دمنوش‌هایی گرم به همراه عسل میگرن را بهبود می دهند
دمنوش‌هایی گرم به همراه عسل میگرن را بهبود می دهند

دمنوش‌هایی گرم به همراه عسل میگرن را بهبود می دهند

سردردهایی که در جامعه ما به نام میگرن نامیده می‌شود در بسیاری از موارد از طبع سرد افراد ناشی می‌شود که با مصرف دمنوش‌هایی گرم به همراه عسل میگرن را بهبود می دهند. ما باید به فرهنگ ایران قدیم برگردیم، حدود 25 تا 30 نوع دم‌نوش ایرانی داریم که هر کدام خواصی متفاوت دارند. در طب سنتی برای خواص گیاهان دارویی ارزش‌های زیادی قائل هستیم و هر کدام را نه تنها به عنوان یک دمنوش بلکه به عنوان یک دارو استفاده می‌کنیم. مصرف عسل طبیعی در کنار این نوشیدنی باعث بالا بردن درصد جذب خواص این نوشیدنی ها می شود.

🔸   شربت زنجبیل و عسل را به عنوان شربتی که مفاصل را گرم می‌کند و گرفتگی عضلات را از بین می‌برد و باعث تسکین دردهای استخوانی می شود را پیشنهاد می دهیم.

🔸   سردردهایی که در جامعه ما به نام میگرن شیوع پیدا کرده است در خیلی از موارد از طبع سرد افراد ناشی می‌شود که با مصرف دمنوش‌های گرم یا خوراک‌های گرم بهبود پیدا می‌کند. برای کسانی که طبع سرد دارند توصیه می‌کنیم دمنوش‌های دارچین و زنجبیل را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

🔸   برای درست کردن شربت در ظروف لعابی یا پیرکس آب را می‌جوشانیم بعد تخم شربتی‌ها را اضافه می‌کنیم و برای شهد این شربت‌ها ما به شما عسل را پیشنهاد می‌کنیم. در فصول گرم باید از آبلیمو و زعفران در شربت‌ها استفاده شود و در فصل سرما دمنوش‌ها را با عسل و زنجبیل مصرف کنند. در فصل‌های گرم سال استفاده از دمنوش‌هایی با طبع خنک مانند بنفشه، تخم‌شربتی و تخم‌خرفه برای از بین بردن عطش بسیار مفید است.

🔸   دمنوش بومادران برای درمان سندروم‌های قبل و بعد قاعدگی مانند سردرد، اضطراب، دردهای شکمی بسیار تأثیرگذار است.

🔸   به طور معمول اکثر آقایان طبع گرم و صفراوی دارند برای آقایان استفاده از دمنوش‌های سرد مانند کاسنی، شاطره، بنفشه و خاکشیر را توصیه می‌کنیم.

🔸   برای افرادی که طبع گرم دارند استفاده از دمنوش بنفشه، عناب یا شربت خاکشیر را توصیه می شود. امروزه بیشتر خانم‌ها طبع بلغم و سودا دارند به همین دلیل بیشتر دمنوش‌های گرم برای خانم‌ها مفید است.

🔸   دمنوش‌ بابونه را به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد حساسیتی برای فصل بهار بسیار مناسب است. دمنوش‌ بابونه را باید به جز ایام قاعدگی روزانه از هر کدام یک قاشق غذا خوری دم‌ کرده و منظم استفاده کنند در نتیجه اختلالاتی مانند کیست‌های تخمدان، سینه و سندروم پیش‌قاعدگی با خوردن این دمنوش‌ها برطرف می‌شود البته باید چند ماه استفاده شوند تا خاصیت دمنوش دیده شود.

🔸   90 درصد دردهایی که حالت روماتیسمال دارند یعنی بیماری‌هایی که روماتیسم نیستند اما به دلیل سردی زیاد بدن شباهت به روماتیسم پیدا می‌کنند را می‌توانیم با استفاده از دمنوش‌های گرم مانند هل و دارچین و زنجبیل همراه با عسل درمان کنیم.

🔸   البته شایان ذکر است که امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی، استفاده از غذاهای آماده طبع آقایان هم به سردی تغییر کرده است. در گذشته از دمنوش‌ چای ترش برای درمان بیماری‌های قلبی و عروقی و از دم‌‎کرده برگ گردو برای پایین آوردن قند خون استفاده می‌کردند، همچنین دمنوش آلبالو و زغال لخته برای کنترل فشار خون بسیار مفید است.

🔸   زعفران شادی بخش و تقویت کننده قلب است و ضد اضطراب و افسردگی است و در فصولی مانند بهار و پاییز که افراد بیشتر مستعد افسردگی هستند بهتر است که از زعفران در دمنوش‌هایی که برای این فصول طبخ می‌شود استفاده کنند. برای خانم‌هایی که اختلال هورمونی و قاعدگی دارند از چای زعفران می‌توان به عنوان درمان مفتح استفاده کرد.

🔸   باید در میزان استفاده از دمنوش‌ها دقت داشته باشیم به دلیل این که استفاده بیش از حد از دمنوش‌ها می‌تواند تأثیرات سوء داشته باشد به عنوان مثال استفاده افراطی از نعناع، پونه و آویشن اسپرم مردان را ضعیف می‌کند ما توصیه می‌کنیم به طور متناوب و هفتگی این دمنوش‌ها استفاده شوند.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

دمنوش هایی آرامش بخش و لذت بخش که باید با عسل مصرف کنید

معجون عسل و دارچین درمانی طبیعی و قدرتمند برای لاغری