کلیه درد با مصرف عسل درمان می شود
کلیه درد با مصرف عسل درمان می شود

کلیه درد با مصرف عسل درمان می شود

همه ما با خاصیت های عسل آشنا هستیم یکی از مواردی که تا حالا به اون کمتر توجه شده این است که می شود کلیه درد خود را با عسل درمان کنید. در ادامه این مقاله با این خاصیت عسل بیشتر آشنا می شویم

عسل درمانی و درمان مشکلات کلیوی

در سال ۱۸۱۳ پژوهشگری روسی به نام نیوهول کشف کرد که افرادی که مشکل کلیوی دارند، با مصرف عسل طبیعی می توانند مجاری ادرار خود را به طور کامل ضد عفونی نمایند. به عبارت دیگر عسلی که به صورت طبیعی از کندو به دست آمده باشد پاد زهری مناسب برای رفع این مشکل است. ترکیب عسل با آب مقطر یا آب باران سبب رفع تشنگی می شود و ادرار را زیاد می کند و همچنین سنگ کلیه را از بین می برد.

همانگونه که می دانید تمامی مواد خوراکی دارای مقدار کمی نمک هستند اما عسل طبیعی فاقد نمک می باشد و مقدار کمی پروتئین دارد. به همین خاطر افرادی که دارای فشار خون هستند هم می توانند برای درمان از روش های خاص عسل درمانی استفاده نمایند زیرا این ماده کاهنده درد است. یکی از روش های مصرف عسل به این گونه است که آن را با خیسانده گیاهان دارویی مصرف می کنند. از جمله این گیاهان می توان به جوشانده نسترن یا عصاره ترب سیاه و حتی روغن زیتون و آب لیمو اشاره کرد.

مواد قندی موجود در عسل

مواد قندی متفاوتی که در عسل طبیعی وجود دارد ورم های فیستوله های ادراری موجود در بدن را به صورت کامل از بین می برند. محققین بر این عقیده هستند که این طلای مایع (عسل) به طور مستقیم بر روی کلیه تاثیر می گذارد ناراحتی های کلیوی را مستقیما از بین می برد و علاوه بر آن به طور غیر مستقیم سبب افزایش ادرار می شود. همین افزایش ادرار یکی از مهمترین چیزهایی است که در عسل درمانی به وجود می آید و می تواند در درمان مشکلات کلیوی موثر باشد زیرا با افزایش خروج مایعات از بدن اکثر بیماری ها از بدن خارج می شوند و همین امر به تنهایی در بهبود وضعیت جسمانی بیمار تاثیر بسیار زیادی دارد. به همین خاطر با مصرف عسل طبیعی رنگ ادرار روشن تر می شود و باسیل ها که همان میکروب های زیان آور هستند، از سطح بدن زدوده می شوند.

شهد موجود در این ماده باعث می شود که فوایدی که گل ها و برخی گیاهان می توانند به انسان برسانند نیز در این ماده وجود داشته باشد. بنابر این در صورتی که در طول روز (خصوصا صبح ها) عسل را فارغ از نوع آن (عسل آویشن، عسل گشنیز، عسل وحشی، عسل کوهی، عسل گون) مورد مصرف قرار دهید در واقع ترکیبات آن گل و گیاهی که آن نوع عسل از آن تهیه شده است را نیز به مقدار کمی مورد استفاده قرار داده اید و دقیقا مانند این است که گیاه آویشن را مورد استفاده قرار داده اید و همان خواصی که آویشن برای بدن دارد، عسل آن هم برای بدن دارد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

عسل درمانی شگفت انگیز برای عفونت وازن

خواص عسل ۶۲ خواص عسل مفید برای سلامتی که حتما باید بدانید