عسل و ماسک های زیبایی
عسل و ماسک های زیبایی

عسل و ماسک های زیبایی

عسل و ماسک های زیبایی برای پاک کردن پوست و تقویت استفاده می شود. شاید تا به حال از خواص عسل زیاد شنیده باشید. منظورم خواص خوراکی و مزایای تغذیه ای آن نیست. بد نیست بدانید عسل اثرات معجزه آسایی بر پوست دارد. معمولا در دستور ماسک های مختلفی که برای صورت توصیه می شود ، عسل هم وجود دارد . درست است که در هنگام استفاده پوست چسبناک و غیر قابل تحمل می شود ولی خاصیت های بینظیر این ماسک ها باعث می شود تمایل به استفاده این ماسک ها در شما زیاد شود.
لولامونتز زیبای آشوبگر قرن نوزده ، زیبایی خیره کننده خویش را در مایه کرمی که در منزل تهیه می کرد می دانست و آن عبارت بود از 2 قاشق عسل و یک قاشق روغن زیتون که پانزده دقیقه بر روی صورت می ماند. از زمان ملکه کلوپاترا تا ملکه صبا ، عسل برای زیبایی پوست خانم ها به کار می رفته است. در دربار فرانسه کنتس ها عسل را به وسیله کرم و شیر پاکنی که از آن درست می شد مصرف می کردند.

اصولا سالم ترین ماسک های صورت آنهایی هستند که در منزل و توسط خود شما تهیه می شوند. چرا که در تهیه آنها از مواد صد در صد طبیعی و بدون هیچ ماده ی افزودنی ونگهدارنده استفاده می کنید . قبل از گذاشتن ماسک روی صورت باید کاملا بقایای کرم ها و مواد آرایشی را با پنبه ی آغشته به ماده ی پاک کننده از صورت خود پاک کنید . سپس پوست صورتتان را با آب ولرم و صابون بشویید و ماسک را به صورت دورانی با حرکات دست از اطراف بینی و لب به سمت گونه ها بزنید ، اما شادابی و تمیزی که بعد از شست و شو به جای می ماند ، شما را وسوسه می کند تا باز هم از آن استفاده کنید همچنین پیشانی و چانه را نیز با ماسک بپوشانید . اطراف چشم و لب ها را خالی نگه دارید. اگر ماسک بعد از 20-15 دقیقه اثرات خود را گذاشته و باید شسته شود ، به آرامی مواد را با آب ولرم از صورت خود پاک کنید. مطلقا به هنگام پاک کردن ماسک از صابون استفاده نکنید . می توانید در هنگامی که ماسک بر صورت دارید ، ورزش های آرام بخش یا حرکات یوگا انجام دهید. شادابی و لطافت پوست همراه با آرامش روحی ارمغان این 30 دقیقه برای شماست.

♦️ ماسک شیر ،عسل ، آرد جو  ، پودر نعناع شاداب کننده پوست

🔲 مواد اولیه ماسک شیر ، عسل ، آرد جو ، پودر نعناع

🔹 سه قاشق غذا خوری شیر
🔹 دو قاشق غذا خوری عسل
🔹 دو قاشق غذا خوری آرد جو
🔹 دو قاشق چایخوری پودر نعناع

🔲 طرز تهیه ماسک شیر ، عسل ، آرد جو ، پودر نعناع

🔹 عسل ، آرد جو و پودر نعناع را مخلوط نموده تا به صورت خمیر در آید آنقدر شیر به مخلوط اضافه نمایید تا حالت کشدار پیدا کند اما خیلی روان نباشد
صورت و گردن را تمیز شسته ، موها را عقب بزنید مواد را به صورت مالیده و مراقب زیر چشمان باشید. مدت نیم ساعت صبر کرده سپس صورت را با آب ولرم بشویید صورت را خشک کرده و کرم مرطوب کننده مصرف کنید این ماسک پوست را صاف و عمیقا تمیز می کند

♦️ ماسک عسل و روغن بادام تلخ پاک کننده و ترمیم کننده منافذ پوست

🔲 مواد اولیه ماسک عسل و روغن بادام تلخ

🔹 دو قاشق غذا خوری عسل
🔹 یک قاشق غذا خوری روغن بادام تلخ

🔲 طرز تهیه ماسک عسل و روغن بادام تلخ

🔹 مواد فوق را مخلوط کرده صورت را آماده نمایید و ماسک فوق را با دست به مدت 3 دقیقه به صورت ماساژ دهید نیم ساعت استراحت نموده سپس صورت را با آب ولرم شسته و کرم مرطوب کننده مصرف کنید می توانید هفته ای دو مرتبه از این کرم استفاده کنید
🔹 این ماسک سلولهای مرده و چروک را از صورت دور می نماید و همچنین برای پوست های خشک و خشن مناسب است. خانمها در هر سنی می توانند از این ماسک استفاده کنند

♦️ ماسک عسل و ماست

🔲 مواد اولیه ماسک عسل و ماست

🔹 دو قاشق ماست
🔹 یک قاشق عسل طبیعی

🔲 طرز تهیه ماسک عسل و ماست

🔹 دو قاشق ماست و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید. این مایع را به نحو ذکر شده روی پوست بگذارید و بعد از 20-15 دقیقه شست و شو دهید. عسل علاوه بر خاصیت ضدعفونی باعث باز شدن منافذ پوست و خروج جوش های سر سیاه خواهد شد. همچنین ماست با حفظ تعادل اسیدی پوست به شادابی آن و جلوگیری از جوش های چرکی کمک خواهد کرد.

♦️ ماسک موز و عسل

🔲 مواد اولیه ماسک موز و عسل

🔹 موز
🔹 دو قاشق عسل
🔹 یک قاشق پودر جوانه گندم

🔲 طرز تهیه ماسک موز و عسل

🔹 مخلوط موز له شده و دو قاشق عسل ، ماسک بسیار مناسبی جهت پوست های خشک است. در زمستان که دست ها نیز اغلب پوسته پوسته و خشک می شوند می توانید از این ماسک برای دستان استفاده کنید. همچنین اضافه کردن یک قاشق پودر جوانه ی گندم به این ماسک اثر آن را بیشتر خواهد کرد.

♦️ ماسک خیار ، عسل و لیمو ترش

🔲 مواد اولیه ماسک خیار ، عسل و لیمو ترش

🔹 خیار
🔹 یک قاشق عسل گرما ندیده
🔹 رنده پوست لیمو
🔹 دو عدد لیمو ترش

🔲 طرز تهیه ماسک خیار ، عسل و لیمو ترش

🔹 خیار را با پوست رنده کنید. دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید. می توان از رنده شده ی پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد . خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی ، خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود .

♦️ ماسک سیب و عسل

🔲 مواد اولیه ماسک سیب و عسل

🔹 سیب زرد یا قرمز
🔹 یک قاشق عسل

🔲 طرز تهیه ماسک سیب و عسل

🔹 سیب را بشویید و همراه پوست رنده کنید. یک قاشق عسل را روی آن بریزید ، کاملا مخلوط کنید و به عنوان ماسک روی صورت بگذارید. این ماسک نیز اثرات نرم کنندگی و ضد آکنه دارد .

♦️ ماسک عسل و گلیسیرین و جوانه ی گندم

🔲 مواد اولیه ماسک عسل و گلیسیرین و جوانه ی گندم

🔹 یک قاشق عسل
🔹 چند قطره گلیسیرین
🔹 یک قاشق جوانه گندم
🔹 چند قطره آب لیمو ترش
🔹 سفیده تخم مرغ یک عدد

🔲 طرز تهیه ماسک عسل و گلیسیرین و جوانه ی گندم

🔹 یک سفیده ی تخم مرغ را کاملا بزنید. یک قاشق عسل ، یک قاشق جوانه ی گندم و چند قطره گلیسیرین و یکی دو قطره آب لیمو ترش برای بهتر شدن عطر ماسک به آن اضافه کنید. این مایع به صورت مخلوط کرم رنگی درمی آید که اثرات فوق العاده ای در نرمی و لطافت پوست دارد.

♦️ ماسک هلو ، زردآلو و عسل

🔲 مواد اولیه ماسک هلو ، زردآلو و عسل

🔹 هلو
🔹 زرد الو
🔹 یک قاشق عسل طبیعی

🔲 طرز تهیه ماسک هلو ، زردآلو و عسل

🔹 هلو و زردآلو را همراه با پوست له کنید و با یک قاشق عسل طبیعی ، مایعی خوشبو و مفید برای انواع پوست ها تهیه کنید .

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

با ماسک عسل پوستی شاداب و سرزنده داشته باشید

ماسک عسل و انواع ماسک برای پوست،صورت و مو

ماسک عسل جایگزنی طبیعی به جای بوتاکس