فواید بی‌پایان ترکیب سیر و عسل
فواید بی‌پایان ترکیب سیر و عسل

فواید بی‌پایان ترکیب سیر و عسل

فواید بی‌پایان ترکیب سیر و عسل را می شناسید ؟ همه ما وقتی دچار بیماری می شویم می خواهیم بهترین درمان را با کمترین عارضه را انجام دهیم و درمان های طبیعی بهترین انتخاب ما می تواند باشد چرا که علاوه بر طبیعی بودن و عارضه های کمتر می توانید آن را در خانه با توجه به محصولاتی که دارید تهیه کنید ترکیب عسل و سیر یکی از بهترین نمونه ها می باشد که دردرمان بیماری های گوارشی بی نهایت تاثیر گذار می باشد . در گزارش های «استپ تو هلث»، با ترکیب عسل و سیر می‎توانید درمانی شگفت‎انگیز را تجربه کنید. از این ترکیب می‎توان برای تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با آنفلوآنزا و سرماخوردگی، سم‌زدایی بدن و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

☑️   ویژگی‌های عسل

عسل محصولی سرشار از آنتی‌اکسیدان‎ها، آنزیم‎ها، مواد معدنی، آهن، روی، پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم، سلنیم، ویتامین‌های B6، تیامین، ریبوفلاوین، و نیاسین است.عسل ماده‌ای فوق‌العاده برای تسهیل گوارش هم هست. در صورتی که جایگزین قند و شکر شود، عسل به حفظ وزن ایده‌آل کمک خواهد کرد. محتوای ویتامین‎ها و مواد معدنی موجود در عسل به ایجاد تعادل در سطوح کلسترول کمک می‌کنند. عسل منبعی فوق‌العاده برای کسب انرژی است.

☑️   ویژگی‎های سیر

به طور علمی ثابت شده است که سیر به پیشگیری یا کنترل تصلب شرایین، حمله قلبی، بیماری قلبی، کاهش کلسترول و کاهش فشار خون کمک می‌کند. اگر در تلاش برای کنترل نشانه‎های دیابت، مشکلات پروستات و پوکی استخوان هستید نیز سیر به‌عنوان محصولی مفید می‎تواند مد نظر قرار بگیرد. تا زمانی که به‌طور منظم آن را مصرف کنید، سیر یک گزینه قوی برای سم‌زدایی بدن است که به از بین بردن سموم و تقویت سیستم ایمنی کمک می‎کند.سیر سرشار از ویتامین B6، منگنز، سلنیم و فیبر است.

♦️   ترکیب سیر و عسل

🔲   مواد لازم ترکیب سیر و عسل

🔹   قاشق چوبی
🔹   یک فنجان عسل (335 گرم)
🔹   یک خوشه سیر (10 تا 12 حبه)
🔹   یک ظرف شیشه‌ای دردار مثل شیشه مربا

🔲   روش تهیه ترکیب سیر و عسل

🔹   ابتدا پوست حبه‎های سیر را جدا کنید و آنها را داخل ظرف شیشه‎ای بریزید. عسل را روی حبه‌های سیر بریزید و با قاشق چوبی آن را بهم بزنید.این ترکیب را در کابینت یا یک مکان تاریک دیگر در دمای اتاق برای یک هفته نگهدارید.پس از گذشت این مدت زمان، ترکیب دارویی شما آماده مصرف است. بهتر است این ترکیب را هر روز با معده خالی مصرف کنید. این کار به پیشگیری و بهبودی نشانه‎های سرماخوردگی یا آنفلوآنزا کمک خواهد کرد. در صورت امکان، نیم اینچ (1/2 سانتیمتر) از فضای بالای ظرف شیشه‎ای را خالی بگذارید.اگر در ظرف شیشه‎ای را به خوبی ببندید، این ترکیب می‎تواند برای دو سال نیز سالم باقی بماند. این ترکیبی بادوام، راحت برای تهیه و موثر است.به یاد داشته باشید که برای بهره‌مندی از بیشترین فواید سیر، همواره آن را به صورت خام مصرف کنید. در غیر این صورت، شما برخی ویژگی‌های سیر را از دست خواهید داد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

مصرف عسل و سیر در درمان بیماری‌های تنفسی موثر است

عسل،سیر،زردچوبه و ویتامین c عفونت خون را درمان می کند