تاثیرات یک قاشق عسل قبل از خواب
تاثیرات یک قاشق عسل قبل از خواب

تاثیرات یک قاشق عسل قبل از خواب

عسل به داروی طلایی و شفا بخش طبیعت معروف است. به اعتقاد بعضی ها نباید از ساعت ۷ عصر به بعد عسل بخوریم اما تعدادی از پزشکان اروپایی برای داشتن خواب آرام تر و بهتر یک لیوان شیر گرم با یک قاشق عسل را پیشنهاد می دهند.

مکزیکی ها نیز نوشیدن چای بابونه با یک قاشق عسل قبل از خواب پیشنهاد می کنند واز نظر چینی ها نیز هر شب قبل از خواب باید یک قاشق عسل خورده شود. و اما دلایلی که خوردن عسل قبل از خواب پیشنهاد می شود به شرح زیر است:

فواید خوردن عسل قبل از خواب

خوابی پر از آرامش با یک قاشق عسل قبل از خواب

فواید عسل طبیعی بسیار زیاد است و خوردن آن قبل از خواب حتما توصیه می شود. خوردن عسل در شب باعث می شود که کبد گلیکوژن لازم را برای شب تولید کند و مغز در حالت جستجو برای سوخت قرار می گیرد. مصرف عسل با افزایش میزان انسولین و آزاد کردن تریپتوفان به مغز کمک می کند. تریپتوفان تبدیل به سروتونین می‌شود و بعدها به شکل ملاتونین در می‌آید. ملاتونین هورمون سلامت است زیرا سیستم ایمنی را تقویت می کند و بافت سلول ها را در طول استراحت ترمیم می کند. ملاتونین هم در زمانی که خواب هستید به بدن کمک می کند و بعد از بیدار شدن باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

با خوردن عسل وزن کم میکنید

ورزشکارانی که غذاهایی که شامل فراکتوز (مثل عسل) باشد را مصرف می کنند نسبت به دیگران ۱۰ برابر بیشتر چربی می سوزانند و سطح استقامتی خود را به میزان زیادی افزایش می دهند. عسل دارای کالری خوبی است و به عنوان یک منبع تامین کننده انرژی برای بدن عمل می کند و کبد می‌تواند گلوکز بیشتری تولید کند. زمانی که گلوکز تولید می شود به مغز هشدار می دهد که سطح قند بالا رفته است و بدن را مجبور می کند که هورمون های سوخت چربی را آزاد کند. برای این که تاثیر تغییرات بیشتری در سیستم غذایی کاهش وزن‌تان شوید رژیم عسل را اجرا کنید و در تمام روز بجای شکر از عسل استفاده کنید. همچنین قبل از خواب یک لیوان آب ولرم با سه قاشق غذاخوری پر از عسل میل کنید.

احساس بهتری در خودتان حس خواهید کرد

مزیت های عسل محدود به داشتن خواب خوب و کاهش وزن نیست بلکه برای گلودرد می‌توان از آن به عنوان داروی سرفه استفاده کرد. ۲ قاشق عسل خام مزمن‌ترین گلودردها را هم درمان می کند اما برای کودکان زیر یکسال پیشنهاد نمی شود.

برخی از فواید دیگر عسل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به درمان آلرژی کمک می کند
سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
از جرم گرفتن دندان جلوگیری می کند
به کودکانی که دچار رفلکس اسید معده هستند کمک می کند

درست است که عسل طعم و مزه خوبی دارد اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. یک قاشق عسل کافی است چون شکر آن بالاست. پس زیاده روی باعث می شود عسل دیگر مفید نبوده بلکه مضر باشد. مصرف عسل به دیابتی ها با نظر پزشک توصیه می شود. کسانی که مبتلا به بیماری دیابت هستند برای مصرف عسل ابتدا باید با پزشک مشورت کنند.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

فواید شگفت آور عسل

با این خاصیت عسل آشنا شوید