خواص عسل از زیبایی پوست تا سلامت دستگاه گوارش
خواص عسل از زیبایی پوست تا سلامت دستگاه گوارش

خواص عسل از زیبایی پوست تا سلامت دستگاه گوارش

آنچه باید در مورد عسل و خواص عسل بدانید

ماده خوراکی عسل یا انگبین بصورت محلولی غلیظ و با مزه شیرین و غنی از مواد معدنی است که توسط زنبور های عسل از شهد گل تولید می شود ، عسل محلولی غلیظ قندی می باشد که مهمترین قند های موجود در آن فروکتوز ، گلوکز و ساکاروز هستند. این مواد در خواص عسل از زیبایی پوست تا سلامت دستگاه گوارش موثر واقع می شوند.
بهتر است بدانید برای هضم سریع غذا عسل به عنوان بهترین ماده غذایی می باشد ، آب موجود در عسل بسیار پائین است برای همین بندرت امکان دارد که فاسد شود. در زمان قدیم قبل از به وجود آمدن شکر ، عسل تنها شیرین کنند ماده غذایی بوده است.

خواص عسل برای سلامتی بدن

رفع چین و چروک پوست  با مصرف عسل

موم زنبور عسل هم فواید بسیاری دارد که یکی از مهمترین فواید آن ایجاد شادابی و طراوت در پوست است. با ماسک تهیه شده از موم عسل می توانید فرو رفتگی های پوست مثل جای آکنه و چین و چروک های کم عمق پوست را درمان کنید. ضمن این که باعث می شود پوست شما لطیف گردد.

سلامت دستگاه گوارش  با مصرف عسل

یکی از خواص عسل این است که به سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می کند. عسل طبیعی باعث می شود هضم غذا آسان تر انجام شود و مواد غذایی مفید بهتر جذب بدن شوند. ضمن این که برای بیماری های دستگاه گوارش ( یبوست ، زخم دوازدهه و … ) نیز بسیار مفید است.

بهبود زخم  با عسل

یکی از فواید دیگر عسل این است که کمک شایانی به بهبود زخم ها می کند. دلیل این که عسل باعث تسریع در بهبود زخم می شود این است که این ماده غذایی به مقاومت بدن در برابر عفونت کمک می کند و به دلیل کمک به ترمیم بافت ها باعث سرعت بخشیدن در روند بهبود زخم نیز می شود.

بهبود کم خوابی با مصرف عسل

یکی از خواص مصرف عسل این است که می تواند باعث آرامش شود. برای همین منظور به افرادی که از کم خوابی رنج می برند توصیه می شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل طبیعی یا یک لیوان شیر و عسل مصرف کنند تا بتوانند خوابی راحت و عمیق را تجربه کنند.

نکته : عسل فواید بی شماری دارد اما ممکن است برای برخی افراد مضر باشد. توصیه می شود که به کودکان تا قبل از ۲ سالگی عسل ندهید زیرا به دلیل ایجاد سم بوتولیسم می تواند به شدت خطرناک باشد. بوتولیسم یک نوع مسمویت است که منشع آن سم زنبور می باشد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

تاثیر عسل بر دستگاه گوارش

درمان بیماری های گوارشی با عسل