بودن یا انسداد لوله‌های رحم را نیز با دقت بیشتری بررسی کند.

ژل رویال و ناباروری

قرار دادن ژل رویال در برنامه غذایی روزانه و مصرف آن در دوره های درمانی اثرات مثبت فراوانی را درناتوانی جنسی مردان و بهبود نارسایی تخمدان ها درزنان نشان داده است. ژل رویال به دلیل داشتن ویتامین ها فراوان از جمله ویتامین E (آمیزشی) باعث افزایش فعالیتهای آمیزشی می گردد و با کامل کردن طول دوره های درمان باعث بهبود ضعف های جنسی و به مرورموجب درمان ناباروری خواهد شد. تعادل هورمونی در زنان برای سلامت تخمک ضروری است. عدم تعادل هورمونی موجب عدم توازن در چرخه باروری ، قائدگی و تخمک گذاری می گردد و باروری را به میزان زیادی کاهش می دهد. مشکلات قاعدگی شانس لقاح را در زنان کاهش می دهد.

خاصیت ضد سرطانی ژل رویال

ژل رویال به دلیل داشتن اسید های چرب غیر اشباع مانند HAD10 خاصیت ضد سرطانی فوق العاده ای دارد. همچنین به دلیل داشتن خاصیتی که موجب کاهش فعالیت استروژن می شود و مانع رشد سلولهای سرطانی در سرطان پستان می شود. این ماده شگفت انگیز می تواند سلولهای ایمنی بدن را وادار به تولید عوامل ضد تومورمانند اینترفرون ها ، سلولهای T وعامل نکروز دهنده تومورو…کند. در مطالعات آزمایشگاهی افزایش عوامل ضد تومور در کشت سلول به همراه شاه انگبین تایید شده است.

شاه انگبین ، تاثیر بسیار خوبی بربهبود بیماران سرطانی بعد از پرتو درمانی و شیمی درمانی دارد و موجب افزایش سرعت تولید گلبولهای سفید و پلاکت ها (سلولهای دفاعی بدن) در خون می شود. براساس تحقیقات انجام شده همچنین با توجه به کتابهای طب سنتی ، شاه انگبین می تواند در تمام سنین و به عنوان مکمل غذایی مناسب دررژیم غذایی آنها قرار گیرد.

تاثیر جذب مواد غذایی

این اسید نقش کاملا اساسی در متابولیسم سلول ها دارد و کوآنزیم A از این ماده تشکیل می شود. بدون اسید پانتونیک بدن قادر به جذب مواد هضم شده نخواهد بود. کمبود این ویتامین مهم باعث: آسیب های شدید پوستی ، ریزش مو ، توقف رشد کودکان ، خستگی شدید جسمی و فکری ، بی خوابی و واکنش های عصبی ، ناراحتی های شدید گوارشی و روده ای می شود که این موارد اهمیت اسید پانتونیک را نشان می دهد. مقدار کلسترول را کاهش می دهد و مقدار آن را کنترل می کند. به علت دارا بودن فیتو استرول استیل کولین و مقداری از ترکیبات استرادیول ، یک تنظیم کننده فشار خون موثر است و موجب کاهش فشار خون می شود

پروتئین مخصوص در ژل رویال

علت دارا بودن پروتئین مخصوص و یک اسید چرب به نام ترانس۱۰ هیدروکسی دسنوئیک اسید ، مصرف ژل رویال در رژیم غذایی منجر به افزایش فعالیت هورمونی و بهبود احساس سلامتی می شود. دارای اثر منبسط کننده عروق و انسداد شریان ها است که برای بیماران قلبی حیاتی استزمینه جسمی شخص را تقویت کرده و امکان پیشگیری از بیماری های عفونی را فراهم می آورد.
ژل رویال منبع طبیعی استیل کولین است که این ماده برای عبور پیام عصبی لازم است و نقش مهمی در حافظه و یادگیری دارد. ژل رویال حاوی پروتئین های آنتی باکتریال قوی است که رویال لیزین نامیده می شود که سر شار از انواع آمینو اسید هاست و بر علیه باکتری های گرم مثبت مقابله می کند.از دیگر موارد درمانی ژله رویال می توان به داروی ضد افسردگی طبیعی ، افزایش انرژی ، قدرت واستقامت ، افزایش سرعت ترمیم زخم ، کاهش دردهای آرتروزی ، تحریک وبهبود سیستم دفاعی بدن نام برد.

بخشی از خواص ژل رویال

کاهش مشکلات یائسگی ، افزایش قدرت جنسی در مردان و زنان ، ضد تومور ، ضد التهاب ، آنتی اکسیدان ، افزاینده سرعت رشد ، کاهش استرس ، حفظ ونگهداری کبد ، جوان سازی و نگهداری قدرت حیاتی درمان اولسر و ناراحتی های گوارشی ، دوره درمان پیشنهادی ۲۱ روز در اوایل بهار. و اوایل پائیز با مقدار مصرف برای هر دوره. در صورت ترکیب ۱۲۵/۳ دو ظرف ۱۲۵ گرمی یعنی. در مجموع ۶ گرم ژله رویال. یعنی هر روزصبح کمی بیشتر ازیازده گرم. ( تقریباً یک قاشق مربا خوری ) مخلوط ۱۲۵/۳ را به صورت ناشتا. زیر زبان گذاشته ، با آب دهان کاملاً مخلوط ومصرف نمائید .

اسید پانتوتنیک

اثر آن مربوط به ویتامین ها، بویژه اسید پانتوتنیک است . گلوتامیک ، اسید و گلیسین موجود در آن نیز ممکن است. نقشی حیاتی در به تاخیر انداختن پیری ، مقاومت بدن در برابر تومور ، بهبود دیابت ، هیپر گلیسمی و آرتریت و هم چنین کاهش اثرات جانبی شیمی درمانی و پرتو درمانی در درمان سرطان داشته باشد. ژل رویال با نتایج موفقیت آمیز در مورد بیماری های قلب و عروق ، پارکینسون و … به کار رفته است .ژله رویال سرشار از استیل کولین است. که موجب گشاد شدن عروق می شود. بویژه برای اشخاص دچار فشار خون بالا توصیه شده است. و باعث تنظیم فشار خون می شود . ژل رویال در موارد کم خونی ، ناراحتی های اعصاب و روان. آلزایمر و ضعف عمومی بدن موثر می باشد .

تاثیر ژل رویال بر بهبود زخم ها

التیام زخم روندی ترمیمی است. که متعاقب آسیب پوست و بافت نرم رخ می دهد. به دنبال آسیب ، پاسخی التهابی رخ می دهد و سلول های زیر پوست تولید کلاژن را افزایش می دهند. پس از آن بافت اپیتلیال بازسازی می شود. ژل رویال یکی از محصولات زنبورعسل می باشد که گزارش های زیادی در مورد فعالیت های دارویی آن در حیوانات آزمایشگاهی وجود دارد. هدف از این مطالعه بررسی اثر ژل رویال در بهبود زخم ناشی از برش استریل در موش بالب سی بود.

مواد و روش ها برای استفاده از ژل رویال

این یک مطالعه تجربی است که در سال ۱۳۸۷ در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام شد. تعداد ۶۰ سر موش بالب سی جنس ماده با سن ۸ هفته انتخاب و به طور تصادفی به ۶ گروه مساوی تقسیم شدند. جهت آماده سازی موش ها برای ایجاد زخم ، آنها را با اتر بیهوش نموده ، سپس موی پشت آنها تراشیده شد و با الکل ضد عفونی گردید.
سپس برشی به طول ۱۰ میلی متر و با ضخامت کامل پوست ایجاد شد. در گروه ۱ یا کنترل منفی منحصرا سرم فیزیولوژی روی زخم مالیده شد. در گروه دوم یا کنترل مثبت ، پماد نیتروفورازون به صورت روزانه ، در گروه سوم ۲۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم ژل رویال روزانه ، گروه چهارم ۲۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم یک روز در میان ، گروه پنجم۳۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم ژل رویال روزانه  و گروه ششم ۳۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم ژل رویال یک روز در میان بر روی زخم مالیده شد.

بهبود زخم ها با استفاده از ژل رویال

ژل رویال در بهبود زخم پای دیابتی بسیار موثر است. در مطالعه ای روی ۸ فرد مبتلا به زخم پای دیابتی با میانگین طول درمان ۴۱ روزه دیده شد. که زخمها از لحاظ طول ۴۰درصد و از لحاظ عرض ۳۰ درصد وهمچنین از لحاظ عمق درحدود ۲۸ درصد بهبود یافته اند. در نتیجه پانسمان با ژل رویال یک روش موثر. در بهبود زخم پای افراد دیابتی می باشد.
طول زخم ها با کولیس ورنیه به صورت یک روز در میان تا بهبود کامل زخم ها اندازه گیری شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون آماری کروسکال والیس تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها: بین گروه های ۱ و ۲ با دیگر گروه ها تفاوت معنی داری از نظر طول زخم وجود داشت (p<0.05). ژل رویال موجب بهبود زخم به طور واضحی در گروه های ۳ و ۵ نسبت به گروه کنترل مثبت و منفی شد، اما تفاوت معنی داری بین دو دوز۲۰۰ و ۳۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم ژل رویال مشاهده نشد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که استفاده روزانه ژل رویال اثر بیشتری روی بهبود زخم نسبت به پماد نیتروفورازون و استفاده یک روز در میان ژل رویال داشت. موارد مصرف یا برخی از خواص درمانی با شاه انگبین مطالعات بسیاری از سالهای گذشته بر روی این ماده اعجاب انگیز انجام شده و خواص درمانی متعدد ژل رویال یا شاه انگبین را به اثبات رسیده است.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

خواص ژل رویال

هفت ترکیب عسل برای تقویت قوای جنسی

چند پیشنهاد ویژه برای افزایش میل جنسی در زنان

روابط جنسی با کیفیت با استفاده از معجون های عسل و خرما

عسل و سیاه دانه یک داروی طبیعی اثر بخش برای تقویت اسپرم مردان

آیا می دانستید با مصرف این میوه ها می توانید نیروی جنسی خودتون را تقویت کنید ؟