ماسک عسل بلغور جو دو سر شیر موز درمان خشکی پوست
ماسک عسل بلغور جو دو سر شیر موز درمان خشکی پوست

ماسک عسل بلغور جو دو سر شیر موز درمان خشکی پوست

ماسک عسل بلغور جو دو سر شیر موز درمان خشکی پوست می باشد.شیر موز و جو دو سر از جمله موادی هستند که در ماسک های تهیه شده برای پوست های خشک به کار می روند. در ادامه با خواص عسل ، بلغور جو دو سر ، شیر موز برای پوست بیشتر آشنا می شویم

🔸 شیر

غنی از اسید لاکتیک است که به عنوان روشن کننده و از بین برنده لکه های پوستی برای زیبایی پوست مفید است. همچنین پوست را هیدراته نگه می دارد.

🔸 بلغور جو

برای تمامی پوست ها به ویژه پوست های خشک مناسب است و برای بهبود جوش صورت هم مفید است. پرک جو و یا جو معمولی که داخل اسیاب اشپزخانه پودر شده باشد هم کفایت می کند

🔸 عسل

عسل طبیعی یک آنتی باکتری طبیعی که به خوبی با جوش صورت مقابله می کند. به عنوان ماسک صورت باعث باز شدن منفذ های پوست می شود. به عنوان مرطوب کننده رطوبت موجود در هوا را جذب پوست می کند.

🔸 موز

به عنوان یک بوتاکس طبیعی شناخته شده است. ویتامین سی موجود در آن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد ، در کاهش سرعت پیری و ایجاد چین و چروک و در کم کردن چین ها و خطوط ریز پوستی در زیبایی پوست موثر است. موز حاوی پتاسیم است و پتاسیم در ایجاد سلول های جدید پوست و در جهت حفظ زیبایی پوست بسیار خوب است.

♦️  ماسک عسل ، بلغور جو دو سر ، شیر موز درمان خشکی پوست

🔲 مواد اولیه ماسک بلغور جو دو سر ، شیر موز

🔹 نصف یک موز متوسط
🔹 یک قاشق غذا خوری شیر
🔹 یک قاشق غذا خوری عسل خام
🔹 یک قاشق غذا خوری بلغور جو دو سر

🔲 طرز تهیه ماسک بلغور جو دو سر ، شیر موز

🔹 موز رسیده را له کنید و در یک کاسه با جو دو سر ، شیر و عسل به خوبی مخلوط فرمایید. این میکس را به مدت 15-20 دقیقه روی صورت خود بگذارید. دراز بکشید و آرامش داشته باشید. بعد آن را به آرامی از روی پوست بشویید. این ماسک به زیبایی پوست شما کمک به سزایی خواهد کرد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

دسر و شربت با عسل و موز و آجیل و گرانولا

ماسک عسل و هویج برای داشتن پوستی با طراوت