تاثیر مثبت و شگفت انگیز عسل بر زنان باردار
تاثیر مثبت و شگفت انگیز عسل بر زنان باردار

تاثیر مثبت و شگفت انگیز عسل بر زنان باردار

زنان در هنگامی که متوجه می شوند باردار هستند با لیست بزرگی از کارهایی که برای مطمئن شدن از رشد مناسب جنین است روبرو می‌شوند ، پزشکان به زنان باردار توصیه می‌کنند که تغییراتی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنند و از غذاهای خاصی که احتمال بالا رفتن خطرات تهدید کننده سلامتی جنین می شود ، صرف نظر کنند. یکی از تصورات غلطی که وجود دارد در مورد مصرف عسل در دوران بارداری می باشد ، سوال اصلی این است آیا مصرف عسل واقعا در دوران بارداری مفید است یا خیر ؟

فواید و نکات مثبت مصرف عسل در دوران بارداری :

عسل در حقیقت دارای خواص بسیار مفیدی است که به عنوان ماده غذایی ارزشمند و غنی از ویتامین که باید به الگوی غذایی دوران بارداری اضافه شود ، شناخته شده است ، در این مطلب تاثیر مثبت و شگفت انگیز عسل بر زنان باردار بررسی می‌شود :
• عسل دارای خواص آنتی بیوتیک طبیعی است.
• عسل این ماده شگفت انگیز توانایی بدن را به منظور کاهش واکنش‌های آلرژیک به مقدار خوبی بالا می برد.
• عسل ضد درد طبیعی می باشد و همچنین یکی از راه‌های درمان طبیعی بزرگ برای سوختگی می باشد.
• همچنین H. Pyroli ادعا می‌کند که عسل برای مهار رشد و کاهش باکتری ایجاد کننده زخم مفید است.
• عسل ، دارای خاصیت شیرین کنندگی سالم و طبیعی بوده و مناسب برای کسانی است که به رژیم طبیعی و سالم غذایی خود اهمیت می دهند.

تحقیقات به عمل آمده نشان داده‌اند که عسل حاوی فلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان است ، به همین دلیل مصرف عسل خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد.

مصرف عسل در بارداری :

آیا واقعا خوردن عسل در دوران بارداری مفید است؟

تاکنون تحقیقات پزشکی معتبری برای تائید کردن این واقعیت که مصرف عسل در دوران بارداری بی خطر است ، وجود ندارد. با پیشرفت های اخیر در فن آوری ، به ویژه در تولید مواد غذایی و زمینه کشاورزی ، موادغذایی موجود آن گونه که از قبل به آن ها نگاه می‌کردیم به نظر می رسند نیستند ، برای مثال ، خیلی از مواد غذایی امروزی ، حاوی مواد افزودنی و کودهای شیمیایی هستند ، که مصرف آن‌ها ممکن است در طولانی مدت برای سلامتی مضر باشند. مصرف عسل تقلبی در دوران بارداری ، در حقیقت می تواند خطرات تهدید کننده ایی و جدی برای سلامتی مادر باردار و جنین به وجود بیاورد ، چرا که دوران بارداری یک مرحله بسیار آسیب پذیر و حساس از زندگی است. در این هنگام می توان نتیجه گرفت که مصرف عسل خالص و طبیعی در دوران بارداری احتمال بالایی دارد بی خطر باشد.

واکنش‌های آلرژیک به عسل در دوران بارداری :

عسل ممکن است دارای هاگ‌های خاصی باشد ، که به سلامت مادر و یا جنین ممکن است آسیب برساند ، در اینگونه موارد ، باید با دکتر خود مشورت کرده و تست‌ها و آزمایش های مربوط به آلرژی را انجام دهید ، توجه داشته باشید که اگر شما نوع عسل مصرفی خود را تغییر می‌دهید ، در گاهی از موارد دیده شده هاگ ها ، در صورت وجود ، با اسیدی خاصی ترکیب شده و در دستگاه گوارش مادر از بین برود و به جنین آسیبی نرساند.
همانطور که از توضیحات بالا متوجه شدید ، مصرف عسل در دوران بارداری احتمال بالایی دارد بی خطر باشد ، ولیکن دلایل مهمی وجود دارد که حتما باید قبل از مصرف عسل در دوران بارداری به آن ها توجه کنید :
1. عسل هایی را که فرآوری نشده‌اند و یا به صورت ارگانیک در طبیعت تولید شده‌اند ، انتخاب کنید.
2. پزشکان اکیدا توصیه می کنند در دوران بارداری عسل پاستوریزه مصرف کنید ، چرا که عسل غیر پاستوریزه امکان دارد حاوی باکتری‌های بیماری زا باشند.
3. برخی از عسل‌ها دارای یک باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم هستند که احتمال خطر ابتلا به بیماری تحت عنوان مسمومیت غذایی حاد را افزایش می دهد ، حتما با پزشک مربوطه مشورت کنید.
4. عسل را از مکان‌های معتبر خرید نمائید ، برخی عسل های تقلبی تحت فرآیندهای شیمیایی گسترده ای تولید و به بازار عرضه می شوند ، بنابراین ممکن است برای جنین خطر آفرین باشند.

به صورت عمومی ، عسل جایگزین مناسب و عالی برای شکر سفید است و حاوی بسیاری ویتامین ها و مواد مغذی است که برای سلامتی مادر و جنین مفید می‌باشد. شما می توانید با پزشک خود مشورت کنید و با خیال راحت مصرف عسل در دوران بارداری را آغاز کنید ، که باید عسل خریداری شده خالص و ترجیحا ارگانیک باشد ، در دوران بارداری ، در صورت احساس گلودرد ، قورت دادن عسل مخلوط با برگ ریحان یک درمان سنتی خواهد بود.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

آیا در دوران بارداری از عسل استفاده کنیم

بهترین مواد قندی برای زنان باردار خرما و عسل می باشد