درمان فشار خون بالا با عسل
درمان فشار خون بالا با عسل

درمان فشار خون بالا با عسل

درمان فشار خون بالا با عسل امکان پذیر است . بیماری فشار خون یکی از متداول ترین بیماری های شناخته شده در جامعه ایرانی است، بارها شده که همه ما به صورت روزانه در اخبار تلویزیون، متن روزنامه ها و یا حتی بسیاری از گفتگوهای معمول میان دوستان و آشنایان و افراد غریبه شنیده ایم، افراد زیادی از بیماری فشار خون گه مند هستند و فشار خون نامتعادل مشکلات زیادی را برایشان رقم زده است. فشار خون علاوه بر مشکلات فزاینده ای که برای بدن ایجاد می کند ممکن است در شرایط بد جسمانی باعث سکته نیز شود و در بهترین حالت روال معمول زندگی افرادی که دچار فشار خون هستند را بر هم می زند. رسیدگی به فشار خون بالا به عنوان یک بیماری جدی که تعادل جسمانی و روحی افرادرا دچار مخاطره میکند بسیار مهم و حائز اهمیت است و نیازمند توجه ویژه برای درمان بیماری فشار خون بالا می باشد.

همان طور که خودتان می دانید در زندگی امروزه به دلیل وجود انواع آلودگی های میکروبی و صنعتی در آب و هوا و خاک و محیط زندگی و همچنین حضور انواع ترکیبات شیمیایی با اثرات منفی در بسیاری از مواد خوراکی و نوشیدنی، زمینه ی بیماری ها و تغییرات ناهماهنگ با طبیعت بدن انسان را به همراه داشته است. فشار خون مشکلات زیادی بر بدن به وجود می آورد، پس برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است که درمان فشار خون را به تعویق نیاندازید. در همین راستا یکی از انواع این نارسایی ها مربوط به جریان خون در بدن است.
از آنجا که تنظیم آهن و میزان گلبول های خون و همچنین کلسترول و جداره رگ ها وابسته به عوامل پیچیده و مختلف محیطی می باشد، لذا تغییرات زندگی عصر حاضر موجب این اثرات نامطلوب شده است. به همین دلیل تا همین اواخر، روش هایی که عموما بر پایه ساخت داروهای شیمیایی و صنعتی قرار گرفته بود، تنها راه درمان فشار خون بالا و برون رفت از ناراحتی هایی شبیه این بیماری به حساب می آمده است. اما خوشبختانه با گسترش اطلاع رسانی ها و تمایل انسان برای دوری از زندگی و تغذیه در شرایط مصنوعی، استفاده از روش های طبیعی و محصولاتی که به اصطلاح ارگانیک نامیده می شوند، در حال ترویج بوده و با استقبال روز افزونی مواجه گشته اند. از جمله روش ها و رژیم های خوراکی، استفاده از مواد غذایی طبیعی با منشا گیاهی مانند عسل طبیعی، میوه، خشکبار و حبوبات برای تنظیم جریان گردش خون در بدن است. این مواد به طور کلی اثراتی که گفته شد را مرتفع کرده و قدرت ایمنی بدن در مقابل انواع امراض از جمله بیماری فشار خون بالا را افزایش می دهند. همچنین تغییر ذائقه و سلیقه ی چشایی مردم با مصرف بیشتر این نوع مواد غذایی، توانسته است باعث ایجاد تغییرات مثبتی در سبد غذایی روزانه ی بسیاری از خانواده ها شده و جای چندان زیادی برای ورود بیشتر خوراک مضر و غیر ارگانیک به سفره ی شهروندان باقی نگذارد. شاید بتوان مهم ترین نتیجه ی تغییر رویکرد را تغییر سلیقه ی کودکان و نوجوانانی دانست که به جای خوردنی و تنقلات مضر، از همین مواد غذایی سالم استفاده می کنند.

فشار خون را درمان کنید

یکی از مشکلات گریبان گیر بسیاری از افراد، فشارخون است. درمان فشار خون راهکارهای متفاوتی را شامل می شود. این تفاوت در درمان از جنبه هایی خوب و از جوانب دیگر می تواند مشکل ساز باشد. اگر شما به صورت مرتب و منظم هم از عسل، بره موم و گرده گل استفاده کنید ولی هر آنچه که می خواهید بخورید و تحرک و ورزش را هم در برنامه خود نداشته باشید فشار خون را نمی توانید کنترل کنید.

عسل و درمان فشار خون بالا

یکی از درمان های سریع برای فشار خون بالا، استفاده از عسل است. جای خوشحالی فراوان است که کشور ایران به دلیل برخورداری از مراتع، دشت ها و کوهستان هایی وسیع و متنوع با پوشش گیاهی بسیار متفاوت و غنی، بستر بسیار خوبی برای گردش و زندگی زنبورهای عسل و تولید محصولات این موجودات شگفت انگیز فراهم کرده است.
این بستر سبب شده تا انواع و اقسام عسل طبیعی با رنگ، طعم، خواص و ترکیبات طبیعی متفاوت و متنوع توسط زنبورها تولید گردند. اما ویژگی مشترک میان تمامی این محصولات شیرین و گرم و مغذی، بالا بردن ضریب ایمنی و تقویت عمومی بدن انسان است. این ویژگی هم به عنوان عامل پیشگیری از نارسایی های مختلف مفید است و هم این که در بسیاری موارد ممکن است حکم داروی طبیعی برای درمان یا مهار بیماری را داشته باشد. البته برخی از عسل های تک گل به صورت اختصاصی برای درمان فشار خون بالا مورد استفاده قرار می گیرند اما به صورت عمومی نیز عسل یعنی هر نوع عسلی برای درمان فشار خون مفید و مناسب است. ویژگی های درونی عسل باعث شده تا این ماده طبیعی برای درمان انواع بیماری ها از جمله درمان فشار خون مفید باشد.

برای درمان فشار خون به صورت سریع، استفاده از عسل توصیه می شود، عسل بهار نارنج و عسل گشنیز برای درمان فشار خون بسیار موثر است.افرادی که بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، ورم مفاصل و بی‌خوابی دارند با خوردن عسل در طی روز می‌توانند تا حدی این مشکلات را کنترل کنند. در میان فشار خون بالا از مهمترین آن ها است. استفاده از شربت عسل درمان مناسبی برای فشار خون بالا بوده و بدون استفاده از داروهای مضر شیمیایی می توان روند درمان فشار خون را پیگیری کرد. ترکیب عسل با مواد دیگر نیز می تواند خواص عسل را چند برابر کند. هنوز در وعده ی صبحانه ی بسیاری از ایرانیان، مصرف عسل حتی در حد یک قاشق کوچک، امری جدا نشدنی به حساب می آید.
عسل به عنوان یک آنتی‌اکسیدان شناخته شده است که می‌تواند بدن را از آلودگی‌ها و ترکیبات مضری که به بیماری فشار خون کمک می نمایند، تصفیه کند. برای گرفتن نتیجه مطلوب می‌توانید آن را با آب زنجبیل یا آب پیاز مصرف کنید. آب پیاز علاوه بر ضدعفونی کردن، برای تنظیم فشار خون نیز موثر است و در راستای عملکرد عسل گام بر می دارد و خواص مفید آن را افزایش دهد.
چند قطره عسل را با یک قاشق غذاخوری آب پیاز یا زنجیل مخلوط کنید و روزی حداقل دو قاشق غذاخوری از این ترکیب را بنوشید تا فشار خون و علایم آن را دور نگه دارید. دقت کنید که این ترکیب باید به صورت مداوم و روزانه انجام شود تا اثرات خود را داشته باشد. به صورت کلی باید خاطر نشان کرد که درمان طبیعی هر بیماری، نیاز به حوصله و ممارست داشته و نمی توان مانند قرص ها و داروهایی شیمیایی، از عسل و مشتقات آن انتظار تاثیر بلافاصله و معجزه گونه داشت. اگر دیابت نیز دارید سعی کنید از عسل دیابتی و یا عسل با درصد ساکاروز پایین استفاده کنید.

نقش عسل های تک گل در درمان فشار خون بالا

عسل تک یکی از عجایب زنبور عسل است! وقتی زنبور و کندوی آن در دشتی با پوشش گیاهی خاص گذارده شود، زنبور بیشتر از شهد یک گل خاص جمع آوری و می نوشد که در نتیجه عسل به دست آمده شهد قالب یک گیاه خاص را به خود اختصاص می دهد. این نوع عسل را عسل گیاهی یا عسل دارویی نیز می نامند که برای درمان بسیاری از بیماری ها مثل درمان فشار خون ، زخم معده، بی خوابی و کنترل بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

عسل بهارنارنج

عسل بهارنارنج یکی از عسل های تک گل آرامش بخش است. عموما افرادی که بیشتر عصبی می شوند، بیشتر هم در معرض بروز فشار خون هستند و درمان فشار خون آن ها نیز به آرامش و ریلکس بودن نیاز دارد. برای چنین بیمارانی توصیه می شود در روند عسل درمانی از عسل بهارنارنج استفاده کنند. درست کردن دمنوش بهارنارنج و مخلوط کردن عسل بهارنارنج در دمنوش ولرم شده، می تواند خواص فوق العاده ای از جمله آرامش را به بدن منتقل کند و از بروز بیماری فشار خون پیشگیری کند.

عسل گشنیز

عسل گشنیز نیز از جمله عسل هایی است که نقش مهمی در درمان فشارخون بالا ایفا می کند. فشار خون ایجاد شده به دلیل کلسترول بالا با استفاده از عسل گشنیز به صورت کامل تحت تاثیر قرار گرفته و به روند درمان نزدیک می شود. البته فشارخون های عصبی را نیز می توان با استفاده از عسل گشنیز درمان کرد. بنابراین به نظر می رسد عسل گشنیز از جمله عسل های تخصصی برای درمان فشار خون به شمار می آید که خواص فوق العاده آن می تواند این بیماری را تحت تاثیر قرار دهد.

عسل زولنگ

از عسل های تک گل که خواص آن برای درمان فشار خون مناسب است، عسل زولنگ است. این عسل بیشتر نقش تصفیه کنندگی خون را دارد و به صورت غیر مستقیم به درمان فشار خون کمک می کند. این عسل نیز از شهد گل های زولنگ توسط زنبور عسل تولید می شود. ناگفته نماند که چنین عسل های ناشناخته ای را بهتر است از مراکز معتبر عرضه عسل طبیعی تهیه کنید.

عسل مریم گلی

یکی از عسل های تخصصی که در درمان بیماری فشار خون نقش ایفا می کند، عسل مریم گلی است. شاید این اسم به گوش شما ناآشنا باشد اما این عسل طبیعی از شهد گل های مریم گلی به دست می آید. زنبورعسل با نشستن بر روی این گل و نوشیدن شهد آن، تمامی خواص این گیاه را به عسلی که از آن تهیه می کند، منتقل می سازد. عسل مریم گلی یک معجون به تمام معنا برای درمان فشار خون محسوب می شود. به روش های مختلفی می توان این عسل طبیعی را برای بهبود و درمان این بیماری به کار گرفت. شربت عسل، استفاده از آن در طبخ غذا و مواردی از این دست می تواند گزینه مناسبی برای استفاده از این عسل و دیگر عسل های تک گل برای درمان فشار خون باشد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

تاثیر ترکیب عسل و بره موم در درمان فشار خون بالا

توصیه های طب سنتی برای دیابت و رفع فشار خون پایین و درد مفاصل

فواید شگفت آور عسل