مصرف عسل و گريپ فروت و چای برای درمان آنفلوآنزا موثر است
مصرف عسل و گريپ فروت و چای برای درمان آنفلوآنزا موثر است

مصرف عسل و گريپ فروت و چای برای درمان آنفلوآنزا موثر است

مصرف عسل و گريپ فروت و چای برای درمان آنفلوآنزا موثر است . استراحت کافي و نوشيدن مايعات در درمان آنفلوآنزا تاثير دارد. آنفلوآنزا يک بيماري ويروسي است که با گذشت زمان عامل ويروسي آن دچار تغييرات مي شود.
ويروس آنفلوآنزا باعث بيماري تنفسي حاد مي شود و علايم عمده آن بروز ناگهاني تب بالا و درد شديد عضلاني، ضعف، کمردرد، دردشکمي، سردرد، سرفه و خشونت صدا نيز از علايم اين بيماري است. اين بيماري به ندرت عوارض ريوي و قلبي شديد دارد و گاهي عفونت باکتريال ثانويه نيز در اين افراد باعث عوارض جدي در گوش مياني و ريوي مي شود. افراد کهنسال، اطفال، افرادي که مبتلا به سرطان، نارسايي تنفسي، کليوي، قلبي و ديابت هستند و همچنين زنان باردار بايد واکسن آنفلوآنزا دريافت کنند. روبوسي و دست دادن و تماس نزديک با بيمار، باعث انتقال بيماري آنفلوآنزا مي شود و در اماکني که ازدحام جمعيت زياد است مانند مهدهاي کودک، سربازخانه ها و محيط هاي شلوغ، به راحتي ويروس آنفلوآنزا منتقل مي شود.

واکسن آنفلوآنزا هر سال يک بار بايد در فصل پاييز تزريق شود و اگر فردي آنفلوآنزا داشت و دچار خلط خوني يا درد شديد گوش و نارسايي تنفسي و تنگي نفس و درد قفسه صدري شد، بايد زودتر به پزشک مراجعه کند.

خواص عسل طبیعی

مصرف عسل موجب تشدید خواص داروهای ضدباکتریایی، تقویت عملکرد پادتن‌ها و ایستادگی در برابر فعالیت‌های میکروبی مضر می‌شود. مطالعات متعددی در زمینه تاثیرات عسل در درمان زخم‌ها صورت پذیرفته است. یکی از این مطالعات نشان داد که خاصیت دارویی عسل زخم را دست خوش فرایند پاکسازی ویژه‌ای می‌کند، یعنی باکتری‌های موجود در زخم شرکت‌کنندگان را به طور کامل از بین می‌برد. در مطالعه‌ای دیگر روند درمان جراحات و زخم پای ۵۹ نفر از شرکت کنندگان که ۸۰٪ آنها به درمان‌های متعارف پاسخ مثبت نشان نداده بودند، با استفاده از عسل خام از سر گرفته شد. زخم‌های تمام بیماران به استثنای زخم‌های یک بیمار بهبود یافتند. علاوه بر این، زخم‌های عفونی بعد از یک هفته عسل درمانی استریل شدند. در طب سنتی، یکی از مزایای استفاده از عسل، درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی است. مصرف روزانه عسل مشکلاتی از قبیل تنگی نفس و خلط بیش از حد گلو را برطرف می‌کند.
همچنین تحقیقات بالینی اثبات می‌کند که عسل طبیعی و خام، عوامل بیماری‌زایی که ناقل آن غذا‌ها هستند را از بین می‌برد از جمله این بیماری‌ها می‌توان به باکتری روده و تیفوئید اشاره کرد. همچنین اثبات شده که عسل مقاومت باکتریایی را در هم می‌شکند تا بدن در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها ایستادگی نکند. محققان دریافتند که عسل در درمان عفونت‌های حاد ناشی از زخم‌های باز و عفونت‌های ناشی از خاک تاثیرات مثبتی نشان می‌دهد. عسل به طرق مختلف به مبارزه با عفونت‌ها پرداخته و شرایط را برای افزایش مقاومت عوامل بیماری‌زا دشوار می‌کند. آنتی‌بیوتیک‌ها، عموما باکتری‌های در حال رشد را هدف گرفته، به آنها این شانس را می‌دهند تا دست از مقاومت بردارند. همچنین مشخص شده عسل آنچه تعامل باکتریایی خوانده می‌شود را در هم گسیخته و همین امر موجب کاهشِ شدت خاصیت بیماری‌زایی باکتری‌ها شده و برای آنتی‌بیوتیک‌ها مجال تاثیرگذاری فراهم می‌آورد.

خواص چای

چای دارای ۵۰ خاصیت است که از مهمترین آنها می‌توان به ضد درد، ضد آمیب، ضد آلزایمر، ضد آرتریت، ضد تصلب شرایین، ضد باکتری، ضد سرطان، ضد افسردگی، ضد قند خون، ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد اسپاسم، ضد ویروس، قابض، مقوی قلب، محرک سیستم عصبی مرکزی، ادرار آور، محافظ کبد، کاهنده پرفشاری خون، محرک قدرت ایمنی بدن، کاهش دهنده‌ چربی خون و کاهش دهنده‌ تری گلیسریدها اشاره کرد.

خواص گريپ فروت

گریپ‌ فروت سرشار از ویتامین C است. همان‌طور که می‌دانید ویتامین C سیستم ایمنی بدن را به طور قابل ملاحظه‌ای تقویت می‌کند، به‌ همین خاطر اگر مثلا سرما بخورید، مصرف گریپ‌ فروت کمک می‌کند سرماخوردگی‌تان زیاد شدید نباشد و در کوتاه مدت آن را از سر بگذرانید. گریپ فروت را از وسط نصف کنید یا پوست بکنید، از خیر قشر سفیدی که دور تا دور گوشت آن را پوشانده است بگذرید و به سراغ ماده‌ی مغذی داخل آن بروید.

در ادامه شما را با نویشدنی عسل و گريپ فروت که برای درمان آنفلوآنزا مانند دارویی معجزه آسا عمل میکند آشنا می کنیم

♦️   نویشدنی عسل و گريپ فروت

🔲   مواد لازم نویشدنی عسل و گريپ فروت

🔹   ۱ قاشق غذا خوری عسل
🔹   آب گریپ فروت ۱ فنجان

🔲   طرز تهیه نویشدنی عسل و گريپ فروت

🔹   اگر شما آب گریپ فروت در دسترس ندارید، یک گریپ فروت را پوست بکنید و آن را به تکه های کوچک برش بزنید؛ در مخلوط کن بریزید، حالا عسل را اضافه کنید. اجازه دهید تمام مواد تشکیل دهنده مخلوط برای چند دقیقه مخلوط شوند. نویشدنی عسل و گريپ فروت شما آماده است.
این نوشیدنی را هر روز بنوشید، صبح و شب قبل از غذا. نتایج آن را پس از ۱۴ روز ببینید. بعد از ۱۴ روز یک استراحت ۷ روزه داشته باشید. اگر شما از نتایج راضی نیستید، نوشیدن دو فنجان از این نوشیدنی برای دو هفته دیگر نتایج بهتری خواهد داشت.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

باکتری های مقاوم پذیر با مصرف عسل و چای از بین می روند

عسل درمانی معجزه ایی برای معالجه سرماخوردگی