با ماسک موز و عسل و لیمو شفافیت پوست خود را بدست آورید
با ماسک موز و عسل و لیمو شفافیت پوست خود را بدست آورید

با ماسک موز و عسل و لیمو شفافیت پوست خود را بدست آورید

آیا می دانستید می توانید با ماسک موز و عسل و لیمو شفافیت پوست خود را بدست آورید ، داشتن پوست جوان و شفاف آرزویی است که اکثرا خانم های جوان خواهان آن هستند برای داشتن چنین پوستی می بایست تغییراتی کوچک اما مهم در زندگی خود ایجاد کنید. داشتن رژیم غذایی مناسب و خوردن مواد غذایی مفید برای پوست بسیار در داشتن پوستی جوان و شفاف موثر است. خواب کافی عامل بسیار مهمی در داشتن پوستی زیبا می باشد چرا که کم خوابی یکی از عوامل تخریب پوست محسوب می شود. کم خوابی به بروز چروک های دور چشم نیز منجر می شود. برای داشتن پوست شفاف باید به ‌اندازه کافی آب بنوشید تا آب بدن تان تامین شود. علاوه بر آنچه گفته شد می‌توانید از ماسک های طبیعی بر روی پوست خود استفاده کنید. یکی از ماسک هایی که توصیه می شود ماسک عسل ، لیموترش و موز است

♦️ ماسک موز و عسل و لیمو

🔲 مواد لازم ماسک موز و عسل و لیمو

🔹  1 موز رسیده
🔹  1 قاشق غذا خوری عسل
🔹  آب لیمو 10 قطره

🔲 طرز تهیه ماسک موز و عسل و لیمو

برای تهیه این ماسک شفاف کننده پوست باید یک موز کاملا رسیده را له کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط‌ کنید در پایان حدود 10 قطره آب‌لیمو ترش به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت گذاشته و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.این ماسک به حفظ رطوبت ، درخشش و پاک‌سازی پوست کمک می‌کند.

🔘  چند نکته برای استفاده از ماسک لیمو و عسل و موز

🔹  هنگام استفاده از ماسک لیمو و عسل ، از مالیدن آنها به نزدیکی چشم جدا خودداری کنید ، زیرا ممکن است منجر به بروز ناراحتی های چشمی شود.
🔹  ماسک را دور از نور خورشید و در داخل یخچال قرار دهید و هنگام قرارگیری در یخچال باید داخل ظرف دربسته ای قرار دهید تا میکروب های یخچال وارد آن نشود.
🔹  بهترین زمان مصرف ماسک لیمو و عسل بلافاصله بعد از حمام است استفاده از این ماسک بلافاصله بعد از حمام سبب می شود تا رطوبت بیشتر داخل پوست بماند.
🔹  ماسک لیمو و عسل را به مقداری تهیه کنید که بعد از مصرف یک تا دو روز تمام شود به عبارت دیگر ارزش و اهمیت استفاده از ماسک ها در این است که تازه مصرف شوند.
🔹  اگر ماسک لیمو و عسل به مقدار زیادی تهیه شود و برای مدت چند روز مصرف شود ، احتمال فساد ماسک بدلیل وجود لیمو ترش وجود دارد و ممکن است نه تنها پوست شما را مرطوب نکند، بلکه اثرات مخرب بر روی پوست شما داشته باشد.

🔘  توجه : اگر شما به هر کدام از مواد تشکیل دهنده ماسک های گیاهی روی صورت حساسیت دارید خواهش می کنم قبل از اعمال آن بر صورتتان مقدار کمی از آن را بر روی بازوی خود بمالید و مدتی صبر کنید و اگر نشانه های حساسیت مثل قرمز شدگی،  جوش قرمز و غیره ایجاد شد ماسک را بر صورت خود اعمال نکنید.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

ماسک عسل و دارچین و آب لیمو برای از بین بردن جوش های صورت

ماسک عسل و هویج برای داشتن پوستی با طراوت