موس عسل و زعفران
موس عسل و زعفران

طرز تهیه موس عسل و زعفران

امروز شما را با طرز تهیه موس عسل و زعفران آشنا می کنیم که به طبیعی بودن و همچنین سالم بودن آن اعتماد کنید. البته ما از آن به عنوان یک دسر اشاره می کنیم اما شما هر وقت که بخواهید می توانید آن را تهیه و میل نمایید چرا که این به ذائقه و کشش شما ربط پیدا می کند.

🔲    مواد لازم موس عسل و زعفران

🔸   آب یک پیمانه
🔸   شکر ریز یک پیمانه
🔸   سفیده تخم‌مرغ دو عدد
🔸   خامه فرم گرفته یک پیمانه
🔸   ژلاتین یک قاشق چای خوری
🔸   عسل دو قاشق سوپ خوری
🔸   آب جوش یک قاشق سوپ خوری
🔸   پودر زعفران نصف قاشق چای خوری

🔲    طرز تهیه موس عسل و زعفران

🔸   زعفران را به آب جوش اضافه کرده و روی حرارت بخار آب قرار می‌دهیم. سپس عسل را به زعفران افزوده و مخلوط می‌کنیم. خامه را به عسل و زعفران اضافه و مخلوط می‌کنیم. سفیده‌های تخم مرغ را با دور تند همزن برقی زده تا سفید و پف کرده شود طوری که وقتی کاسه را بر می‌گردانیم سفیده از کاسه برنگردد و ریزش نداشته باشد. حالا شکر را قاشق قاشق به سفیده اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر قاشق، سفیده‌ها را یک دقیقه با همزن می‌زنیم تا شکر خوب جذب شده و حالت فوم براق به خود بگیرد. ژلاتین را به آب اضافه کرده و روی بخار آب قرار می‌دهیم تا ذوب شود، سپس به خامه اضافه و خوب مخلوط می‌نماییم. با استفاده از لیسک سفیده را به آرامی به خورد خامه می‌دهیم. موس عسل و زعفران را به ظرف سرو منتقل کرده دو الی سه ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا دسر ببندد.

✔️   برای تزیین موس عسل و زعفران چکار کنیم؟

برای این کار می توانید از هر چیز استفاده کنید اما مرسوم است که برای تزیین موس عسل و زعفران از خامه فرم گرفته شده استفاده کنید. البته می توانید برای بهبود رنگ خامه عسل و زعفران هم کمی به آن اضافه کنید. برای تزیین بهتر باید آن را در ظروف تک نفره و بلوری بریزید! این برای رعایت حال مهمانان بیشتر ارزش دارد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

دسر عسل و ماست

دسر کدو حلوایی و عسل طبیعی