مصرف عسل و سیر در درمان بیماری‌های تنفسی موثر است
مصرف عسل و سیر در درمان بیماری‌های تنفسی موثر است

مصرف عسل و سیر در درمان بیماری‌های تنفسی موثر است

مطالعات انجام شده نشان داده است مصرف عسل و سیر در درمان بیماری‌های تنفسی موثر است، مصرف عسل شدت سرفه را کاهش و همچنین دوره سرماخوردگی را در افراد مبتلا ۱-۲ روزه کاهش می‌دهد. سیر نیز اثرات ضد میکروبی حیرت‌انگیزی دارد. پروفسور محمد حسین سلطان‌زاده، فوق تخصص اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در کشورهای در حال توسعه مهم‌ترین عامل مرگ و میر عفونت‌های تنفسی و اسهال در کودکان است و حدود ۲۸ درصد مرگ و میر به علت عفونت‌های تنفسی در اطفال است. تغذیه مناسب با تقویت سیستم ایمنی می‌تواند در پیشگیری عفونت‌های تنفسی و کاهش شدت آن موثر باشد. دریافت مقادیر مناسب روی برای فعالیت سیستم ایمنی ضروری است و مطالعات نشان داده روی بروز بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد.

گوشت مرغ، ماهی، ماست، شیر، گردو و سیر و مغز‌ها، منابع غنی روی هستند. ویتامین A ماده غذایی دیگر است که کمبود آن سیستم ایمنی و فعالیت آن‌ها را کاهش می‌دهد. جگر، شیر و تخم‌مرغ نیز منبع غنی ویتامین A است. کمبود ویتامین D در افراد مسن بروز عفونت‌های تنفسی را کاهش می‌دهد. روغن‌های گیاهی مانند آفتابگردان منبع خوب این ویتامین است. باید در نظر داشت سرخ کردن با حرارت بالا این ویتامین را تخریب می‌کند. بادام و سایر مغز‌ها نیز حاوی مقادیر بالای این ویتامین است.

🔘   چرا سیر برای تمیز کردن ریه ها مفید است ؟

مصرف سیر خام مواد مغذی زیادی به بدن می رساند. این ترکیبات، تمیزکننده ریه ها و دیگر ارگان های بدن محسوب می شوند. میزان بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این ماده ی غذایی سدی در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محیطی می سازد. این رادیکال های آزاد باعث ایجاد آسیب به سلول های بدن و افزایش خطر سرطان می شود. به عقیده ی محققان مصرف منظم سیر می تواند باعث بهبود وضعیت بیمارانی باشد که از بیماری های تنفسی مانند برونشیت، آسم، ذات الریه، احتقان ریوی، سل و سرماخوردگی و غیره رنج می برند. سیر خاصیت آنتی باکتریال دارد و در نابودی بسیاری از باکتری ها، ویروس ها و دیگر میکرواورگانیسم هایی که باعث بروز بیماری های تنفسی و مشکلاتی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی می شوند نقش مهمی دارد. این ماده ی غذایی به دلیل دارا بودن خواص پاک کنندگی تأثیر زیادی در فلزات سنگین تجمع یافته در بدن دارد. علاوه بر این سیگاری ها یا سیگاری های سابق و همچنین افرادی که در معرض دود سیگار قرار دارند نیز باید سیر بیشتری مصرف کنند چون این ماده ی غذایی کمک زیادی به دفع سموم ناشی از دخانیات می کند. به عقیده ی محققان مصرف منظم سیر می تواند باعث بهبود وضعیت بیمارانی باشد که از بیماری های تنفسی مانند برونشیت، آسم، ذات الریه، احتقان ریوی، سل و سرماخوردگی و غیره رنج می برند.

🔘   فواید مصرف سیر و عسل

🔹    کاهش التهاب
🔹    کاهش فشار خون
🔹    درمان بیماری‌های تنفسی
🔹    کنترل کلسترول نامساعد
🔹    سیستم ایمنی را تقویت کنید
🔹    گردش خون را بهبود می بخشد
🔹    افزایش بهبودی سرماخوردگی و آنفولانزای شما

♦️   ترکیب عسل، سیر و آویشن برای پاکسازی ریه ها

این ترکیب درمانگر باعث سم زدایی از ریه ها می شود. ترکیب خواص سیر با اثرات ضدعفونی کننده آویشن سلامت ریه ها را ارتقا می دهد.

🔲   مواد لازم ترکیب عسل ، سیر و آویشن

🔹    سیر 10 حبه
🔹    عسل 2 قاشق
🔹    آویشن تازه 3 شاخه
🔹    روغن زیتون به میزان لازم

🔲   روش تهیه ترکیب عسل، سیر و آویشن

🔹    حبه های سیر را در هاون بکوبید تا به صورت خمیر درآید. سپس برگ های آویشن را افزوده و دوباره بکوبید تا هر دو مخلوط و یکدست شوند. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه ای تمیز بریزید و روی آن عسل و روغن زیتون بکر بریزید به طوری که سطح آن را بپوشاند. اجازه دهید ترکیب حاصل یک شب کامل بماند.

🔲   روش استفاده ترکیب عسل، سیر و آویشن

🔹    حال که داروی خانگی سیر و آویشن تان یک شب به خوبی در روغن زیتون و عسل خیس شده است می توانید یک قاشق چای خوری از آن را به صورت ناشتا میل کنید. روز بعد نیز می توانید به همین میزان از ترکیب میل کنید. بعد از دو هفته مصرف اثرات آن را روی ریه ها و دیگر ارگان ها خواهید دید.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

با مصرف عسل و مواد غذایی بیماری آسم خودتان را درمان کنید

فواید بی‌پایان ترکیب سیر و عسل