مصرف عسل، كيوی و پرتقال در هوشياری ذهن نقش مهمی بر عهده دارد
مصرف عسل، كيوی و پرتقال در هوشياری ذهن نقش مهمی بر عهده دارد

مصرف عسل، كیوی و پرتقال در هوشیاری ذهن نقش مهمی بر عهده دارد

پزشکان مصرف عسل، كیوی و پرتقال در هوشیاری ذهن نقش مهمی بر عهده دارد. آهن، كلسیم، پتاسیم، منیزیم از جمله مواد معدنی هستند كه در عملكرد سلول‌های عصبی نقش مهمی بر عهده دارند، آهن، كلسیم، پتاسیم، منیزیم مواد معدنی به هوشیاری ذهن فرد كمك می‌كند که با مصرف عسل، كیوی و پرتقال بصورت منظم می توانید این مواد را برای بدن فراهم کنید. آهن را ماده مهمی در افزایش حافظه می دانند. در صورتی که آهن بدن کم باشد قدرت تمركز و توجه، یادگیری كاهش می یابد. کمبود آهن باعث می شود افراد سریعتر در طول روز احساس خستگی کنند و در طول روز احساس بی حالی و سردرد داشته باشند و در حفظ کردن مطالب دچار مشکل شوند. مواد غذایی مانند شیر، لبنیات، سیب، زردآلو، موز، گریپ‌فورت، عسل، پرتقال، آلو، گیلاس، توت‌فرنگی، خرما، سیب‌زمینی، دانه‌های روغنی، سبزی‌های برگ سبز، ماهی و گوشت غنی از كلسیم، پتاسیم و منیزیم هستند كه در بهبود عملكرد سلول‌های عصبی نقش عمده‌ای را بر عهده دارند.

خواص عسل بر هوشیاری و تقویت حافظه

خواص پلی‌فنل عسل می‌تواند با استرس اکسایشی مقابله کند، سیستم دفاعی آنتی‌اکسیدانی سلول‌هایمان را بازیابی کند و در نتیجه به بهبود مشکلات حافظه کمک کند. برای مثال تحقیقی از آرژانتین در رابطه با ترکیبات شیمیایی عسل نشان داد که عسل به ساخت و توسعه‌ی سیستم عصبی مرکزی کودکان کمک می‌کند و می‌تواند باعث کاهش استرس، تقویت حافظه، یادگیری و عملکرد ذهنی‌شان در آینده شود.همچنین محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که به صورت روزانه عسل مصرف می‌کنند به میزان کمتری در معرض ابتلا به زوال عقل هستند. به باور آن‌ها عسل دارای آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی و خواص درمانی است که می‌تواند از تنزل عملکردهای شناختی و زوال عقل جلوگیری کند و سیستم کولینرژیک مغز و گردش خون آن را بهبود ببخشد.

خواص كیوی بر هوشیاری و تقویت حافظه

این میوه سرشار از ویتامین E و C است که هر دو می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی و مقابله با استرس و پیری زودرس موثر باشند. کیوی در درمان محل زخم و جذب بیشتر آهن برای داشتن استخوان‌ها، رگ‌های خونی و دندان‌های سالم سودمند است. پتاسیم کیوی نسبت به موز 20 درصد بیشتر است، خاطرنشان کرد: مصرف کیوی برای کمک به تنظیم سطح فشارخون و کاهش شکل گیری سنگ کلیه و خطر سکته مغزی ضرورت دارد. کیوی از چشم‌ها در مقابل انواع مختلف آسیب‌های ناشی از مولکول‌های رادیکال آزاد حفاظت می‌کند. از دیگر خواص کیوی نبود چربی در آن و برخورداری از میزان بالای فیبر خوراکی است، این میوه برای افرادی که نیاز دارند قند خون خود را کنترل کنند انتخاب مناسبی است.

خواص پرتقال بر هوشیاری و تقویت حافظه

پرتقال علاوه بر ویتامین C دارای انواع ویتامین‌های B ،E ،A و همچنین سرشار از بتاکاروتن است، در ضمن در این میوه املاح معدنی بسیاری از جمله کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی مس، منگنز و روی نیز وجود دارد که به همین دلیل پرتقال را تقویت کننده مغز و سیستم اعصاب می شناسند. آب پرتقال به علت دارابودن پروتئین و کلسیم قابل جذب و نیز قند کافی، یک ماده مغذی و مقوی محسوب می شود که می توان به منظور تقویت عمومی بدن و تقویت حافظه از آن استفاده نمود و همچنین پرتقال ضد اسپاسم و آرام بخش است.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

برای تقویت حافظه از معجون کنجد و عسل و زعفران استفاده کنید

آشنایی سریع با خواص عسل و خواص دارویی عسل